KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Ignaczak, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Pawel Licznerski, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Ilona Bykowska, Grzegorz Pliś, Marcin Bogutyn, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, Tadek B., Łukasz W, Izabela Ch, Kamil G., Michu, piobob, skorseze, Xandi, PukvPuk, Kryss, Arczi15UK, BaRu, Bartlomiej, _3121_, Wilkor, Artur, Bohun, DrajwerBłyskawica, Igor, JohnyBravo, kejkejovsky, Kusiu, LucasXaAaR, miches93, nesQu1ck, Piotor, Teoria, tomao, ttt, adamski, Kuba, Maciek P, Mateusz, DeaconFrost1984, Mac mac, pawel_k, The_Jester, TomekB, archetype, Ceza D, Janusz, kubicki_KING, magberg, Mizio, Tomek81, Zielony, Andrzej Sosnowski, Kubbzzz, helsing, Alicjush, AG, DeaconFrost, em_en, gravelowebeskidy.pl, Maciek i Nata, Mariogds, miskofon, Pawel B, RafalM, Rafik_lom, szypki jak kubika, TOMASZ WITEK .COM, Tsopni, aroone, Quelxes, ZeniPL, Gnusma, DRW, Bueno, Daro Daro, Fallen, Jacobson4, Jan Kmiecik, Kayio, Krystian, Kurvinox GT, Maciej Borkowski, Maciek, majlet, Marcin, Mateusz111, Miauki, Moderator Szefa, Mr Sheepo, Pioetrek, rado, UniRacers, uv_crocodile, WawaSND, WojtekP, Czarny, DawidT, Dominik T, flyer, Pussykiller69, Ronde_di_Andora_ty_k_o!!!, Gunner_PL, kubikalc, luk bla, Dadacki, ArenaSochi, miras7x

Harmonogram

Motor Racing - Formula One World Championship - Bahrain Grand Prix - Qualifying Day - Sakhir, Bahrain

Poważne skutki decyzji Alonso. Alpine na lodzie? Ricciardo może tam wrócić



Może się okazać, że zamiast EL PLAN będzie EL FIASCO, a zespół Alpine został z ręką w nocniku jeżeli chodzi o wybór kierowców. Podobno faworytem do miejsca po Hiszpanie jest… Daniel Ricciardo.

Aktualnie

 

Transferową wyliczankę zacznijmy od przypomnienia sytuacji kadrowej poszczególnych ekip na sezon 2023:
Mercedes: Hamilton, Russell (nieogłoszeni)
Red Bull: Verstappen, Perez (ogłoszeni)
Ferrari: Leclerc, Sainz (ogłoszeni)
McLaren: Norris, Ricciard0 (Ricciardo nieogłoszony)
Alfa Romeo: Bottas, ? (nieogłoszeni)
Alpine: Ocon, ? (Ocon ogłoszony)
AlphaTauri: Gasly, ? (Gasly ogłoszony)
HaasL Magnussen, ? (nieogłoszeni)
Aston Martin: Stroll, Alonso (ogłoszeni)
Williams: Albon, ? (nieogłoszeni)

Piastri nie dla Alpine?

 

Po poniedziałkowym ogłoszeniu przejścia Fernando Alonso do Astona Martina jasne dla wszystkich stało się, że jego miejsce w ekipie zajmie Oscar Piastri. Alpine miało do końca lipca zapewnić mu miejsce w ekipie F1 albo straci z nim kontrakt.



Sprawa z Alonso rozwiązała się do końca lipca, a zatem mistrz Formuły 2 mógł dostać po nim fotel. Ale… Inne światło na sprawę rzuca francuskie Autohebdo. Dziennikarze piszą, że Alpine już wcześniej (zgodnie z doniesieniami wielu innych źródeł) wypożyczyło Piastriego do innej ekipy – Williamsa, gdzie ma trafić za Nicholasa Latifiego.

Alpine było pewne, że kontrakt z nimi przedłuży Alonso, ale stało się inaczej i Hiszpan skorzystał z oferty Lawrence Strolla.

Kto za Alonso?

 

Tym samym Alpine, czwarty zespół w tegorocznej stawce, może pozostać bez kandydata na zastępstwo za Fernando Alonso.

Jak pisze Autohebdo, bardzo możliwy jest w tym przypadku powrót do Alpine Daniela Ricciardo. Australijczyk co prawda ma kontrakt z McLarenem na przyszły rok i deklaruje, że chce go wypełnić, ale w Woking liderem jest Lando Norris, a Ricciardo ma od dwóch sezonów duży problem z przystosowaniem się do pomarańczowego samochodu.



Ricciardo mógłby zatem zrezygnować z kontraktu w McLarenie i przejść do Alpine na 2 lata czyli przewidywany czas wypożyczenia Piastriego. To i tak dłużej niż zapewne będzie w McLarenie. Jednocześnie Australijczyk mógłby odżyć w swojej dawnej ekipie i przeciwko Oconowi, którego już raz pokonał w bezpośrednim pojedynku.

Ale kto za Daniela…

 

I choć z jednej strony McLaren ma nieco dość problemów Ricciardo, to z drugiej nie ma gotowej alternatywy. Ekipa od dawna z zaciekawieniem spogląda na kierowców IndyCar – Pato O`Warda czy Coltona Hertę.



Byłby to bardzo opłacalny ruch marketingowo wobec rosnącej popularności F1 w USA, jednak mocno ryzykowny sportowo. IndyCar to pod wieloma względami zupełnie inna kategoria niż F1 i jej zawodnicy potrzebowaliby znacznie większej liczby testów niż te obecne by dawać sobie radę na wysokim poziomie.

Mick skazany

 

Decyzja Astona Martina przekreśla szanse Micka Schumachera na przejście do innej ekipy. Bycie w Haasie przy obecnej formie ekipy to jednak nie jest kara. Haas wobec słabości akademii Ferrari, jest raczej skazany na Micka, a lepsze wyniki w drugiej połowie sezonu usprawiedliwią jego wybór na kolejny rok.

Williams

 

Jeżeli to, co pisze Autohebdo jest prawdą, to skład ekipy będą stanowili Alex Albon i Oscar Piastri. Pytanie, co jeżeli Piastri jednak pójdzie do Alpine.

Spodziewam się, że Latifi mimo wszystko pożegna się z zespołem, a szansę może dostać na przykład Nyck de Vries.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Belgii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 26 lipca
godz. 13:30 – 1. trening
godz. 17:00 – 2. trening

Sobota, 27 lipca
godz. 12:30 – 3. trening
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 28 lipca
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi