Oglądaj F1 online       KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie

logo-powrot-roberta

Oglądaj F1 w Eleven           KONTAKT    Kup F1 TV PRO       Wsparcie               Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL        Zgarnij 150 zł na OC/AC!      

MENU:

F1 Grand Prix of Emilia Romagna - Practice & Qualifying

GP Niemiec 2023 nie będzie, Bliski Wschód to „normalny kierunek”. Rosja? Nigdy!



Szef Formuły 1, Stefano Domenicali potwierdził, że Grand Prix Niemiec nie wróci do kalendarza Formuły 1 w przyszłym sezonie. Broni on jednocześnie decyzji serii w sprawie wyboru torów z lukratywnych kierunków.

Ostatni wyścig F1 w Niemczech odbył się na Nurburgring w 2020 roku, ale było to spowodowane wyłącznie pandemią i koniecznymi zmianami w kalendarzu serii. Wygląda na to, że wyścig obecnie na stałe wypadł z obiegu i wróci nieprędko.

Na pewno nie stanie się to w przyszłym sezonie, o czym mówi Stefano Domenicali.

„Grand Prix musi być zyskowne dla obu stron. Nie możemy przejmować wszystkich kosztów. Dla mnie to zagadka, jak w dzisiejszych czasach zrobić biznes wokół GP, ale Niemcy w końcu to osiągną i będziemy mieli tam ponownie wyścig F1” – mówi Domenicali, cytowany przez motorsport-total.com.



Z jego słów można wywnioskować, że organizatorzy GP Niemiec nie robią wszystkiego by odzyskać wyścig.

„Jeżeli sam tam nie zadzwonię, to nie wiem za bardzo, co się dzieje w Niemczech. Koniec końców jednak potrzeba faktów” – dodaje szef F1.

Włoch odniósł się również do zerwania kontraktu z GP Rosji i ewentualnego powrotu tego wyścigu do kalendarza.

„Zawsze mówię, że nigdy nie mów nigdy, ale w tym przypadku mogę obiecać – nie będziemy prowadzić żadnych negocjacji z nimi. Nie będzie tam więcej wyścigów, nawet gdyby płacili więcej niż dobrze, są to rzeczy nie podlegające negocjacjom” – mówi Domenicali.



Na F1 spada wiele głosów krytyki, że pozbywa się klasycznych europejskich torów na rzecz rund na przykład w Arabii Saudyjskiej, Katarze czy Bahrajnie. Lokalizacje te płacą znacznie więcej za organizację u siebie wyścigów niż rundy na Starym Kontynencie. Domenicali broni jednak tego kierunku.

„Pieniądze są ważne wszędzie, również u nas. Ale jeżeli patrzylibyśmy tylko na stan konta, kalendarz wyścigowy F1 z pewnością wyglądałby inaczej” – mówi szef F1.

„Nie zaprzedaję duszy Formuły 1, to normalna zmiana. Otwieramy się na cały świat. Dostarczamy światła reflektorów, w których organizator ma szansę pokazać się z najlepszej strony. To już sukces” – dodaje Domenicali.

Źródło: motorsport-total.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Grand Prix Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

8h Bahrajnu WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 30 września
godz. 12:00 – 13:00 – 1. trening
godz. 15:00 – 16:00 – 2. trening

Sobota, 1 października
godz. 12:00 – 13:00 – 3. trening
godz. 15:00 – 16:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 2 października
godz. 14:00 – 16:00 – Wyścig

Bądź na bieżąco

Popularne tagi