KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

Horner: Chyba muszę podziękować Toto za dyrektywę techniczną!



Podczas pierwszego weekendu wyścigowego F1, rozgrywanego pod obowiązywaniem nowych dyrektyw technicznych, mających zapobiegać podskakiwaniu bolidów, oraz uginaniu podłogi, niewiele mówiło się o tych regulacjach. Dość sarkastycznie o tej drugiej wspomniał Christian Horner.

Nowe przepisy mają za zadanie zwiększyć bezpieczeństwo kierowców poprzez ograniczenie oscylacji pionowych w bolidach F1. Ekipy tak mają ustawiać swoje auta by nie przekraczać maksymalnego limitu. Jeżeli tego nie zrobić, mogą zostać zmuszone do podniesienia aut o 10 mm, a jeżeli to również nie poskutkuje, ekipa może zostać zdyskwalifikowana. Wejście w życie tej dyrektywy było kilkukrotnie przesuwane, ale ostatecznie obowiązywała ona od GP Belgii.

Drugą dyrektywą, która weszła w życie, były nowe przepisy dotyczące uginania się podłogi. Według Mercedesa, Ferrari i Red Bull miały takie rozwiązania dotyczące belki pod podłogą, które sprawiały, że pracowała ona, dając im nieuczciwą przewagę. Wprowadzone zostały nowe, bardziej rygorystyczne testy tego elementu.

Ekipą, która najbardziej naciskała na ich wprowadzenie był Mercedes, który na Spa tracił bardzo dużo do rywali. Lewis Hamilton był mocno zaskoczony gdy usłyszał, że traci do Maxa Verstappena 1.8 sekundy na okrążeniu.



„Chyba muszę podziękować Toto za dyrektywę techniczną. Wiele zrobiono w kwestii tych przepisów i było wobec nich wiele oczekiwań. Być może dotykają ona bardziej innych niż nas bo my nie musieliśmy zmieniać sposobu, w jaki zarządzamy samochodem. Oczywiście dobijanie będzie tu zawsze problemem ze względu na Eau Rouge, ale wszyscy mają tak samo” – wyjaśnił szef Red Bulla.

Jak mówi Christian Horner, układ toru Spa oraz warunki na nim panujące uwidoczniły mocne strony Red Bulla.

„Mówiąc serio, myślę, że wiele rzeczy zagrało na naszą korzyść. Mieliśmy bardzo wydajny samochód, znaleźliśmy bardzo dobre ustawienia, a Max był w fenomenalnej formie od pierwszego okrążenia w treningach” – mówi Horner w rozmowie z mediami.

„Oczywiście strategicznie zdecydowaliśmy się wziąć karę, a 14. miejsce w praktyce stało się 13, ale Max nadal musiał bardzo dobrze nawigować, przebijając się przez stawkę i zrobił to bardzo sprawnie na pierwszych okrążeniach, bardzo szybko przebijając się na czoło. Miękka opona zdawała się pracować bardzo dobrze podczas jego stintu. Tempo Maxa i Checo było wystarczająco dobre by wyprzedzić Carlosa i dowieźć na metę jeden z naszych najlepszych występów od 2010 czy 2013 roku” – dodał Horner, cytowany przez f1i.com.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi