Kolejny producent ogłasza swoje wejście do najwyższej kategorii Długodystansowych Mistrzostw Świata. BMW zamierza przygotować nowe auto przy pomocy dobrze znanego Robertowi Kubicy WRT. Na inne ogłoszenia czekamy z obozu Porsche, choć wiele już wiemy.
BMW z WRT
Pod koniec lipca BMW ogłosiło, że wraca do Długodystansowych Mistrzostw Świata, w tym oczywiście do 24h Le Mans. Producent przygotuje Hypercara na sezon 2024, ale wcześniej auto zadebiutuje w IMSA.
The #BMWMHybridV8 is ready and rolling: Joining @FIAWEC from 2024. See you in Le Mans!
Read the whole story: https://t.co/1zqNMsFq4u pic.twitter.com/bw0TWSp5OU
— BMW Motorsport (@BMWMotorsport) July 26, 2022
2 sierpnia dowiedzieliśmy się, że program BMW w WEC będzie rywalizowany przy udziale WRT, a zatem belgijskiego zespołu Vincenta Vossa, w którym w 2021 roku Robert Kubica wygrał European Le Mans Series.
WRT przygotowywało się do wejścia wspólnie z Audi w program LMDh, jednak niemiecki producent wycofał się z tego przedsięwzięcia, zostawiając WRT na lodzie.
Teraz WRT będzie intensywnie pracowało nad BMW M Hybrid V8 już od przyszłego roku.
BREAKING NEWS 🚨
Team WRT competing with the BMW M Hybrid V8 in the WEC from 2024
The Belgian Team WRT will be preparing intensively to compete with the cars next year, before they appear in the WEC races.
⠀ #WRT #BMWmotorsport #BMWHybridV8 pic.twitter.com/ZsWEOYV6uO— WRT – W Racing Team (@followWRT) August 2, 2022
50% Porsche
Bardzo ciekawe wieści w sprawie współpracy Red Bulla z Porsche płyną z… Maroka. Jak wiadomo nieoficjalnie, Porsche będzie dostarczało Red Bullowi silniki od 2026 roku. Współpraca nie została jeszcze ogłoszona oficjalnie, ale już poznajemy jej szczegóły.
Jak się okazuje, Porsche kupi 50% w Red Bull Technologies, odpowiadającej za program Red Bulla w Formule 1. Sprawa wyszła przypadkiem za sprawą ogłoszenia marokańskich władz o wyrażeniu zgody na przejęcie udziałów przez Porsche.
Zgodnie z przepisami unijnymi, w przypadku połączenia dwóch tak dużych podmiotów, działających w UE, wymagana jest zgoda przynajmniej 20 krajów spoza Unii dotycząca przepisów antymonopolowych.
Wniosek do marokańskich władz został złożony 8 lipca i dotyczy aż 10-letniego partnerstwa z Red Bullem.
Porsche i Red Bull nadal czekają z oficjalnym ogłoszeniem swojej współpracy.