KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Herta w AlphaTauri w 2023, ale jest jeden warunek



Wygląda na to, że o zmianie kierowcy w AlphaTauri zdecyduje… FIA. Helmut Marko potwierdził, że zawodnik IndyCar, Colton Herta zostanie kierowcą AlphaTauri w sezonie 2023, jeżeli dostanie superlicencję.

W ekipie AlphaTauri mamy bardzo dziwną sytuację, w której kierowca, który jest potwierdzony na sezon 2023 prawdopodobnie nie będzie jeździł w tej ekipie. Zawodnik niepotwierdzony jest prawie pewny, a o drugi fotel toczy się ciekawa rywalizacja z… przepisami.

Jak wiemy Pierre Gasly, potwierdzony 24 czerwca przez zespół, jest bliski przejścia do Alpine. Spełnione muszą zostać tu jednak określone warunki. Niektóre z nich stoją po stronie Alpine i chodzi o kwotę odstępnego za Francuza.

Kim jest Herta?

Drugim jest znalezienie zastępstwa za Gaslyiego i w tej roli AlphaTauri chce obsadzić kierowcę IndyCar, Coltona Hertę. 22-letni Amerykanin jeździł głównie w Stanach Zjednoczonych, choć zaliczył udany epizod w Europie. W 2016 roku był 3. w Euroformule Open oraz zdobył wicemistrzostwo Hiszpańskiej F3.



Od 2017 roku startuje regularnie w USA – najpierw w IndyLights (wicemistrz w 2018), a potem w IndyCar, gdzie w 2020 roku zajął 3. miejsce. W ubiegłym roku był 5, a teraz zajmuje 10. miejsce w generalce.

Jeżeli chodzi o związki z F1, to Herta miał być kierowcą Saubera, jeżeli ekipę przejąłby Mario Andretti. Amerykanin jeździł w symulatorze Saubera, gdzie uzyskiwał lepsze czasy od Kimiego Raikkonena i Antonio Giovinazziego, ale ostatecznie do przejęcia ekipy z Hinwil nie doszło.

W 2022 roku Herta podpisał umowę z McLarenem w F1, gdzie jest kierowcą testowym. Jeździł on w lipcu na torze Portimao, a wyniki były „imponujące”. McLaren już zapowiedział, że jeżeli Herta dostanie szansę na jazdę w F1 w innej ekipie, nie będzie stawał mu na drodze.

Marko go chce

Helmut Marko powiedział dziś w rozmowie z Chrisem Medlandem, że zostało już osiągnięte porozumienie Herty z AlphaTauri na jazdę w sezonie 2023, jednak w całej sprawie jest jedno wielkie „ale”.



Dotychczasowymi wynikami, Herta nie zdobył wystarczającej liczby punktów do Superlicencji. Ma ich obecnie 32, zajmując 10. miejsce w IndyCar, za które przyznawany jest 1 punkt. Herta realnie może awansować jeszcze o 2 miejsca, ale 8. pozycja i tak nie da mu brakujących do superlicencji 8 punktów.

FIA w czasach koronawirusa, dawała furtkę kierowcom i przyznawała superlicencję w przypadku posiadania 30 punktów, jeżeli kierowca nie mógł zdobyć wymagającej liczby przez pandemię. W przypadku Herty trudno jednak doszukać się takich przyczyn.

Kierowca może jeszcze zdobyć dodatkowe punkty za jazdę w treningach F1, ale i tak nie będzie to wystarczająca liczba. AlphaTauri musi zatem liczyć na uczynienie wyjątku przez FIA.



Wyjątek taki jest jednak zgodny z regulaminem, bo jeżeli FIA uzna, że dany kierowca prezentuje odpowiedni poziom, może mu przyznać superlicencję bez wymaganych punktów. Takie przypadki zdarzały się już w przeszłości.

Helmut Marko mówi, że w najbliższych dniach spodziewa się decyzji o tym, czy taka procedura będzie mogła być rozpoczęta w przypadku Herty.

Wygląda zatem na to, że od decyzji FIA zależy nie tylko przejście Herty do AlphaTauri, ale również Gaslyiego do Alpine.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi