KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Wyniki GP Australii

Alonso Silverstone 2022 4

Aston Martin świadom charakteru Alonso




Aston Martin zapewnia, że nie obawia się współpracy z Fernando Alonso, mimo jego charakteru.

Były dwukrotny mistrz świata Formuły 1 zasili szeregi zespołu brytyjskiego producenta samochodów na sezon 2023, zastępując odchodzącego z królowej sportów motorowych czterokrotnego czempiona, Sebastiana Vettela. Będzie to już szósta ekipa w karierze Hiszpana, obecnie reprezentującego Alpine.

Alonso jest uważany przez wielu za kierowcę trudnego we współpracy. Są ku temu powody. Wystarczy przypomnieć jego głośny konflikt z McLarenem oraz Lewisem Hamiltonem piętnaście lat temu – i to bynajmniej nie był jedyny raz, gdy Fernando przyprawiał o ból głowy pracodawcę.

W następnym roku przełożonym zawodnika z Oviedo będzie Mike Krack, mianowany na szefa Aston Martina ledwie kilka miesięcy temu. Pytany o nowy nabytek stajni z Silverstone, Luksemburczyk przyznaje, że spodziewa się wymagającego charakteru swojego przyszłego kierowcy, ale jak tłumaczy, ekipa potrzebuje silnej osobowości, aby notować postępy. Pomimo dużych inwestycji, aktualnie jest przedostatnia w klasyfikacji generalnej konstruktorów.




„Alonso może nas popchnąć naprzód, bardziej aniżeli kierowca, który nie ma takiego kalibru”. – mówi Krack w rozmowie z BBC. „Może będzie dużo trudniej niż jest teraz. Omawialiśmy to. Rozważaliśmy za i przeciw. I doszliśmy do wniosku, że robimy dobrze podpisując z nim kontrakt”.

Alonso nie można odmówić ambicji i szybkości. Mimo 41 lat na karku, wciąż imponuje. Jeżdżąc bolidem środka stawki, ubiegłego roku stanął na podium w Katarze.  W tym roku startował z pierwszej linii w Kanadzie. W klasyfikacji łącznej jest dziewiąty. Dyspozycja kierowcy Alpine również jest dla Aston Martina bardzo ważna.

Spytany, co skłoniło zespół do zaangażowania najstarszego zawodnika w stawce, Krack odpowiada: „Szybkość”.

„(…) Zwykle jest tak, że kierowcy z takim doświadczeniem nie mają takiej żądzy zwyciężania. Zwykle to pragnienie słabnie, zwłaszcza jeśli w przeszłości ktoś taki już wygrał”.

„Fernando posiada tę wyjątkową kombinację szybkości, głodu, motywacji i doświadczenia. Dla nas to idealny kandydat”.




Jednak co jeśli Aston Martin nie będzie w stanie dać Alonso bolidu na miarę jego ambicji? Z tym scenariuszem Krack też się liczy – i znowu przekonuje, że nie doprowadzi to do wrzenia, jeśli tylko między zespołem i kierowcą będzie szczera komunikacja.

„Gorsza może być sytuacja, kiedy nasz samochód po prostu nie będzie wystarczająco dobry. Wiemy, że wówczas robi się trudno”. – kontynuuje szef Aston Martina. „Ale gdy bolid nie jest szybki, każdy kierowca jest niezadowolony”.

„Uważamy, że posiadanie kogoś takiego jak Fernando jest naprawdę, naprawdę ważne, jeśli chcemy zrobić progres jako team. Musisz nauczyć się postępować z mistrzami. Już mamy w tej materii doświadczenie z Sebastianem. Jako że ci zawodnicy są bardzo wymagający, dość trudno się z nimi obchodzi. Powiedziałbym, że Sebastian nawet nie jest taki trudny, jeżeli jesteś transparentny, szczery i prostolinijny. I myślę, że tak samo jest z Fernando”.

„Trudności pojawiają się, gdy rzeczywistość okazuje się inna niż wymagania kierowcy, albo gdy nie ma szczerości. Alonso wie dobrze, że gdy do nas przyjdzie, pierwszy wspólny wyścig prawdopodobnie nie będzie wygrany. Ale może być pewny, że damy z siebie wszystko i będziemy go wysłuchiwać. Jeśli nie będziemy zdolni sprostać w czymś oczekiwań, powiemy mu otwarcie: Spójrz, tego nie możemy osiągnąć. Z naszymi możliwościami wykonalne jest to i to. Myślę, że prowadząc tego typu dialog, problemów nie będzie”.

Alonso stworzy duet kierowców z Lance’em Strollem, synem właściciela stajni, Lawrence’a Strolla.

Źródło: BBC, PlanetF1

Autor: Grzegorz Filiks




Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi