KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Wyniki GP Australii

2022 Hungary Grand Prix, Thursday - Jiri Krenek

Kłopoty Mercedesa sprawią, że Hamilton zostanie dłużej w F1. A co spędza mu sen z powiek?



Lewis Hamilton ma nadal bardzo dużą motywację do jazdy w Formule 1 – być może nawet większą przez ubiegłoroczną porażkę z Maxem Verstappenem, przez którą zostanie w F1 dłużej niż planował.

Bardzo ciekawą rozmowę z kierowcą Mercedesa zamieścił portal racefans.net. Lewis Hamilton mówi w niej m.in. o swojej chęci jazdy w Formule 1.

„Jako sportowcy, jesteśmy super-zdeterminowani, nie lubimy przegrywać, nie chcemy odnosić porażek. To nigdy nie jest opcja, ale czasem tak się zdarza, to część całego procesu. Chodzi o to, jak na to zareagujesz, jak się podniesiesz, jak weźmiesz to na klatę i użyjesz tego doświadczenia by nabrać siły. Nie jest to łatwe”

Lewis został zapytany, czy patrzenie na Maxa Verstappena, dominującego obecnie w F1 jest teraz dla niego bolesne.



„Nie powiedziałbym, że to boli, wiem, że tak może się stać. Bardzo chcielibyśmy nadal być w tej walce i życzyłbym sobie, aby wszystkie auta w F1 były bliżej siebie, były bliżej czołówki. Marzę, by między najlepszymi były tylko dziesiąte części sekundy, ale tak nie jest w tym spocie. Nie martwię się tym, jest to w tym momencie poza moją kontrolą” – odpowiada Lewis, cytowany przez racefans.net.

„Martwię się tym – i przez to nie śpię po nocach – czy czegoś nie przegapiłem? Z kim muszę porozmawiać na torze? Jak mogę wesprzeć Bono? Jak mogę wesprzeć Marcusa (Dudleya, inżyniera ds. osiągów) i Shova (Andrew Shovlina). Jak mogę pomóc departamentowi aero by dokonywali lepszych wyborów co do samochodu?” – dodaje Hamilton.

Okazuje się, że obecne problemy Mercedesa, które nastały wraz z nową erą techniczną w Formule 1, mają spory wpływ na dalszą karierę Lewisa w F1. Co zostanie przez nie dłużej w serii?

„Zdecydowanie ponieważ wyjście z nich potrwa dłużej niż rok. Myślę, że gdybyśmy wygrali w ubiegłym roku i wygralibyśmy w obecnym, moje życie byłoby w innym miejscu, byłbym na innym kursie. Przez tę trudną fazę, kocham to jeszcze mocniej. Musimy pokonać te przeciwności by znaleźć się w miejscu, w którym będzie nam lżej. Tak, powiedziałbym, że to wszystko skłoniło mnie do dłuższego pozostania” – mówi Lewis.



„Dodatkowo, czuję się silny sprawny, znajduję drogę do tego, by czuć się lepiej fizycznie. Wyzwanie mentalne to trwała rzecz i zawsze będzie tu ważnym aspektem bo jako sportowcy jesteśmy na krawędzi. Obecnie, biorąc pod uwagę to, gdzie jestem w życiu, jestem naprawdę wdzięczny za okazję, którą dostałem, że tu jestem. Lubię myśleć, że nadal zasługuję na to, by tu być” – dodaje Anglik.

Kierowca Mercedesa powtarza, że najważniejsze to spróbować skupić się na tym, co jesteśmy w stanie kontrolować.

„Spotyka się tu tak wiele umiejętności ludzkich, mamy komunikację, ogrom pracy, procesy. To jak wiosłowanie w łodzi i choć mamy Toto jako sternika, my jako kierowcy jesteśmy częścią zespołu, który kieruje łodzią we właściwym kierunku” – mówi Lewis.

„To wymaga pracy i nie chciałbym żeby to odbywało się inaczej. Szczerze mówiąc, jeżeli byłoby łatwo i jeżeli każdy dzień byłby prosty, nie byłoby to wyzwanie. A ja uwielbiam wyzwania i pracę z ludźmi by stawić im czoła. Wiemy, że w tym roku nie wykonaliśmy świetnej pracy, ale to nie oznacza, że nie jesteśmy w stanie jej wykonać w przyszłości. Pokazywaliśmy już, że potrafimy” – dodaje Hamilton.



Lewis wie, że wszystkie sportowe serie się kończą i szuka przykładów motywacji w karierach innych sportowców, również swoich znajomych.

„Czerpę mnóstwo inspiracji u innych. Teraz, widząc Serenę Williams, wiedząc przez co przeszła, jak się podźwignęła. Jest taką wojowniczką, moją inspiracją obecnie. Chodzi o to, by dać sobie czas, spojrzeć na wszystko, wyciągnąć wnioski by potem móc spisać się lepiej” – mówi Lewis.

Chwali on jednocześnie młodych kierowców, którzy w ostatnich latach weszli do sportu.

„Mają tak wiele talentu, a więcej przed nami. Pamiętam, kiedy ja przychodziłem do F1 i myślałem, że mogę pokonać każdego. Staram się pracować nad relacjami z nimi i wspierać ich ponieważ sam byłem kiedyś w ich położeniu. Kiedy masz 20-kilka lat, nie wiesz co możesz, a czego nie, jaka jest najlepsza droga. Wszystko co masz to czysta siła, talent i umiejętności. Jestem super podekscytowany widząc Lando i Charlesa, tych młodych kierowców, którzy dają z siebie wszystko. Jest to wielu dobrych kierowców” – dodaje kierowca Mercedesa.

Źródło: racefans.net



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi