Oglądaj F1 online       KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie

logo-powrot-roberta

Oglądaj F1 w Eleven           KONTAKT    Kup F1 TV PRO       Wsparcie               Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL        Zgarnij 150 zł na OC/AC!      

MENU:

large-2022 Italian Grand Prix - Friday (2)

Decyzja Alfy we wrześniu, Zhou się nie spieszy, Bottas czuł satysfakcję



Alfa Romeo jest jedną z ekip, która nie potwierdziła swojego składu na sezon 2023, choć wiele – o ile nie wszystko – wydaje się w tej kwestii rozstrzygnięte.

Wiadomo, że wieloletni kontrakt z zespołem ma Valtteri Bottas, który zostanie w Hinwil. Niemal pewne jest to również w przypadku Guanyu Zhou. Nieoficjalnie mówi się, że ogłoszenie jego drugiego sezonu w F1 to tylko kwestia czasu.

„Tak, rozmawiamy o tym, ale nie ma pośpiechu. Zarówno ja sam jak i zespół jesteśmy zadowoleni z pracy, którą wykonaliśmy dotychczas. To nie był łatwy sezon jak na debiutancki, ale z mojej strony jestem zadowolony z pracy z każdym w zespole” – mówi Guanyu Zhou.

„Nic nie jest potwierdzone, ale rozmawiamy i mam nadzieję, że szybko dostanę więcej informacji” – dodaje Chińczyk.



Frederic Vasseur, szef Alfy Romeo mówi, że ekipa nie będzie się spieszyła z ogłoszeniami.

„To nie jest tak, że musi coś zrobić przed decyzją. To długi proces, zaliczamy dobry sezon dla zespołu, a Zhou wykonuje dobrą pracę. Jak już powiedziałem wcześniej, podejmiemy decyzję pod koniec września i do tego czasu musimy zostać spokojni” – mówi Vasseur.

„W przypadku debiutantów, pozostanie w zespole to nie tylko kwestia prędkości, ale wielu innych rzeczy, których trzeba się nauczyć w F1, zupełnie innej niż F2 i F3 pod względem obciążenia. Ten świat trzeba poznać. Zhou wykonał to wszystko perfekcyjnie, bardzo dobrze współpracuje z zespołem, ze wszystkimi. Jest bardzo zaangażowany i wykonuje dobrą robotę. Niebawem przyjdzie czas na decyzję” – dodaje Francuz.

Zhou jest zadowolony ze swojej postawy i postępu jaki zrobił w F1 od początku sezonu. Jak mówi, nie był go niestety w stanie pokazać w ostatnich miesiącach.



„Trochę szkoda ostatnich wyścigów ponieważ zrobiłem ogromny krok w trakcie sezonu – w kolejnych rundach od Montrealu. Inne zespoły zrobiły jednak większy krok naprzód jeżeli chodzi o poprawki i byliśmy z tyłu w kwestii osiągów i nie mogłem pokazać, jak się poprawiłem. Gdybym poprawił się wcześniej w tym sezonie, myślę, że mogliśmy mieć więcej punktów. Teraz muszę dawać z siebie wszystko podczas każdego weekendu” – zaznacza Zhou, cytowany przez racefans.net.

Na to samo zwracał niedawno Valtteri Bottas.

„Myślę, że rywale – na przykład McLaren i Alpine – zrobili większy postęp niż my i wciąż przywożą więcej poprawek niż my. Nadal trochę nowości przed nami – myślę że w Austin czy w Japonii, ale to będzie raczej tyle” – mówi Valtteri.

Zwraca on uwagę na czynnik, który zdecydował o sile jego ekipy na początku roku.



„Myślę, że byliśmy jednym z niewielu zespołów na starcie sezonu, który był w limicie wagi. Wiele ekip mocno przekraczało wagę minimalną, ale kiedy zrzucili kilogramy, stali się szybsi. Jedną z naszych słabości jest szybkość produkcji. Jej poprawa jest priorytetem dla zespołu na przyszłość” – dodaje Fin, cytowany przez racefans.net.

Bottas był również pytany o współpracę z Guanyu Zhou i bycie mentorem dla jedynego debiutanta w tegorocznej stawce. Jak mówi Fin, było to dla niego satysfakcjonujące, mógł przekazać swoją wiedzę młodszemu zawodnikowi.

„To było naturalne, biorąc pod uwagę, że mój kolega z zespołu to debiutant. Oczywiście w trakcie sezonu pytał mnie o wiele rzeczy i cieszyłem się, że mogę mu pomóc. Przechodząc tu z Mercedesa, dzieliłem się wszystkim, czego nauczyłem się w topowym zespole i miałem satysfakcję, że mogę pomóc ekipie” – mówi 33-latek.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Grand Prix Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

8h Bahrajnu WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 30 września
godz. 12:00 – 13:00 – 1. trening
godz. 15:00 – 16:00 – 2. trening

Sobota, 1 października
godz. 12:00 – 13:00 – 3. trening
godz. 15:00 – 16:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 2 października
godz. 14:00 – 16:00 – Wyścig

Bądź na bieżąco

Popularne tagi