KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Wyniki

Wrażenia po połówce: AlphaTauri



AlphaTauri to kolejny zespół, który z pewnością liczył na lepszą pierwszą część sezonu. Jest to również ekipa, w której osiągnięcia kierowców bardzo zrównały się w porównaniu z ubiegłym rokiem.

Zespół

 

Oczekiwania

Juniorska ekipa Red Bulla zaliczyła dwa bardzo dobre sezony ze zwycięstwem i podiami, stając się jedną z mocniejszych ekip środka stawki.

Nawet mimo wchodzącej rewolucji technicznej, oczekiwania wobec zespołu były spore. Spodziewano się nadal bardzo mocnej postawy Pierra Gasly oraz poprawy formy Yukiego Tsunody.

Jak wyszło?

Mocno przeciętnie – krótko mówiąc. Bolid AlphaTauri jest słabiutką konstrukcją – bardzo chimeryczną i nierówną. Co gorsza, tempo wyścigowe ekipy jest znacznie gorsze od kwalifikacyjnego, co daje efekt w postaci zaledwie 27 punktów oraz 8. miejsca w klasyfikacji generalnej.



AlphaTauri wydaje się być ekipą zagubioną, bez wyraźnego lidera i bez pomysłu na rozwiązanie swoich problemów.

Przyszłość

Obecnie najważniejszym pytaniem dla ekipy wydaje się jej skład na 2023. Wobec potwierdzonego Pierra Gasly, faworytem do drugiego fotela wydaje się być Yuki Tsunoda, radzący sobie znacznie lepiej w tym sezonie.

Jednocześnie nierówna forma Haasa i Alfy Romeo powinny być bodźćem dla AlphaTauri do walki o nawet 6. miejsce w klasyfikacji generalnej.

Kierowcy

 

Pierre Gasly

W ubiegłym sezonie Gasly był zdecydowanym liderem ekipy, jej motorem napędowym, a jego wyniki kwalifikacyjne wprawiały w zachwyt. W mistrzostwach zajął 9. miejsce po zdobyciu 110 punktów (5 punktów na wyścig). Obecnie ma 16 oczek (1,2 punktu na wyścig).



W tym sezonie mam wrażenie jakby Pierre zorientował się, że jest w ślepej uliczce swojej kariery. Brak opcji na wydostanie się z AlphaTauri oraz słabszy bolid odebrały motywację Francuzowi, który coraz częściej ustępuje swojemu partnerowi z zespołu.

Pierre jest cieniem samego siebie, a szkoda.

Moja ocena: 6/10

Yuki Tsunoda

Zadaniem Japończyka przed tym sezonem było poprawienie się względem Piera i to mu się wyraźnie udało. Prezentuje stabilną formę, bywa szybszy w kwalifikacjach i jest bliżej. Popełnia również znacznie mniej głupich błędów. W tym roku zdarzył mu się jeden duży – w Kanadzie.

Nadal przegrywa z Gaslym i nie można powiedzieć, że staje się liderem ekipy, ale nie można mu już zarzucić, że blokuje komuś miejsce.



Słabość programu juniorskiego Red Bulla oraz deal z Hondą na kolejne lata sprawiają, że Yuki jest blisko utrzymania swojego miejsca.

Moja ocena: 6/10

Statystyki

 

Miejsce w generalce: 8
Punkty: 27
Najwyższa pozycja na starcie: 6
Najwyższa pozycja w wyścigu: 5
Obecność w Q3: 7
Odpadnięcie w Q2: 12



Pierre GaslyYuki Tsunoda
Pozycja1316
Punkty1711
Pole position00
Zwycięstwa00
Podia00
Najwyższa pozycja w wyścigu57
Najwyższa pozycja na starcie68
Wyżej w wyścigu85
Wyżej w kwalifikacjach85
Lepszy czas wyścigu67
Wizyty w Q343
Odpadnięcie w Q265
Średnia pozycja w kwalifikacjach12,6911,92
Średnia pozycja na mecie12,6913
Ukończone wyścigi10 na 1311 na 13
Wyprzedzenia4955
Przejechane kilometry35973252
Koszty dla zespołu$0,765 mln$0,7 mln
Zarobki$5 mln$0,75 mln

Waszym zdaniem

 

Pora żebyście to Wy ocenili postawę kierowców i zespołu w pierwszej części sezonu 2022.

Jak oceniasz postawę AlphaTauri w 13 wyścigach sezonu 2022?

Czy według Ciebie pozycja zespołu w klasyfikacji generalnej odzwierciedla potencjał jego bolidu?

Czy według Ciebie AlphaTauri ma szansę na poprawienie swojej pozycji w drugiej części sezonu?

Jak oceniasz postawę Pierra Gasly w pierwszej części sezonu?

Jak oceniasz postawę Yukiego Tsunody w pierwszej części sezonu 2022?

AlphaTauri połówka 2022
Dziękuję za głosowanie

Share your Results:



Oceniliście Williamsa

 

Williams otrzymał średnią Waszych głosów wynoszącą 3,09 w 10-stopniowej skali. 61% z Was uważa, że miejsce ekipy w klasyfikacji generalnej odzwierciedla potencjał jej bolidu. Odpowiedź mniej więcej zaznaczyło 32% osób.

Według aż 75% z Was, Williams nie poprawi już swojego miejsca w generalce w tym sezonie.

Postawę Alexa Albona oceniliście na 5,75, a Nicholasa Latifi na 2,39.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Abu Zabi

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi