Oglądaj F1 online       KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie     SKOKI    MUNDIAL

logo-powrot-roberta

Oglądaj F1 w Eleven           KONTAKT    Kup F1 TV PRO       Wsparcie               Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL        Zgarnij 150 zł na OC/AC!      SKOKI    MUNDIAL

MENU:

Formula 1 Testing in Bahrain - Day 2

Rosnące napięcie między F1 a FIA przez postawę “nie do zaakceptowania”



Szefowie Formuły 1 i zespoły są podobno „wściekli i sfrustrowani” na FIA po tym, jak samodzielnie opublikowała kalendarz bez zgody zespołów na “triple-header” – potrójny weekend wyścigowy, który ma się odbyć pod koniec sezonu.

Kalendarz składa się z dwóch potrójnych weekendów, a ostatnim będzie – USA, Meksyk, Brazylia – na co zespoły nie wyraziły zgody.

FIA opublikowała kalendarz 3 dni wcześniej, niż planowała to F1, która chciała ogłosić go w piątek. Natychmiast pojawiły się głosy o niezadowoleniu wśród szefów zespołów, a także Liberty Media.

„Według tradycji, Liberty Media i FIA wysyłały wspólny komunikat prasowy, bo o ile formalnie zatwierdzenie kalendarza należy do kompetencji FIA, to prawdą jest również, że opracowanie go jest wynikiem długiej pracy wykonanej i zakończonej przez Liberty Media, która zajmuje się negocjowaniem i kończeniem negocjacji z promotorami każdego pojedynczego grand prix” – donosi włoskie wydanie Motorsport.com.



„FIA nie poinformowała Liberty Media o wydaniu kalendarza, a w londyńskich biurach pracownicy pod kierownictwem Stefano Domenicali dowiedzieli się o tym bez uprzedzenia”.

Co ciekawe, prezydent FIA Mohammed Ben Sulayem przypisał sobie zasługi za najdłuższy kalendarz w historii Formuły 1. W swoim oświadczeniu oznajmił, że „dodanie nowych miejsc i utrzymanie tradycyjnych wydarzeń podkreśla solidne zarządzanie sportem przez FIA”.

MImo że FIA ma ostatnie słowo to była to zazwyczaj tylko formalność i wszystko przygotowywała Liberty Media. Jak twierdzi Motorsport.com, jest to: „złośliwość, która nie pozostała niezauważona”.

Postawa FIA jest „nie do zaakceptowania”

Według The Guardian pracownik jednej z ekip określił stosunek FIA do zespołów i F1 jako „nie do zaakceptowania”.



FIA kilka razy w tym sezonie nie potrafiła dogadać się z zespołami — od kontrowersyjnego zakazu biżuterii, po pominięcie Komisji F1, gdy organ zarządzający sportami motorowymi przeforsował TD39.

Zespoły obwiniają FIA również za zamieszanie wokół systemu kar za starty. F1 czekała kilka godzin na prowizoryczne ustawienie kierowców do wyścigu na Monzy, a podczas końcówki Grand Prix Włoch sytuacja z samochodem bezpieczeństwa została wyśmiana przez prawie wszystkich.

Potrójny weekend wymaga zgody wszystkich zespołów i mimo, że prawdopodobnie by się zgodziły, to są podobno sfrustrowani na FIA, na to że nie skonsultowała tego z nimi.

Lewis Hamilton wspiera Ben Sulayema

 

Nie wszyscy są sfrustrowani FIA i jej nowym prezesem. Lewis Hamilton okazał mu wsparcie.



„To nie jest łatwa rola dla nikogo” – powiedział kierowca Mercedesa – „Myślę, że potrzeba czasu, aby wejść w rolę i zbudować wszystkie relacje, a także wprowadzić zmiany.

„Ale myślę, że najważniejszą rzeczą w tej chwili są kierowcy. Staramy się budować tę więź między nim a kierowcami, my wszyscy, GPDA (Stowarzyszenie Kierowców), jesteśmy zjednoczeni i chcemy pomóc uczynić wyścigi lepszymi” – mówi Lewis.

„Chcemy pomóc FIA i Mohammedowi, jest bardzo otwarty w tej kwestii. Więc po prostu będziemy kontynuować pracę nad tą komunikacją. Dość często się z nim kontaktuję. Właściwie dużo rozmawiamy. I jest bardzo, bardzo zmotywowany…jest ambitny. Kiedyś się ścigał, więc ma nastawienie na rywalizację. Poza tym bardzo zależy mu na różnorodności i naprawdę naciska na przyszłe zmiany” – dodaje Anglik.

Patryk Kucharski

Źródło: planetf1.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję!

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 listopada
godz. 11:00 – 12:00 – 1. trening
godz. 14:00 – 15:00 – 2. trening

Sobota, 19 listopada
godz. 11:30 – 12:30 – 3. trening
godz. 15:00 – 16:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 20 listopada
godz. 14:00 – 16:00 – Wyścig

Bądź na bieżąco

Popularne tagi