Wraz z przejęciem praw do Ligi Angielskiej, Viaplay zyskało wielu nowych klientów. Jednocześnie na serwis, który w przyszłym roku będzie streamował Formułę 1, spłynęły kolejne skargi za niską jakość transmisji i jej przerywanie.
Choć na polskim rynku Viaplay zadebiutowało niedawno to w wielu krajach – przede wszystkim skandynawskich – oferuje usługi na bardzo wysokim poziomie i w świetnej jakości, nawet 4K.
W Polsce wiele transmisji nadal jest w rozdzielczości HD, a nie Full HD i występuje ich opóźnienie. Nie to jest jednak najgorsze dla wielu fanów. Niektórzy doświadczyli problemów z odtwarzaniem transmisji oraz jej zacinaniem.
Jak informuje portal wirtualnemedia.pl, niektórzy byli tak źli, że zgłosili sprawę do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Łącznie takich skarg miało wpłynąć 10.
Jak tam meczyk Chelsea, fajny?
Od 10 min próbuję włączyć transmisję na @viaplaysportpl
Próbowałem na 3 urządzeniach…
Jak już ruszy to wywala…
Dramat #viaplaypl #viaplay— Dawid Ostrowski (@DawidOstrowsk15) August 6, 2022
W poprzednich tego typu przypadkach – gdy z serwisu na raz chciało korzystać wielu oglądających i pojawiały się problemy – Viaplay oferowało zniżkę na subskrypcję na kolejny miesiąc oraz przepraszało klientów. Jeżeli UOKiK uzna te działania za niewystarczające, może nałożyć na Viaplay karę finansową.
Jakość serwisu stale, choć powoli, poprawia się. Mam nadzieję, że w przyszłym roku, gdy serwis będzie transmitował F1 w Polsce, nie będzie już problemów z jego działaniem. Przypomnę, że od marca 2023 wzrośnie opłata miesięczna za tę usługę – do 55 zł za miesiąc. Będzie jednak sposób by uniknąć podwyżki i piszę o nim tutaj.
Źródło: wirtualnemedia.pl