KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, mbiela, Sebastian Sowul, SLAVI7, Gnusma, jacek79100, Robert Taras
blank
Motor Racing - Formula One World Championship - Italian Grand Prix - Race Day - Monza, Italy

De Vries potwierdza rozmowy. Williams (jednak) gotowy na eksperyment?



Jeszcze do niedawna, Nyck de Vries mógł liczyć maksymalnie na miejsce w najgorszej ekipie na sezon 2023, a ona trzymała wszystkie karty w garści. Teraz Williams musi szukać opcji rezerwowej po tym jak przegapili okazję. Również przez kombinacje z Alpine.

Nyck potwierdza

 

Niedawno pojawiły się doniesienia o spotkaniu, jakie Nyck de Vries miał odbyć z Helmutem Marko. Jego zatrudnieniem ma być zainteresowane AlphaTauri, w którym miałby zastąpić Pierra Gasly. Francuz dzięki temu mógłby zostać zwolniony z kontraktu i przejść do Alpine.

„Tak, jak zauważyły wczoraj media, byłem w Austrii by spotkać się z Helmutem Marko. To są fakty” – mówi Holender.

Zapytany, czy w takim razie ma obecnie komfort wyboru miejsca na przyszły rok, mówi, że nie jest tak różowo.



„Nie wiem czy jestem w aż tak luksusowej sytuacji, że mogę wybierać. W większości to wszystko poza moją kontrolą. Od dłuższego czasu prowadziłem rozmowy z Williamsem, w którym zadebiutowałem na Monzy” – mówi de Vries w rozmowie z Humberto op Zaterdag.

„Gdziekolwiek bym nie dostał fotela wyścigowego, będę z tego zadowolony. Musimy teraz poczekać i zobaczyć, jak sytuacja rozwinie się w najbliższych dniach i tygodniach. Tak, jak mówiłem, nie mam nad wszystkim kontroli. To dziwne, że nie wszystko zależy od mojej formy i wyników, ale taka jest obecnie sytuacja. Nie mam jednak gwarantowanego miejsca” – dodaje Nyck.

Jednocześnie potwierdza on swój udział w teście Alpine na Hungaroring, na który uda się dziś.

„Rozmawiam z Alpine od lipca, będę testował z nimi w tym tygodniu” – mówi. Oprócz niego w teście wezmą też udział Mick Doohan, Antonio Giovinazzi i Colton Herta.

Williams przegapił?

 

Jeszcze 2 miesiące temu Toto Wolff mówił, że nie może zapewnić Nyckowi de Vriesowi miejsca w Formule 1, nawet w Williamsie. Ekipa z Grove przed przerwą letnią prowadziła rozmowy z Alpine w sprawie wypożyczenia Oscara Piastriego na 2 sezony.



Wszystko było już dogadane z francuskim zespołem i Williams nastawiał się na skład Alex Albon – Oscar Piastri. Wszystko było dogadane, oprócz kontraktu Alpine z Piastrim. Gdy deal się wysypał, Williams miał krótkie okno na zgarnięcie de Vriesa, ale wygląda na to, że ekipa chciała zgrywać niedostępną i przelicytowała.

Teraz de Vriesem, po jego świetnym wyniku na Monzy, interesuje się minimum jeden inny zespół, a każda oferta wydaje się być lepsza niż Williamsa, który okupuje ostatnie miejsce w tabeli.

Williams musi więc szukać planu awaryjnego. Dwa miesiące temu Jost Capito mówił, że plotki dotyczące zatrudnienia Logana Sargeanta – juniora zespołu, występującego w Formule 2 – nie są prawdziwe i wejście Amerykanina byłoby przedwczesne. Teraz jednak szef ekipy zmienia narrację.

„Nadal jest duży wybór młodych kierowców, są też na rynku doświadczeni zawodnicy. Wszystko zależy od strategii. My jesteśmy w takiej sytuacji, że możemy obrać różne strategie. Nie jesteśmy z przodu stawki i nie potrzebujemy dwóch doświadczonych zawodników. Możemy więc eksperymentować i zatrudnić młodego kierowcę. Zobaczymy, co okaże się najlepsze” – mówi Jost Capito, cytowany przez f1i.com.



Jedną z tych strategii może być Logan Sargeant. Problem z Amerykaninem jest taki, że nie ma jeszcze wymaganych punktów do superlicencji. Zajmuje on 3. miejsce w klasyfikacji generalnej Formuły 2 i by zdobyć superlicencję, potrebuje być na minimum 5. miejscu. Wyprzedzić może go aż 6 zawodników.

„Myślę, że jest gotowy. Jasne, potrzebuje jeszcze punktów i jeżeli ich nie zdobędzie to nic nie poradzimy. Jestem jednak pewien, że jest gotowy – niezależnie od tego czy zdobędzie punkty czy nie.” – mówi Capito.

Plusem Sargeanta jest to, że byłby pierwszym od dawna Amerykaninem w stawce, a w tym kraju F1 przeżywa prawdziwy renesans.

„Jeżeli go weźmiemy, to nie dlatego. Nie jest to naszym priorytetem – przedkładamy talent i umiejętności nad narodowość” – wyjaśnia szef Williamsa.

Źródło: f1i.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Arabii Saudyjskiej

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi