KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

Motor Racing - Formula One World Championship - Italian Grand Prix - Qualifying Day - Monza, Italy

De Vries sprzeciwia się wyjątkowi w sprawie Herty. Sam uczestniczy w dużej „rozgrywce szachowej”



Według Nycka de Vriesa, Formuła 1 nie powinna robić wyjątku w sprawie superlicencji dla Coltona Herty. Holender sam walczy o wejście do Formuły 1, ale podkreśla, że niewiele w tej kwestii zależy od niego.

Holenderski kierowca Nyck de Vries przejechał w piątek swój trzeci trening w sezonie 2022. Tym razem junior Mercedesa jechał w Astonie Martinie i niestety nie pojeździł za wiele, uzyskując jednak przyzwoity czas.

Szachy

 

De Vries przyznaje, że chce być w F1, ale nie może ocenić swoich szans na angaż.



„To poza moją kontrolą, nie jestem tym, który podejmuje decyzje. To wielka rozgrywka szachowa. Oczywiście trzeba próbować ją rozgrywać w głowie i próbować dowiedzieć się, co będzie, ale z drugiej strony to strata czasu bo to nie leży w moich rękach. Ja mogę tylko prezentować się jak najlepiej i czekać. Myślę jednak, że jestem w dobrej pozycji” – mówi de Vries.

„Nie martwię się przyszłością, co będzie to będzie, czas pokaże. Poczekam ile będzie trzeba, nic na tym nie tracę” – dodaje Holender.

Przeciwko wyjątkom

 

W piątek Formuła 1 komentowała sprawę Coltona Herty. 8. obecnie kierowca IndyCar jest dogadany z AlphaTauri w sprawie angażu na sezon 2023, jednak warunkiem jego jazdy w F1 jest otrzymanie superlicencji na podstawie wyjątku uczynionego przez FIA. Amerykanin ma 32 punkty i musi w tym aspekcie liczyć na uznanie przez Federację, że prezentuje wystarczający poziom by jeździć w F1.



Wiele osób sprzeciwia się zrobieniu wyjątku dla Herty, który może zaburzyć obecny system licencyjny.

„Myślę, że zasady zostały stworzone po to, by je respektować. Poza tym, że takie wyjątki są frustrujące, to jednocześnie są złe dla całego systemu. Mogą mieć one negatywny wpływ na Formułę 2 i Formułę 3 ponieważ jeżeli możesz zdobyć gdzieś łatwiejsze punkty, pójdziesz do tej serii. Kierowca będzie wolał przejechać Indy Lights, w którym jeździ tylko 12 kierowców” – mówi Holender w rozmowie z motorsport.com.

„Uważam, że powinno się trzymać zasad i nie robić wyjątków w takich sytuacjach. Jest mnóstwo kierowców z superlicencją, z których można wybierać. Jeżeli pójdziemy w tym kierunku i zaczniemy robić wyjątki, co je zatrzyma? Sprawi to, że więcej kierowców będzie pukać do drzwi FIA uważając, że zasługują na dyspensę” – dodaje de Vries.

Źródło: planetf1.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi