KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogram GP Australii

Program TV

blank

Wyniki GP Australii

Co poszło nie tak z pit-stopem Sainza? Hiszpan nie zgadza się z karą: Uratowałem komuś życie



Nie odpuszcza ekipa Ferrari swoim kierowcom. Tym razem ofiarą aż dwóch dużych błędów mechaników padł Carlos Sainz, choć nie zgadza się on z karą za niebezpieczne wypuszczenie ze stanowiska serwisowego.

Co zawiodło?

 

Sainz podjechał na pit-stop na 14. okrążeniu. Wymiana 3 kół przebiegła dość sprawnie, ale bardzo długo kierowca musiał czekać na przyniesienie lewej tylnej opony. „Oh my God!” – skomentował kierowca jeszcze w trakcie pit-stopu, który trwał 12,4 sekundy.

Mattia Binotto tłumaczył, że zamieszanie było spowodowane „bardzo, bardzo późnym zawołaniem” Sainza do boksów. Okazuje się jednak, że przy aucie czekała odpowiednia liczba mechaników z odpowiednią liczbą kół. Problem w tym, że nie byli we właściwym miejscu.



Jeden z mechaników – ten z lewym tylnym kołem – stanął przy prawej przedniej części auta, zupełnie nie wiedzieć czemu. Jest to tym dziwniejsze, że tylne koła są szersze więc możliwość pomyłki powinna być ograniczona.

Mechanik próbował szybko przedostać się na tył bolidu, ale robił to od strony alei serwisowej, gdzie blokowali go jego koledzy. Dobrze widać to poniżej:

Jakby tego było mało, mechanicy w niebezpiecznym miejscu zostawili swój klucz, po którym przejechał potem Sergio Perez.

Kosztowny

 

„Podjęliśmy decyzję w ostatnim zakręcie, było mało czasu. Musimy jednak to wszystko przeanalizować bo to kosztowało wiele punktów” – mówi Sainz.



Trzeba przyznać, że aleja serwisowa na Zandvoort jest bardzo ciasna i kierowcy muszą uważać, wyjeżdżając z boksów w tłoku, zwłaszcza jeżeli na kolejnym stanowisku odbywa się zmiana.

Podkreślał to Sainz w wywiadach po wyścigu, mówiąc, że kara 5 sekund, którą dostał za niebezpieczne wypuszczenie i która kosztowała go 3 miejsca, była niesprawiedliwa.

„Widziałem to z perspektywy samochodu. W momencie, w którym zespół pozwolił mi na wyjazd, było bezpiecznie z Fernando. Potem musiałem jednak zahamować by nie uderzyć mechanika McLarena, który wybiegł na moją linię wyjazdową” – mówił Hiszpan.

„To, że chciałem ratować czyjeś życie, nie generować groźnej sytuacji, zostało zakwalifikowane jako niebezpieczne wypuszczenie. To bardzo frustrujące i zamierzam o tym porozmawiać z FIA” – dodał kierowca Ferrari.

Źródło: planetf1.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi