KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Piastri nie jest już priorytetem Alpine, kiedy decyzja Komisji? Wolff: Muppet show



Wczoraj miała obradować Komisja do spraw kontraktów Formuły 1. Jeżeli kwestia kontraktu Oscara Piastriego z Alpine jest skomplikowana, na ogłoszenie decyzji trzeba będzie jeszcze poczekać. Australijczyk nie jest już jednak priorytetem dla francuskiej ekipy. W ciekawy sposób o sprawie wypowiadają się szefowie ekip.

Posiedzenie

 

Jak wiemy, Komisja kontraktowa F1 miała zebrać się wczoraj by zdecydować w sprawie umów Oscara Piastriego z Alpine oraz McLarenem. Według Otmara Szafnauera, Piastri miał ważny kontrakt z Alpine do 2023 roku z opcją na 2024 i nie było w nim żadnych klauzul.

Trudno przewidzieć, czy decyzja Komisji zostanie ogłoszona publicznie i kiedy to nastąpi. Jak przystało na kwestie prawne, rozstrzygnięcie sporu może trochę potrwać. Myślę jednak, że przed GP Holandii powinniśmy już wiedzieć więcej.



„Kiedy będziemy mieli to rozstrzygnięcie, zobaczymy gdzie jesteśmy i w którym kierunku chcemy pójść” – mówi Otmar Szafnauer, szef Alpine, cytowany przez planetf1.com.

Podejrzewa on, kiedy mogły zacząć się rozmowy pomiędzy Piastrim, a McLarenem w sprawie kontraktu i wskazuje początek sezonu 2022, gdy Australijczyk został nieoficjalnym kierowcą rezerwowym McLarena.

„McLaren i Mercedes przyszli do nas i zapytali o usługi Oscara jeżeli by go potrzebowali. Mieliśmy do niego pierwszeństwo więc gdyby obie ekipy go potrzebowały, jeździłby w Alpine. Zgodziliśmy się jednak na prośbę McLarena i Mercedesa, wykazując dobrą wolę, ale też wiedząc, że ewentualny występ będzie dla niego dobrym przygotowaniem, a nam przede wszystkim o to chodzi” – wyjaśnia Szafnauer.

„Z pewnością musimy z tego wyciągnąć wnioski na przyszłość. Przeanalizujemy, co w tej sprawie mogliśmy zrobić lepiej” – dodaje.



Stracił priorytet

 

W związku z tymi wydarzeniami, trudno dziwić się, że Oscar Piastri nie jest już mile widziany w Enstone. Trudno sobie wyobrazić, aby po całym zamieszaniu z nim związanym, ekipa chciała teraz jego zatrudnienia.

Piastri podczas weekendu wyścigowego F1 w Belgii był w symulatorze zespołu w Enstone. Mówi się, że dla Alpine teraz priorytetowe jest pozyskanie Pierra Gasly, obecnego kierowcy AlphaTauri.

Sam Francuz nie komentuje tych plotek, mówiąc, że trzeba „poczekać” na to, co wydarzy się w przyszłości. Wiadomo jednak, że Alpine wyraziło swoje zainteresowanie nim i teraz wszystko w rękach Red Bulla – czy będą chcieli pozbyć się Gaslyiego i zatrudniuć Micka Schumachera lub Coltona Hertę, o których w tym kontekście mówi się najwięcej?

Problemu raczej nie będzie sprawiał Esteban Ocon, który był pytany o swoje relacje z Pierrem Gaslym, które jeszcze kilka lat temu były bardzo złe.



„Jest dobrze, mamy szacunek do siebie i to najważniejsze” – mówi Ocon, który dodał, że francuski skład Alpine „mógłby zapracować”. Jednocześnie jednak mówi się nieoficjalnie, że Ocon miał powiedzieć Alpine, że najbardziej chciałby jeździć z Mickiem Schumacherem.

Toto nie chce patrzeć

 

W dość ostry sposób o całej sytuacji Alpine – Piastri – McLaren wypowiada się szef Mercedesa, Toto Wolff.

„Mam ważniejsze problemy niż siedzenie na balkonie jak w Muppet Show i oglądanie tego. Myślę, że ważne jest, by programy juniorskie były szanowane. Niektóre dzieciaki powinny być świadome, co mówią na Twitterze o międzynarodowych organizacjach. Ale nie znam szczegółów kontraktu. Wierzę jednak w karmę, uczciwość” – mówi szef Mercedesa w rozmowie z Autosportem.



Horner nie rozumie

 

Podobne podejście ma Christian Horner.

„Nie do końca to rozumiem, ponieważ kontraktowo, to nie powinno się nigdy zdarzyć. Nie wiem, co się tu dzieje. Z pewnością jednak coś jest nie tak, skoro on myśli, że nie musi jeździć dla Alpine w przyszłym roku. Mam nadzieję, że to zostanie rozwiązane. To kolejny wielki talent – jeździł w Arden w Formule 4, Formule Renault więc znam go całkiem dobrze” – mówi Horner.

Źródło: autosport.com, f1i.com, planetf1.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi