KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
2022 Dutch Grand Prix, Sunday - Steve Etherington

Hamilton przeprasza zespół, ale nie za „pasję”, apeluje też do kibiców



Lewis Hamilton miał w niedzielę powody do niezadowolenia. W pewnym momencie mógł liczyć nawet na zwycięstwo w wyścigu o GP Holandii, a nie znalazł się nawet na podium. Część jego frustracji została wyładowana na zespole, za co potem przeprosił. Musiał też zaapelować do swoich kibiców.

Mercedes wybrał na ten wyścig strategię na jeden pit-stop, która do pewnego momentu wydawała się właściwa. Hamilton miał 18 sekund straty do Verstappena, ale Holender miał jeszcze pit-stop do wykonania. Wydawało się zatem, że może być blisko walki o triumf.

Później jednak przyszła wirtualna neutralizacja, która dała Maxowi „tańszy” pit-stop. Mercedes sprawnie zareagował i przeprowadził podwójny pit-stop, dając swoim kierowcom pośrednie opony.

Gdy pojawił się samochód bezpieczeństwa po awarii auta Valtteriego Bottasa, Verstappen zjechał po miękkie opony, ale oba Mercedesy pozostały początkowo na torze. Dopiero po 2. okrążeniu neutralizacji George Russell zdecydował, że woli stracić swoje miejsce, ale mieć miękkie opony. Hamilton na pośrednich oponach słabo wznowił wyścig, a do tego był bezbronny w starciu z kierowcą Red Bulla.



Mało tego, Hamilton stracił miejsce na rzecz Russella, a potem jeszcze Leclerca.

„Nie mogę uwierzyć, że tak mnie ku*wa przekręciliście chłopaki. Nie mogę określić, jak wku*wiony teraz jestem” – mówił wówczas przez radio Hamilton.

Już po wyścigu Toto Wolff uspokajał kierowcę: „Lewis, przykro nam, że nie wyszło. Podjęliśmy ryzyko, ale się nie udało, ale podyskutujmy o tym pomiędzy nami w biurze”.

Lewis odpowiedział już spokojniej: „Do wszystkich mechaników: fantastyczna robota dziś. To były najlepsze pit-stopy w całym roku. Dziękuję za wasze ciągłe wysiłki. Naciskajmy dalej, nadal mamy dziś punkty” – powiedział przez radio.

W rozmowie ze Sky Sports po wyścigu, Lewis przyznał, że stracił nad sobą panowanie na chwilę, ale czuł, że zespół był w formie przez cały weekend.



„Myślę że tak, mieliśmy dziś tempo na wygranie tego wyścigu. Biorąc jednak pod uwagę okoliczności, wyścig stawiał przed nami mnóstwo wyzwań z wirtualną neutralizacją i samochodem bezpieczeństwa. Do tego momentu strategia i samochód były tak dobre, a pit-stopy fantastyczne – myślę, że najlepsze, jakie mieliśmy w tym roku” – mówił Lewis.

„Potem jednak przyszedł samochód bezpieczeństwa, który naprawdę nam nie pomógł i byłem na krawędzi jeżeli chodzi o emocje i przepraszam zespół ponieważ nie pamiętam nawet co powiedziałem. Straciłem nad sobą panowanie na sekundę, ale myślę, że oni wiedzą, że to z powodu pasji i chcę patrzeć na to jak na szklankę do połowy pełną” – dodaje Hamilton.

Podkreśla on jednak pozytywy, które można zauważyć po GP Holandii.

„Przyjeżdżaliśmy tu po ogromnych problemach w ubiegłym wyścigu, walczyliśmy przeciwko Red Bullom dziś. Byliśmy szybsi od nich w wielu momentach. Bez samochodu bezpieczeństwa, myślę, że walczylibyśmy o zwycięstwo przy jednym pit-stopie, a tego inni nie potrafili zrobić” – mówi Hamilton.



„Tak wiele świetnych, świetnych rzeczy możemy wynieść z tego, że samochód wreszcie działał. Jeżeli tak samo będzie w kolejnych wyścigach, będą czuć nasz oddech na swoich plecach i wygramy” – dodaje kierowca Mercedesa.

Apel do kibiców

 

Wielu fanów Lewisa Hamiltona zaczęło dopatrywać się spisku w działaniach Red Bulla i AlphaTauri i zaczęło obrażać ekipę oraz jej stratega, Hannę Schmitz. Anglik wystosował apel do nich by zaprzestali języka nienawiści.

Źródło: planetf1.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi