KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank
Haas Miami GP

Wrażenia po połówce: Zaskakujące liczby Haasa



Zmiana składu w ostatniej chwili, walka ostatniej ekipy z mistrzem 2021 jak równy z równym i brak poprawek. Haas zaliczył sensacyjny początek sezonu, ale te sensacyjne wyniki nie powinny zasłaniać błędów, jakie popełniała ekipa i jej kierowcy.

Zespół

 

Oczekiwania

Po beznadziejnym ale tak „zaplanowanym” sezonie 2021, w którym zespół nie zdobył choćby jednego punktu ekipa Haasa przerzuciła wszystkie siły na nową erę techniczną w Formule 1 z nadziejami na odbicie się od dna. Nowe zasady dotyczące podziału zysków i limity budżetowe miały tylko pomóc w realizacji tych planów. Jeszcze podczas zimowych testów w ekipie nastąpił spory „wstrząs”, kiedy to z powodu agresji rosyjskiej na Ukrainę oczywiście szybko rozwiązano dużą umowę sponsorską z Uralkali i co za tym idzie pozbyto się słabego Nikity Mazepina a w jego miejsce powrócił po rocznej przerwie dobrze znany ekipie Kevin Magnussen. Po obiecujących zimowych testach spodziewano się, że Haas może włączyć się wreszcie do walki w środku stawki.



Jak wyszło?

Początek sezonu potwierdził, że Haas przygotował naprawdę niezły bolid i w dwóch pierwszych wyścigach udało się od razu zdobyć punkty. Jednak wraz z biegiem sezonu zaczęły pojawiać się problemy w postaci awarii, wypadków (Mick) czy nierównej formy zarówno bolidu jak i kierowców. Na uwagę zasługują wyniki w Grand Prix Wlk. Brytanii i Austrii, gdzie obaj kierowcy skończyli w punktach. Ostatecznie w pierwszej połowie sezonu amerykańska ekipa zdobyła 34 pkt co daje obecnie 7 miejsce w stawce. Oczywiście w porównaniu z poprzednim sezonem skok osiągów i wyników jest bardzo duży (gorzej raczej być nie mogło) ale wydaje się, że spokojnie można było z tego „wyciągnąć” więcej. Chimeryczni, to słowo chyba świetnie oddaje postawę zarówno samej ekipy jak i kierowców.

Przyszłość

W tym sezonie Haas powinien utrzymać obecną 7 pozycję patrząc na formę rywali za nimi. Przy sprzyjających okolicznościach i regularnym zdobywaniu punktów przez obu kierowców być może powalczą o 6 pozycję z Alfą Romeo. Ale największy problem jest u nich właśnie z regularnością i naprawdę dobre wyścigi przeplatają ze słabymi. Zespół wyraźnie potrzebuje więcej jakości w sferze organizacyjnej czy strukturalnej ale przede wszystkim przydał by im się jeden dużo pewniejszy, doświadczony kierowca z papierami na lidera ekipy, który pociągnął by wszystkich za sobą. Niestety mimo swojej szybkości i przebłysków Kevin Magnussen raczej nie nadaje się do takiej roli, tym bardziej nie nadaje się do tego Mick Schumacher…

Ocena zespołu Rafał: 5,5/10
Ocena zespołu Mateusz: 7/10

Kierowcy

 

Kevin Magnussen



Trzeba przyznać, że wejście w sezon Kevin miał naprawdę mocne mimo rocznej przerwy w startach. Od razu miał świetne tempo kwalifikacyjne a także w kilku pierwszych wyścigach dobrze zapunktował. Na uwagę zasługuje zwłaszcza 5 miejsce w Bahrajnie na otwarcie sezonu. Przyznam szczerze, że byłem pod dużym wrażeniem jazdy Kevina i pomyślałem, że może wreszcie będzie tym pewniakiem i liderem ekipy. Ale im dalej w las tym szło gorzej. Nie zawsze działo się to z jego winy ale nie dość, że zaczął go „doganiać” Mick to jeszcze kilka dziwnych kolizji (np. z Hamiltonem) przypomniało o tym „starym”, niestety gorszym Kevinie. Oczywiście póki co wyraźnie pokonuje młodszego kolegę z zespołu ale chyba można było się spodziewać trochę więcej po tak doświadczonym kierowcy.

Moja ocena Rafał: 6/10
Moja ocena Mateusz: 7/10

Mick Schumacher

Bardzo często słyszy się o Micku opinie, że to przede wszystkim syn swojego ojca. Niestety jego postawa na torze nie pomaga mu w zwalczaniu tej póki co trafnej diagnozy. Wejście w drugi już przecież dla niego sezon F1 miał naprawdę fatalny. Nie dość, że wracający po przerwie Kevin Magnussen był od niego zdecydowanie szybszy i punktował dla zespołu to Mick znów zaliczył kilka dużych, poważnych wypadków, które naraziły ekipę na spore koszty. Dopiero na kilka wyścigów przed letnią przerwą Mick zaczął jeździć na niezłym poziomie i nawet pokonał kilka razy zespołowego kolegę. Szczególnie dobrze poszedł mu wyścig w Austrii, gdzie dojechał na 6 miejscu. Jest to jednak zdecydowanie za mało na tle co prawda szybkiego ale niezbyt regularnego Magnussena.

Moja ocena Rafał: 4/10
Moja ocena Mateusz: 5,5/10



Statystyki

 

Miejsce w generalce: 7
Punkty: 34
Najwyższa pozycja na starcie: 5
Najwyższa pozycja w wyścigu: 5
Obecność w Q3: 7
Obecność w Q2: 11

 Kevin MagnussenMick Schumacher
Pozycja1115
Punkty2212
Pole position00
Zwycięstwa00
Podia00
Najwyższa pozycja w wyścigu56
Najwyższa pozycja na starcie56
Wyżej w wyścigu49
Wyżej w kwalifikacjach112
Lepszy czas wyścigu210
Wizyty w Q364
Odpadnięcie w Q225
Średnia pozycja w kwalifikacjach12.7712.54
Średnia pozycja na mecie13.5312.77
Ukończone wyścigi9 na 1311 na 13
Wyprzedzenia7061
Przejechane kilometry35113205
Koszty dla zespołu$0,125$3,272
Zarobki$1 mln$1 mln

Waszym zdaniem

 

Zapraszam do Waszego ocenienia Haasa:



Jak oceniasz postawę Haasa w pierwszej części sezonu 2022?

Czy według Ciebie pozycja Haasa w klasyfikacji generalnej odzwierciedla potencjał ich bolidu?

Czy według Ciebie Haas może poprawić swoją pozycję w klasyfikacji generalnej na koniec sezonu 2022?

Jak oceniasz postawę Kevina Magnussena w pierwszej części sezonu 2022?

Jak oceniasz postawę Micka Schumachera w pierwszej części sezonu 2022?

Oceniamy Haasa po połowie sezonu 2022
Dziękuję za głosowanie

Share your Results:

Oceniliście AlphaTauri

 

W poprzednim wpisie tego typu prosiłem Was o ocenę ekipy AlphaTauri. Ekipa ta otrzymała średnią 4,27 Waszych głosów.



Blisko 60% z Was uważa, że miejsce ekipy w klasyfikacji generalnej odzwierciedla potencjał samochodu.

Jednocześnie 47% z Was uważa, że ekipa może jeszcze poprawić swoją pozycję w generalce. 24% osób nie daje jej na to szans.

Pierre Gasly otrzymał średnią zaledwie 4,84, a Yuki Tsunoda 5,25.

Rafał Motyl



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi