KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

2022 British Grand Prix, Saturday - Steve Etherington

Wolff świadomy możliwych napięć na linii Hamilton – Russell



Ponieważ jeszcze nie walczą o najwyższe cele w F1, nie dochodzi między nimi do spornych sytuacji, ale według wielu bardzo mocny skład Mercedesa w postaci Lewisa Hamiltona i George Russella to potencjalnie toksyczna mieszanka

Mercedes słabo zaczął sezon 2022, nie mając tempa i będąc bardzo daleko za Red Bullem i Ferrari. Mądra i skuteczna jazda kierowców oraz bezawaryjny bolid sprawił jednak, że to właśnie ten zespół punktował we wszystkich dotychczasowych wyścigach.

George Russell zdobył w tym sezonie jedyne pole position dla kierowcy spoza dwóch czołowych ekip i we wszystkich wyścigach które kończył, był w pierwszej 5-tce. Na podium meldował się 5 razy i ma 158 punktów w klasyfikacji generalnej – 12 więcej niż plasujący się dwa miejsca niżej Hamilton. Starszy z Anglików natomiast ma aż 6 miejsc na podium – więcej niż np. Charles Leclerc.

Szef Mercedesa, Toto Wolff, bardzo chwali sobie dotychczasową współpracę swoich zawodników.



“Myślę, że dotychczas największym rywalem George`a i Lewisa był samochód, a nie partner z zespołu czy inni kierowcy. I to w pewnych aspektach było dla nas przewagą. Kierowcy używali różnych rozwiązań i ustawień, nawet wielu w niektórych przypadkach. Ich celem było wymienianie wrażeń i przydatnych informacji by wyjść z sytuacji, której doświadczamy” – mówi Wolff w rozmowie z motorsport.com.

Toto miał już okazję przeżyć bardzo intensywny sezon pojedynku wewnątrz swojej ekipy gdy w 2016 roku mistrzowska walka Lewisa Hamiltona i Nico Rosberga wprowadzała ogromne napięcia. Dawni przyjaciele z dzieciństwa nie odzywali się do siebie, rzucali czapkami i zderzali się na torze. Zatrudniając Valtteriego Bottasa, Wolff od razu określił jego pozycję w ekipie. Podobnie było w przypadku George Russella.

Słaba forma Mercedesa sprawiła, że stawką pojedynku między Russellem a Hamiltonem nie są wygrane wyścigi i mistrzostwo. Wolff zdaje sobie jednak sprawę, że wraz z lepszą formą auta, przyjdą “naturalne napięcia”.

“Kiedy celem stanie się wygrywanie wyścigów i mistrzostwa, będę w stanie odpowiedzieć, czy szacunek, jak widzę między nimi dziś będzie nadal najważniejszy. Gdy gra toczy się o najwyższą stawkę, naturalnym jest pewne napięcie, ale jeżeli ludzie na poziomie fundamentalnym szanują się, to będzie to widać” – mówi szef Mercedesa.

Źródło: motorsport.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Las Vegas

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 listopada:
godz. 1:30 – 1. Trening
godz. 5:00 – 2. Trening

Sobota, 22 listopada:
godz. 1:30 – 3. Trening
godz. 5:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 listopada:
godz. 5:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję...

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi