KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Wyniki GP Australii

Herbert o Ferrari: To nie zdarza się nigdzie indziej



W niedzielne popołudnie Ferrari znów nie popisało się strategicznie w końcówce wyścigu. Eksperci zauważają nietypowe działania związane ze strategią w ekipie z Maranello.

Nie będzie chyba przesadą stwierdzenie, że strategie zespołu Ferrari w sezonie 2022 wystawiły zespół na pośmiewisko i sprawiły, że Charles Leclerc i Carlos Sainz stracili już sporo punktów.

Podczas GP Belgii Ferrari spory błąd popełniło już w sobotę, posyłając Charlesa Leclerca na nowych miękkich oponach przy innych wcześniejszych założeniach.

W niedzielnym wyścigu przez długi czas wszystko było w miarę poprawnie jeżeli chodzi o strategię, jednak w końcówce ekipa podjęła ryzykowną decyzję o ściągnięciu Leclerca po miękkie opony by spróbował zdobyć dodatkowy punkt za najszybsze okrążenie wyścigu. Monakijczyk wyjechał za Fernando Alonso i ledwo odzyskał pozycję, ale nie miał już szansy na wykręcenie najlepszego czasu wyścigu. Dodatkowo Leclerc przekroczył prędkość w alei serwisowej i stracił 5. miejsce.



Mattia Binotto po wyścigu bronił strategii swojej ekipy, mówiąc że była ona odważna. Uwagę ekspertów zwróciły wcześniejsze komunikaty inżyniera do Charlesa Leclerca, w których to zespół prosił zawodnika o ustalenie strategii.

„Zgadzamy się na jeden pit-stop od teraz?” – pytał Leclerc, po wymuszonym pit-stopie na początku wyścigu. Zespół po chwilowym zawahaniu potwierdził.

Później Xavier Marcos Padros pytał kierowcę, kiedy chce zjechać do boksów. Wyjaśnił mu, że gdyby obecnie zjechali, znaleźli by się za Pierrem Gaslym. „Dlaczego mielibyśmy teraz zjeżdżać?” – dziwił się Leclerc. Inżynier zadał mu jeszcze pytanie, czy chce nowe pośrednie opony by przebijać się z tyłu czy woli nowe twarde opony. Odbyła się różnica dotyczącą tempa poszczególnych mieszanek i ustalono decyzję.

Johnny Herbert, komentator Sky Sports, zwraca uwagę, że takie dyskusje w trakcie wyścigu są unikatowe jeżeli chodzi o F1.



„Słucha się tych konwersacji z Charlesem i brzmią one jakby niemal prosili Charlesa, będącego kimś w rodzaju stratega, by powiedział co chcą zrobić i jak chce to zrobić” – mówi Herbert.

„To nie zdarza się nigdzie indzie. Nie potrzeba pytać kierowcy, co chce zrobić. Myślę jest trochę ucierpiało zaufanie po tych wszystkich problemach i może Charles powiedział: ok, chcę mieć kontrolę nad tym” – dodaje.

Według Herberta, nie musi być to minut, jednak pod pewnymi warunkami.

„To siła Leclerca szczerze mówiąc. On wiedział, co dzieje się z samochodem i był w stanie przedłużyć żywotność opon. Ale jednocześnie potrzebujesz wsparcia ze strony ze społu. Nie może to być jednostronne bo spoczywa na nim spora presja w tym momencie” – mówi ekspert.

Źródło: planetf1.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi