KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

Leclerc „wielkim mistrzem”, ale „wciąż mu czegoś brakuje”




Taką opinię o gwieździe Ferrari w Formule 1 wyraził słynny Jean Todt, który był szefem włoskiego zespołu, gdy ten dominował razem z Michaelem Schumacherem (a w latach 2009-2021 stał na czele FIA).

Po trzech wyścigach sezonu 2022 wydawało się, że Leclerc jest faworytem do mistrzostwa. Miał na koncie dwa zwycięstwa i pewnie przewodził klasyfikacji generalnej. Potem jednak wyraźnie oddał inicjatywę broniącemu tytułu Maxowi Verstappenowi – i na sześć wyścigów przed końcem rywalizacji szanse Monakijczyka na upragnioną koronę są już tylko czysto matematyczne. Przegrywa z asem Red Bulla o 116 punktów.

W dużej mierze to efekt spadku konkurencyjności Ferrari oraz licznych błędów stajni z Maranello, głównie strategicznych.  Niemniej według Todta, sam Leclerc również musi się poprawić, jeśli chce sięgnąć po najwyższy laur. Francuz, którego syn Nicolas jest menedżerem lidera Scuderii, kibicuje 24-letniemu kierowcy.

„Charles już jest wielkim mistrzem”. – powiedział w rozmowie z włoskim dziennikiem La Gazzetta dello Sport. „Wciąż mu czegoś brakuje. Liczę, że wkrótce to wypracuje”. – dodał, nie zdradzając, co konkretnie ma na myśli.




Jednak bez wyeliminowania błędów po stronie Ferrari, Leclerkowi trudno będzie nawiązać równorzędną walkę z Verstappenem i w przyszłym roku. Todt nie wybiela swojego byłego teamu, pozostającego bez mistrzostwa od 2009 roku.

„Ferrari w pewnej chwili miało najlepszy bolid w stawce”. – wskazywał. „Potem przegapili pewne szanse – chodzi mi o strategię, wyjazdy samochodu bezpieczeństwa w złym momencie, problemy z niezawodnością”.

„Różne momenty kosztowały Ferrari wiele. Trzeba się nad tym pochylić, żeby więcej tego nie powtórzyć. Nigdy nie pozostawiaj niczego losowi. Jeśli uda ci się nie brać niczego za pewnik, masz wszystko co potrzeba, by zostać mistrzem”.

„Myślę, że prawie wszyscy chcieliby zobaczyć, jak Ferrari wygrywa mistrzostwa, a nie tylko pojedyncze wyścigi. Musimy trzymać kciuki na przyszły rok, bo w tym według mnie to już nie jest możliwe. Jednak aby być najlepszym, potrzebujesz doskonałości w każdej materii. Trudno to osiągnąć, a jeszcze trudniej podtrzymać. Wszystko zaczyna się od doskonałości detali, od tego, kto odbiera telefony w firmie. Jeśli firma nie odbiera telefonu po dziesięciu sygnałach, to nie jest to dobra firma”.

„Nie możesz popełnić dwóch identycznych błędów. Jeśli tak się dzieje, oznacza to, że coś musi się zmienić”. – stwierdził.

Źródło: La Gazzetta dello Sport, f1i.com

Autor: Grzegorz Filiks




Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi