KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank
Motor Racing - Formula One World Championship - Italian Grand Prix - Qualifying Day - Monza, Italy

De Vries: Teraz powinienem zrobić prezentację w Power Pointcie



Po swoim pierwszym występie w Formule 1, Nyck de Vries zebrał mnóstwo pozytywnych ocen. Otrzymał też wiele pomocy z wielu stron. Czy teraz będzie mu łatwiej znaleźć miejsce w stawce na sezon 2022?

W swoim debiucie w F1, Nyck de Vries zdobył 2 punkty, wyrównując najlepszy wynik Williamsa w tym sezonie. Holender dowiedział się, że musi zastąpić Alexa Albona w sobotę rano gdy pił kawę w motorhome Mercedesa.

„Ostatnie 24h to było po prostu jak sen. Nie miałem za bardzo czasu, aby zbyt dużo myśleć. Miałem też bardzo słabą noc, prawie nic nie spałem. Czułem wszystko, od ekscytacji po stres” – mówił wczoraj po wyścigu Nyck.

Otrzymał on jednak duże wsparcie od zespołu, rywali i kibiców.



„Na gridzie przed wyścigiem rozmawiałem z Maxem. Był bardzo miły. Wymieniliśmy kilka wiadomości w nocy, a nawet dzisiaj rano. Nawet Lewis mi pogratulował. Oni bardzo mnie wspierają i są dla mnie życzliwi. Max przyszedł do mnie i powiedział: Będzie dobrze, będzie ok, zobaczysz. Po prostu dobrze wystartuj, zacznij, a potem pójdzie. Jestem bardzo wdzięczny za to wsparcie, oraz za wsparcie, jakie dostaję od fanów. Dziękuję za „Driver of the day”!

Jak ocenia swój wyścig?

„Mój start nie był genialny, ale wystarczająco dobry, by zachować pozycję. Myślę, że właśnie to, że nie straciłem tej pozycji na starcie, było dla mnie kluczem, aby wpaść w odpowiedni rytm wyścigu. Byłem też zadowolony z naszej strategii i tego, jak zarządzaliśmy wyścigiem. Mieliśmy świetne tempo, samochód był bardzo dobry. Miałem także bardzo dużo pomocy od zespołu i sporo wskazówek, jak odpowiednio wpłynąć na balans auta. I tak, wiem, że mieliśmy też pomoc z zewnątrz, jak kary i DNFy, ale nikt nam tego nie zabierze. Moje ciało jest zmęczone. Nie pociłem się zbyt dużo i nie odwodniłem się też, ale moje ramiona i barki są wykończone!” – mówi de Vries.

Holender w ten weekend nie przejechał jedynie drugiego treningu, ale pierwszy pojechał w innych barwach – Astona Martina i był to jego trzeci występ w FP1 w tym sezonie. Czy było mu trudno przestawić się z jednego bolidu do drugiego?



„O tak, miałem przed oczami już wiele kierownic! (śmiech). Tak, było trudno, ale miałem dużo wsparcia od zespołu, nie tylko w przygotowaniu mnie, ale w skupieniu na priorytetach. Nie przechodziliśmy przez żadne procedury bezpieczeństwa itp., ale skupiliśmy się na rzeczach najważniejszych, które były mi potrzebne na wyścig – np. jak mogę zmienić ustawienia balansu. Pytałem ich wtedy, gdy potrzebowałem, a oni zawsze dawali mi odpowiedź. To była bardzo wydajna komunikacja, bo nie musiałem niepotrzebnie się zastanawiać, tylko poczuć pewne rzeczy. Ja pytałem – oni odpowiadali” – mówi Holender.

„Wczoraj zrobiłem dwa starty, a dzisiaj rano nie miałem nawet okazji zrobić próbnego, bo zmienialiśmy skrzynię biegów – więc miałem prawie zerową praktykę. Dodatkowo, pedały nie były skrojone pode mnie, dwa razy za duże dla mnie, nieprzystosowane do mnie, więc nawet trudno było mi do nich dosięgnąć” – dodaje.

Jak udało mu się zarządzać oponami, które nie są łatwe w tym sezonie?

„Cóź, tak naprawdę oprócz tego, ze wziąłem kilka notatek wczoraj do łóżka z którymi się zapoznałem, oraz zapoznania się z danymi także z FP, nie wiedziałem wiele więcej. Zdałem się na flow oraz na komunikację z zespołem” – mówi kierowca Williamsa.



Czy w takim razie de Vries uważa, że zasłużył sobie tym występem na miejsce w Formule 1?

„Czuję, że miałem dobry występ w ten weekend. Zawsze oczekujemy, że dobrze wypadniemy i zrobimy dobrą robotę, ale nie mnie decydować, jaki ma być skład kierowców” – mówi Holender.

Czy wysłał tym występem silną informację do Alpine i czy czuje się jak na rozmowie o pracę, de Vries potwierdza.

„Tak, teraz powinienem zrobić prezentację w Power Pointcie! A tak na poważnie, to za każdym razem, kiedy jesteś w aucie, starasz się wypaść jak najlepiej i tak naprawdę za każdym razem, kiedy jedziesz autem F1, jesteś na swego rodzaju rozmowie kwalifikacyjnej. Dlatego cieszę się bardzo, że dzisiaj udało się dobrze wystąpić i dowieźć punkty, i nikt nam tego nie zabierze.

W pierwszym starcie w F1 Nyckowi towarzyszył ojciec, co miało dla niego ogromne znaczenie.

„Jeśli chodzi o mojego tatę, to wiem, że był bardzo wzruszony. Dzisiaj rano tylko go pocałowałem, przywitałem się i poszedłem, bo wiedziałem, że jeśli zaczniemy rozmawiać, obaj się dosłownie rozpłaczemy. Na co dzień jesteśmy dla siebie twardzi, ale jeśli dochodzi do tego typy sytuacji, stajemy się emocjonalni” – mówi Nyck.

Z Monzy, Iwona Hołod



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Bahrajnu

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

10h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi