KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Wyniki GP Australii

Lewis Hamilton George Russell f1

Wrażenia po połówce: Odbijający (się) Mercedes



Od mistrzów świata zawsze wymaga się dużo. Dlatego oceny Mercedesa po pierwszych 13 wyścigach sezonu nie mogą być przesadnie wysokie. Ekipa miała duże problemy z dobijaniem, a ich koncepcja aerodynamiczna nie działa tak, jak trzeba. A jak wyglądają statystyki kierowców i co powiedzieć o ich formie? Zapraszam na podsumowanie!

Zespół

 

Oczekiwania

Po wielu latach ogromnych sukcesów w erze hybrydowej ekipa mistrzów świata musiała zmierzyć się z nowym wyzwaniem jakim było przygotowanie samochodu pod nowe regulacje techniczne. Zespół z takim dorobkiem, doświadczeniem i bardzo mocnym składem kierowców musiał być jednym z faworytów do nowego „otwarcia”, ale pojawiła się również szansa dla rywali że coś pójdzie mistrzom nie tak. No i już podczas zimowych testów okazało się, że Mercedes ma spore problemy.

Nie „wstrzelili” się zbyt dobrze z nową konstrukcją, która po wprowadzonych zmianach miała jednak pozwolić na walkę o najwyższe cele. Trzeba dodać, że zastosowane przez niemiecką ekipę rozwiązania były dość rewolucyjne względem innych zespołów (np. sekcje boczne czy podłoga). Kluczowe było więc pytanie czy mistrzowie rzeczywiście tym razem nie trafili?



Jak wyszło?

Niestety, rewolucyjne koncepcje i nagłe zmiany w samochodzie nie pozwoliły Mercedesowi walczyć w tym sezonie o zwycięstwa i tytuły. Po latach hegemonii muszą mierzyć się w tym roku ze sporymi problemami z samochodem, który zwłaszcza na początku sezonu bardzo mocno „dobijał” (słynny już „porpoising”) i był po prostu wolniejszy od największych rywali. Ponadto silnik Mercedesa, który zawsze słynął ze sporej mocy również okazał się w tym roku słabszy.

Dużym plusem w całej sytuacji jest jednak to, że cały pakiet jest praktycznie niezawodny i poza jednym DNF-em Russella (kolizja) obaj kierowcy ukończyli wszystkie wyścigi. Do tego z biegiem sezonu widać, jak zespół się poprawia i bardzo mocno pracuje nad trudnym samochodem. Dodając do tego dwóch równych, świetnych kierowców oraz zazwyczaj dobrą strategię podczas wyścigów ostatecznie ekipa z Brackley po „pierwszej połowie” jest na pewnym 3 miejscu a nawet ma spore szanse na 2 pozycję w mistrzostwach biorąc pod uwagę problemy i wpadki Ferrari.

Przyszłość

Wydaje się, że Mercedes mimo początkowych dużych problemów idzie w dobrym kierunku i zmiany, które wprowadzają zaczynają działać. Regularne podia kierowców pod koniec pierwszej połowy sezonu tylko to potwierdzają. Celem „na teraz” jak zapowiadają w zespole jest wygranie w tym sezonie wyścigu i oczywiście praca nad bolidem pod kątem przyszłego roku.



Jedną i ważną batalię poza torem już wygrali, czyli zmianę niekorzystnych dla nich regulacji technicznych na sezon 2023 co oczywiście powinno bardzo im pomóc… Pytanie jak będą współpracować obaj kierowcy, jeśli otrzymają auto, którym będą mogli wygrywać wyścigi…

Ocena zespołu Rafał: 6,5/10
Ocena zespołu Mateusz: 6/10

Kierowcy

 

George Russell

Po wymarzonym transferze do Mercedesa czekało na młodego Anglika spore wyzwanie. Musiał stawić czoła 7-krotnemu mistrzowi świata i legendzie sportu, czyli samemu Lewisowi Hamiltonowi i trzeba przyznać, że wyszło mu to znakomicie. Mimo niełatwego samochodu zwłaszcza na początku sezonu George radził sobie lepiej od Lewisa i dotychczas nie był niżej w wyścigu niż na 5 miejscu. Do tego 5 razy był na podium oraz udało mu się wyrwać nawet pole position na Węgrzech.



Ostatecznie pierwszą połowę sezonu kończy wyżej od utytułowanego kolegi z zespołu mimo, że to Lewis był w kilku wyścigach na lepszej strategii. Przyznam szczerze, że miałem obawy zwłaszcza co do formy wyścigowej George`a względem Lewisa ale on naprawdę daję radę i zasługuje na wysoką ocenę.

Ocena Rafał: 8/10
Ocena Mateusz: 8/10

Lewis Hamilton

Po wielu latach „spokoju” dla Lewisa obok Valtteriego Bottasa nastał dla niego nowy, niepewny czas. Do zespołu dołączył młody, ambitny i szybki George Russell i miał zgodnie z oczekiwaniami wielu kibiców czy ekspertów „podgryzać” mistrza. No i tak też się stało. Zwłaszcza na początku sezonu Lewis miał problemy ze zrozumieniem samochodu i wypadał gorzej od młodszego kolegi.

Wraz z biegiem sezonu tak jak poprawiał się bolid tak i Lewis zyskiwał tempo i 5 ostatnich wyścigów przed letnią przerwą kończył na podium. Póki co, jest za młodszym partnerem z zespołu w klasyfikacji generalnej choć ma o jedno podium więcej. Cóż, na pewno dla Lewisa jest to sygnał, że z Georgem nie będzie łatwo i musi zawsze dawać z siebie maksimum, choć póki co zespół stawia i raczej będzie stawiał na swoją gwiazdę.



Ocena Rafał: 7,5/10
Ocena Mateusz: 7,5/10

Statystyki

 

Miejsce w generalce: 3
Punkty: 304
Najwyższa pozycja na starcie: 1
Najwyższa pozycja w wyścigu: 2
Obecność w Q3: 22
Odpadnięcie w Q2: 4

 George RussellLewis Hamilton
Pozycja46
Punkty158146
Pole position10
Zwycięstwa00
Podia56
Najwyższa pozycja w wyścigu32
Najwyższa pozycja na starcie14
Wyżej w wyścigu76
Wyżej w kwalifikacjach76
Lepszy czas wyścigu66
Wizyty w Q31111
Odpadnięcie w Q222
Średnia pozycja w kwalifikacjach6,627,23
Średnia pozycja na mecie3,835,08
Ukończone wyścigi12 na 1313 na 13
Wyprzedzenia4560
Przejechane kilometry35973899
Koszty dla zespołu$1,212 mln$2,082 mln
Zarobki$5 mln$40 mln



Waszym zdaniem

 

Zapraszam Was do zostawienia swojej oceny zespołu Mercedesa i jego kierowców!

Jak oceniasz postawę Mercedesa w pierwszych 13 wyścigach sezonu 2022?

Czy według Ciebie miejsce Mercedesa w klasyfikacji generalnej odzwierciedla potencjał ich bolidu?

Czy według Ciebie Mercedes może jeszcze poprawić swoją pozycję w klasyfikacji generalnej?

Jak oceniasz postawę George Russella w pierwszych 13 wyścigach sezonu 2022?

Jak oceniasz postawę Lewisa Hamiltona w pierwszych 13 wyścigach sezonu 2022?

Mercedes po połowie 2022
Dziękuję za głosowanie!

Share your Results:



Oceniliście Alpine

 

Ekipa z Enstone otrzymała średnią 5,43 w Waszym głosowaniu. Według 53% z Was pozycja bolidu Alpine odzwierciedla ich pozycję w klasyfikacji generalnej. Opcję „mniej więcej” zaznaczyło 40% osób.

Według aż 68% osób Alpine nie ma już szans na poprawę swojej pozycji w generalce. Po 16% osób zaznaczyło odpowiedzi „Tak” i „Trudno powiedzieć”.

Postawę Estebana Ocona oceniliście na 5.12, a Fernando Alonso na 7,4.

Rafał Motyl



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi