KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Binotto: W Ferrari brakuje mentalności Schumachera



Według Mattii Binotto, który był w Ferrari przez cały okres jazdy Michaela Schumachera w tej ekipie, obecnie zespołowi z Maranello brakuje podejścia, jakie prezentował 7-krotny mistrz świata.

Ferrari najszybszym autem kwalifikacyjnym w sezonie 2022, jednak w wyścigach Charles Leclerc i Carlos Sainz radzą sobie zdecydowanie gorzej od rywali, zwłaszcza Maxa Verstappena.

Kierowcy, stratedzy i mechanicy popełniają błędy, które w ostatecznym rozrachunku kosztują bardzo dużo punktów, choć wyraźnie brakuje też tempa wyścigowego. Pytany przez Autosport o problemy w działalności zespołu, Binotto mówi szczerze, czego najbardziej prakuje.

„Tej zwycięskiej mentalności, która była tu podczas ery Schumachera i która pchała cię do jeszcze lepszej pracy po każdym zwycięstwie” – odpowiada szef ekipy z Maranello.



Binotto dołączył do działu silnikowego Ferrari w 1995 roku – rok przed przyjściem tam Michaela Schumachera. Był on świadkiem pierwszego zwycięstwa „Schumiego” – w Hiszpanii 1996.

„To było również moje pierwsze zwycięstwo z zespołem F1. Kiedy usłyszałem hymn, zrozumiałem, ile to znaczy dla Ferrari. Potem zaczęliśmy wygrywać mistrzostwa.

Później Binotto został szefem tego działu. W tym okresie niemiecki kierowca zdobył 5 ze swoich 7 tytułów mistrzowskich.



W 2019 Binotto został szefem całego zespołu i od strony technicznej zespół pod jego dowództwem wykonał duży postęp.

„Wracamy po trudnym okresie z 6. miejscem wśród konstruktorów w sezonie 2020. Te lata naznaczyły nas ponieważ doświadczyliśmy ogromnej presji i krytyki. To nas ukształtowało” – mówi Binotto.

„Teraz nie wystarczy już jednak dobrze odrobić pracę domową. By wygrywać, trzeba cały czas się poprawiać, a by to robić, trzeba dawać z siebie 120 o ile nie 130%” – dodaje szef Ferrari.

Zwraca on jednak uwagę na powrót Ferrari do walki o mistrzostwo świata.

„Obiecaliśmy, że ponownie będziemy konkurencyjni i dotrzymaliśmy tej obietnicy. Muszę jednak powiedzieć, że pomiędzy posiadaniem dobrego samochodu i właściwych kierowców, jest jeszcze krok do zrobienia by wykorzystywać każdą okazję” – mówi Binotto.

Źródło: Autosport.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi