KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
large-2022 Italian Grand Prix - Friday (2)

Decyzja Alfy we wrześniu, Zhou się nie spieszy, Bottas czuł satysfakcję



Alfa Romeo jest jedną z ekip, która nie potwierdziła swojego składu na sezon 2023, choć wiele – o ile nie wszystko – wydaje się w tej kwestii rozstrzygnięte.

Wiadomo, że wieloletni kontrakt z zespołem ma Valtteri Bottas, który zostanie w Hinwil. Niemal pewne jest to również w przypadku Guanyu Zhou. Nieoficjalnie mówi się, że ogłoszenie jego drugiego sezonu w F1 to tylko kwestia czasu.

„Tak, rozmawiamy o tym, ale nie ma pośpiechu. Zarówno ja sam jak i zespół jesteśmy zadowoleni z pracy, którą wykonaliśmy dotychczas. To nie był łatwy sezon jak na debiutancki, ale z mojej strony jestem zadowolony z pracy z każdym w zespole” – mówi Guanyu Zhou.

„Nic nie jest potwierdzone, ale rozmawiamy i mam nadzieję, że szybko dostanę więcej informacji” – dodaje Chińczyk.



Frederic Vasseur, szef Alfy Romeo mówi, że ekipa nie będzie się spieszyła z ogłoszeniami.

„To nie jest tak, że musi coś zrobić przed decyzją. To długi proces, zaliczamy dobry sezon dla zespołu, a Zhou wykonuje dobrą pracę. Jak już powiedziałem wcześniej, podejmiemy decyzję pod koniec września i do tego czasu musimy zostać spokojni” – mówi Vasseur.

„W przypadku debiutantów, pozostanie w zespole to nie tylko kwestia prędkości, ale wielu innych rzeczy, których trzeba się nauczyć w F1, zupełnie innej niż F2 i F3 pod względem obciążenia. Ten świat trzeba poznać. Zhou wykonał to wszystko perfekcyjnie, bardzo dobrze współpracuje z zespołem, ze wszystkimi. Jest bardzo zaangażowany i wykonuje dobrą robotę. Niebawem przyjdzie czas na decyzję” – dodaje Francuz.

Zhou jest zadowolony ze swojej postawy i postępu jaki zrobił w F1 od początku sezonu. Jak mówi, nie był go niestety w stanie pokazać w ostatnich miesiącach.



„Trochę szkoda ostatnich wyścigów ponieważ zrobiłem ogromny krok w trakcie sezonu – w kolejnych rundach od Montrealu. Inne zespoły zrobiły jednak większy krok naprzód jeżeli chodzi o poprawki i byliśmy z tyłu w kwestii osiągów i nie mogłem pokazać, jak się poprawiłem. Gdybym poprawił się wcześniej w tym sezonie, myślę, że mogliśmy mieć więcej punktów. Teraz muszę dawać z siebie wszystko podczas każdego weekendu” – zaznacza Zhou, cytowany przez racefans.net.

Na to samo zwracał niedawno Valtteri Bottas.

„Myślę, że rywale – na przykład McLaren i Alpine – zrobili większy postęp niż my i wciąż przywożą więcej poprawek niż my. Nadal trochę nowości przed nami – myślę że w Austin czy w Japonii, ale to będzie raczej tyle” – mówi Valtteri.

Zwraca on uwagę na czynnik, który zdecydował o sile jego ekipy na początku roku.



„Myślę, że byliśmy jednym z niewielu zespołów na starcie sezonu, który był w limicie wagi. Wiele ekip mocno przekraczało wagę minimalną, ale kiedy zrzucili kilogramy, stali się szybsi. Jedną z naszych słabości jest szybkość produkcji. Jej poprawa jest priorytetem dla zespołu na przyszłość” – dodaje Fin, cytowany przez racefans.net.

Bottas był również pytany o współpracę z Guanyu Zhou i bycie mentorem dla jedynego debiutanta w tegorocznej stawce. Jak mówi Fin, było to dla niego satysfakcjonujące, mógł przekazać swoją wiedzę młodszemu zawodnikowi.

„To było naturalne, biorąc pod uwagę, że mój kolega z zespołu to debiutant. Oczywiście w trakcie sezonu pytał mnie o wiele rzeczy i cieszyłem się, że mogę mu pomóc. Przechodząc tu z Mercedesa, dzieliłem się wszystkim, czego nauczyłem się w topowym zespole i miałem satysfakcję, że mogę pomóc ekipie” – mówi 33-latek.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi