KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski
large-2022 Miami Grand Prix - Sunday-1

Vasseur: Straciliśmy fortunę w punktach



Nie tylko kierowcy Alfy Romeo, ale i szef zespołu, Frederic Vasseur, zdaje sobie sprawę z dużej liczby punktów straconych w tym sezonie – przede wszystkim przez problemy z awaryjnością bolidu z Hinwil.

Teoretycznie Alfa Romeo może być bardzo zadowolona z pierwszych 13 wyścigów sezonu 2022. Ekipa, która zajęła przedostatnie miejsce rok temu, teraz jest na 6. pozycji ze sporym dorobkiem punktowym.

Problem w tym, że wielokrotnie bolid ekipy był mocniejszy niż wskazywały na to wyniki. Aż 7-krotnie zdarzało się, że kierowcy nie dojeżdżali do mety z powodu problemów technicznych.

Vasseur uważa, że jego ekipa zrobiła bardzo duży postęp w sezonie 2022 – zarówno jeżeli chodzi o prędkość bolidu pod obowiązywaniem nowych reguł technicznych jak i skład kierowców.



„Z wielu względów zrobiliśmy duży krok jeżeli chodzi o czyste osiągi. To nigdy nie jest jeden czynnik. Po pierwsze silnik Ferrari jest znacznie lepszy, a po drugie my zrobiliśmy dobrą pracę jeżeli chodzi o nadwozie. Dobrze spisują się Valtteri i Zhou. Wszystko funkcjonuje lepiej” – mówi Vasseur w rozmowie z motorsport.com.

„Jeżeli chodzi o problemy to mieliśmy ich kilka z niezawodnością. Kosztowały nas one fortunę jeżeli chodzi o punkty. Dotykały nas one podczas eventów, w których byliśmy bardzo mocni jeżeli chodzi o tempo, na przykład w Dżuddźie czy na Silverstone. To prawdziwa szkoda nas i walki w klasyfikacji konstruktorów. Jest jak jest i musimy naprawić wszystkie problemy przed drugą częścią sezonu” – dodaje szef Alfa Romeo F1 Team Orlen.

Jak się okazuje, Alfa nie spodziewała się tak dobrych wyników na początku nowej ery technicznej w F1.

„Myślę, że nikt nie wiedział, jakie będą wyniki pierwszych kwalifikacji po testach przedsezonowych. Byliśmy wszyscy zaskoczeni sytuacją ponieważ była kompletnie nowa, nie mieliśmy auta, które mogłoby być punktem odniesienia” – mówi Vasseur.

„Wszyscy rozwijaliśmy się w swoim kierunku, działaliśmy po części na ślepo. Wiedzieliśmy jednak, jaką pracę wykonaliśmy przed 2022 i spodziewaliśmy się dobrych rezultatów. To dobre uczucie” – dodaje Francuz.

Źródło: motorsport.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi