KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Wrażenia po połówce: McLaren



Po fatalnym starcie sezonu, McLarenowi należą się wielkie brawa za szybkie odbudowanie formy. Ekipa jest mocna, ale z pewnością miejsce w klasyfikacji generalnej ich nie satysfakcjonuje. Jak ją ocenić i jak mocno Daniel Ricciardo odstaje od Lando Norrisa?

Zespół

 

Oczekiwania

Po bardzo udanych ostatnich latach, w których McLaren nareszcie zaczął zbliżać się do czołówki i odzyskiwać „należne” mu miejsce w stawce, spodziewano się, że przy okazji nowych regulacji technicznych mogą być tą ekipą, która „wystrzeli” bardzo mocno i będzie mogła regularnie walczyć o podia a w dalszej perspektywie nawet o zwycięstwa.



Mimo problemów finansowych, które udało się jakoś opanować, zespół ostatnimi laty przeszedł duże zmiany na plus w sferze organizacyjnej czy sposobie zarządzania co zaowocowało tak potrzebną stabilnością i co za tym idzie znaczną poprawą wyników. Można było więc zakładać, że ekipa z Woking powinna poradzić sobie z nowymi regulacjami i podtrzymać pozytywny trend z ostatnich lat.

Jak wyszło?

Niestety ten pozytywny trend został w tym sezonie nieco zaburzony i McLaren mimo pewnego 5 miejsca w klasyfikacji konstruktorów jednak trochę zawodzi i na pewno liczyli na więcej. Co prawda udało się wywalczyć podium na Imoli (oczywiście Lando) i mieli kilka niezłych weekendów, gdzie udało się nawet podwójnie zapunktować ale wyraźnie brakuje tego błysku z poprzednich sezonów. Bolid zwłaszcza na początku kampanii bywał kapryśny i sprawiał problemy kierowcom.

Sytuacja ustabilizowała się nieco po wprowadzeniu znacznych poprawek ale to póki co wciąż za mało, aby rywalizować o coś więcej. Nie pomaga też na pewno słabszy silnik Mercedesa w tym roku. Być może wyglądałoby to trochę lepiej, gdyby w zespole jeździło dwóch równiejszych kierowców… Podsumowując, na razie to mocny środek stawki z aspiracjami na więcej.

Przyszłość

W tym sezonie jest jeszcze możliwe powtórzenie wyniku z poprzedniego, czyli wyprzedzenie Alpine i zajęcie 4 miejsca, co na pewno byłoby dobrym bodźcem na przyszłość. Kierownictwo ekipy już jednak zapowiedziało, że w tym roku raczej nie będzie już jakichś dużych poprawek więc może nie być o to łatwo. Chcą skupić się już na przyszłym sezonie co wydaje się dość rozsądne w tej sytuacji.



Kluczową kwestią jest z kim będzie jeździł w przyszłym roku Lando Norris bo dni Daniela Ricciardo wydają się być chyba policzone. Jego forma jest wciąż beznadziejna i jeśli McLaren mierzy w coś więcej to potrzebuje duetu dwóch mocnych, naciskających na siebie kierowców.

Ocena zespołu Rafał: 6/10
Ocena zespołu Mateusz: 7/10

Kierowcy

 

Lando Norris

W zasadzie wszystko co dobre w tym sezonie dla McLarena zaczyna się i kończy właśnie na młodym Brytyjczyku. Nie lubię zbyt tego słowa przy ocenianiu partnerów z ekipy ale tutaj trzeba oddać Lando, że „zmiażdżył” Daniela Ricciardo. Wywalczył jedyne podium na Imoli, regularnie punktuje i tylko dzięki jego postawie McLaren jest gdzie jest w tym niełatwym dla nich sezonie.



Zdobył aż 76 pkt z 95 pkt zespołu co chyba najlepiej obrazuje jego znaczenie dla ekipy. Inna sprawa, że chętnie zobaczyłbym jak Lando radził by sobie z kierowcą w zdecydowanie lepszej formie niż Australijczyk. Mimo tego trzeba go ocenić oczywiście bardzo pozytywnie.

Moja ocena Rafał: 7,5/10
Moja ocena Mateusz: 8/10

Daniel Ricciardo

Naprawdę aż przykro mi pisać takie rzeczy o Danielu. Co się stało z tym szybkim, błyskotliwym kierowcą, który w Red Bullu potrafił skutecznie walczyć z Maxem Verstappenem ? Po pierwszym sezonie, w którym nie spełnił oczekiwań i wyraźnie przegrał z Lando Norrisem w tym Australijczyk przechodzi samego siebie niestety w negatywnym sensie.

Przegrywa znacznie chyba w każdej statystyce z młodszym, znacznie mniej przecież doświadczonym kolegą z zespołu. Tylko „incydentalnie” udało mu się pokonać Lando w kwalifikacjach czy wyścigu. Niestety ale bardzo możliwe, że to w ogóle ostatni sezon Daniela w F1, jedynie jakieś nagłe olśnienie może go chyba uratować…



Moja ocena Rafał: 3/10
Moja ocena Mateusz: 4,5/10

Statystyki

 

Miejsce w generalce: 5
Punkty: 95
Najwyższa pozycja na starcie: 3
Najwyższa pozycja w wyścigu: 6
Obecność w Q3: 14
Odpadnięcie w Q2: 11



 Lando NorrisDaniel Ricciardo
Pozycja712
Punkty7619
Pole position00
Zwycięstwa00
Podia10
Najwyższa pozycja w wyścigu36
Najwyższa pozycja na starcie46
Wyżej w wyścigu94
Wyżej w kwalifikacjach112
Lepszy czas wyścigu121
Wizyty w Q386
Odpadnięcie w Q256
Średnia pozycja w kwalifikacjach8,2311,23
Średnia pozycja na mecie8,7712,15
Ukończone wyścigi12 na 1312 na 13
Wyprzedzenia5338
Przejechane kilometry38023793
Koszty dla zespołu$0,605 mln$0,74 mln
Zarobki$5 mln$15 mln

Waszym zdaniem

 

Zapraszam Was do oceny ekipy z Woking i jej kierowców.



Jak ocenisz postawę McLarena po 13 wyścigach sezonu 2022?

Czy według Ciebie pozycja McLarena w klasyfikacji generalnej odzwierciedla potencjał bolidu ekipy?

Czy według Ciebie McLaren ma szansę na poprawę pozycji w klasyfikacji generalnej do końca sezonu?

Jak oceniasz postawę Lando Norrisa w pierwszych 13 wyścigach sezonu 2022?

Jak oceniasz postawę Daniela Ricciardo w pierwszych 13 wyścigach sezonu 2022?

McLaren po połówce 2022
Dziękuję za głosowanie

Share your Results:

Oceniliście Alfę

 

Zespół z Hinwil uzyskał średnią Waszych głosów wynoszącą 6,05. Według 46% z Was pozycja Alfy odzwierciedla potencjał bolidu, który zbudował zespół. Przeciwnego zdania jest 22% z Was.

43% z Was uważa, że Alfa nie jest już w stanie poprawić swojej pozycji w tym sezonie. Według 32% z Was jest to możliwe.

Valtteri Bottas otrzymał średnią wynoszącą 6,88, a Guanyu Zhou 4,83.

Rafał Motyl



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi