KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank

Domenicali rozważa wyścigi z odwróconą kolejnością



Za sprawą szefa Formuły 1, Stefano Domenicaliego, wraca temat rozgrywania w F1 wyścigów, w których kolejność kwalifikacyjna kierowców byłaby odwracana.

Formuła 1 nie przestaje szukać sposobów, czasem również sztucznych, by uatrakcyjnić weekendy wyścigowe. Nie tak dawno Stefano Domenicali mówił, że chciałby, aby „w każdym dniu odbywała się walka o coś na torze”.

„Treningi są interesujące dla inżynierów czy kierowców, ale koniec końców w sporcie trzeba o coś walczyć. Będę bardzo agresywnie naciskał na jeden trening w piątkowy poranek, a po nim, przy okazji każdego wyjazdu na tor, będzie odbywała się walka o coś. Dzięki temu, będzie akcja na torze, ludzie cały czas będą w kontakcie ze sportem by zrozumieć, co się dzieje. To będzie mój główny punkt dyskusji w przyszłości. Za każdym razem, gdy kierowcy będą na torze – z całym szacunkiem dla niedzielnej rywalizacji – coś ważnego będzie się działo. Powinno to być coś związanego z walką o punkty, nagrody. To moja opinia” – mówił szef Formuły 1, cytowany przez racefans.net.



Teraz, podczas weekendu wyścigowego o GP Włoch, rozwinął on swoją myl w rozmowie z Corriere della Serra.

„Każda sesja powinna dawać punkty, zawierać pojedyncze okrążenia kwalifikacyjne lub być kwalifikacją do innego, krótszego sobotniego wyścigu, rozgrywanego zamiast trzeciego treningu. Być może z mechanizmem odwróconej kolejności startowej” – mówi Stefano Domenicali.

Co ciekawe, według Włocha, przetasowania w stawce, spowodowane karami, jakie widzieliśmy w tym roku w GP Belgii czy GP Włoch, pokazują „piękno zmian w stawce, więcej wyprzedzań w wyścigu”, a Formuła 1 ma dzięki temu „obowiązek wypróbowania” wyścigów w odwróconą kolejnością startową.

Pomysł odwróconej kolejności w Formule 1 pojawiał się już w przeszłości, ale był torpedowany przez wiele zespołów, w tym Mercedesa. Toto Wolff mówił wówczas, że „jest to coś, do czego nawet nie powinniśmy się zbliżać w F1”.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi