Oglądaj F1 online       KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie

logo-powrot-roberta

Oglądaj F1 w Eleven           KONTAKT    Kup F1 TV PRO       Wsparcie               Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL        Zgarnij 150 zł na OC/AC!      

MENU:

michael masi fia 2021

Masi: Grożono mi i mojej rodzicie. Czułem się najbardziej znienawidzonym człowiekiem na świecie



Po raz pierwszy od Grand Prix Abu Zabi 2021, były dyrektor wyścigowy Formuły 1 Michael Masi opowiedział co czuł w tygodniach po wydarzeniach, które zdecydowały o losach mistrzostwa świata.

Michael Masi podjął bardzo kontrowersyjną i niezgodną z przepisami decyzję o przepuszczeniu tylko niektórych zdublowanych samochodów przed samochód bezpieczeństwa na przedostatnim okrążeniu ostatniego wyścigu sezonu.

Zgodnie z przepisami, oddublować powinny były się wszystkie auta, a wówczas nie starczyłoby czasu na wznowienie wyścigu i mistrzem świata zostałby Lewis Hamilton. FIA stwierdziła, że Masi działał w dobrej wierze, ale jednocześnie popełnił „ludzki błąd”.

Masi, również po naciskach Mercedesa, został zwolniony z funkcji dyrektora wyścigowego F1, ale został jeszcze kilka miesięcy w FIA. W lipcu ogłoszono, że nie jest on już pracownikiem Międzynarodowej Federacji Samochodowej i wróci do Australii.



Masi podpisał umowę z FIA, że nie będzie opowiadał o wydarzeniach dotyczących GP Abu Zabi 2021, ale mógł opowiedzieć, co działo się po wyścigu.

W rozmowie z australijskim News Corp, Masi nazwał ten okres „ciemnymi dniami” ze względu na krytykę i falę hejtu, jakie go spotkały.

„Czułem się jak najbardziej znienawidzony człowiek na świecie. Otrzymywałem groźby śmierci, ludzie mówili, że czekają za rogiem na mnie i moją godzinę. Wiadomości były szokujące – rasistowskie, obraźliwe, pełne gniewu. Wyzywano mnie od najgorszych” – mówi Masi.



„Przychodziły cały czas. Nie tylko na moim Facebooku, ale też LinkedInie, który niby jest profesjonalną platformą dla biznesu. Tam też były treści obraźliwe” – dodaje Masi.

To wszystko miało duży wpływ na byłego dyrektora wyścigowego F1, przede wszystkim mentalny. Nie chciał widywać się z rodziną czy przyjaciółmi.

„Chciałem być sam, a to było bardzo wymagające. To doświadczenie uczyniło mnie jednak silniejszym” – dodaje.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Grand Prix Belgii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Fuji WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 29 lipca
godz. 14:00 – 15:00 – 1. trening
godz. 17:00 – 18:00 – 2. trening

Sobota, 30 lipca
godz. 13:00 – 14:00 – 3. trening
godz. 16:00 – 17:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 31 lipca
godz. 15:00 – 17:00 – Wyścig

Bądź na bieżąco

Popularne tagi