KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogram GP Australii

Program TV

blank

Wyniki GP Australii

Giovinazzi wróci do bolidu F1, tylko po co?



Dość niespodziewanie Haas ogłosił, że Antonio Giovinazzi pojedzie w pierwszym treningu przed dwoma tegorocznymi wyścigami Formuły 1. Czy to może oznaczać, że jest możliwy jego powrót na stałe do F1?

Giovinazzi zadebiutował w Formule 1 w dwóch wyścigach 2017 roku, zastępując Pascala Wehrlaina. Na stałe zaczął jeździć w serii w sezonie 2019, ale w 62 startach zdobył tylko 21 punktów.

Po sezonie 2021 pożegnał się z serią i przeszedł do Formuły E, gdzie zajął ostatnie miejsce, nie zdobywając żadnego punktu. 28-latek jest też kierowcą rezerwowym Ferrari.



Mimo to pojawiły się plotki, że może on być kandydatem do zastąpienia Micka Schumachera w sezonie 2023. Niemiec spisuje się poniżej oczekiwań, a wobec słabości akademii Ferrari, Giovinazzi wydaje się być jedynym kandydatem z włoskiej stajni.

Dziś Haas ogłosił, że Giovinazzi pojedzie w pierwszym treningu przed GP Włoch – co jeszcze można zrozumieć – oraz przed GP USA. Miejsce oddadzą mu najpierw Kevin Magnussen, a potem Mick Schumacher.



„Ferrari chciało dać Antonio trochę czasu w bolidzie w obecnej specyfikacji podczas weekendu wyścigowego i z chęcią im pomożemy. Podobną sytuację mieliśmy w 2017 roku z Antonio i Ferrari, a teraz jest wyraźna różnica w poziomie doświadczenia Antonio po 3 sezonach w F1 i czekamy na feedback jaki nam da po jazdach we Włoszech i Ameryce. Nie mogę się doczekać Antonio ponownie w samochodzie i padoku” – tłumaczy Gunther Steiner, szef zespołu.

„Jestem bardzo szczęśliwy, dostając szansę jazdy bolidem Formuły 1 w oficjalnej sesji. Oprócz pracy wykonanej w symulatorze, ważne jest również jeżdżenie aktualnym samochodem więc nie mogę doczekać się ponownego założenia kasku i kombinezonu. To będzie szansa na zrozumienie samochodów nowej generacji i najlepsze przygotowanie do mojej roli kierowcy rezerwowego. Chciałbym podziękować Haasowi i Ferrari za tę szansę i nie mogę doczekać się wniesienia mojego wkładu w pracę zespołu i zapracowania na zaufanie, którym ponownie mnie obdarzono” – powiedział Giovinazzi.

Przypomnę, że Giovinazzi nie zalicza się do grona „młodych kierowców”, którym każdy z zespołów F1 musi w tym sezonie oddać dwie sesje treningowe. Te jazdy w barwach Ferrari będzie odbywał Rosjanin Robert Shwartzman, jeżdżący z izraelską licencją.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi