KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

„Dlatego chciałem zostać na pośrednich” – GP Węgier z Leclerciem



To był kolejny wyścig z „grande strategią” dla Charlesa Leclerca. Komunikacja radiowa kierowcy Ferrari pokazuje, że ekipa działała wbrew jego sugestiom, ale kierowca zachował w tym wszystkim spokój.

Zamieszanie związane z ogłoszeniami z początku tygodnia sprawiło, że dopiero teraz mogę przedstawić Wam „stenogram” wybrany przez Was w głosowaniu.

Charles Leclerc

 

W pierwszych komunikatach Leclerc jest informowany o kawałkach innego auta leżących w zakręcie nr 2. Inżynier kilkukrotnie mu o tym przypomni i poprosi o zmianę balansu hamulców.



Na 3. okrążeniu kierowca dostanie informację, że system DRS jest dostępny, będzie mu również podawane tempo rywali.

„Spokojniej w zakrętach 4. i 11. – poprosi inżynier, sugerując również kolejne zmiany ustawień. Na 7. okrążeniu znów padnie komunikat o spokojniejszym przejeżdżaniu zakrętu 11 i zostanie on powtórzony również na kolejnym kółku. Inżynier powie również wówczas, że „opony są gotowe”.

Leclerc będzie chwalony za swoją jazdę, będzie mu również podawane tempo kierowców, którzy jadą przed nim. Na 11. okrążeniu Charles zostanie zapytany o opony. „Nie umiem zbliżyć się bardziej na tych oponach” – powie.

Na 13. okrążeniu Leclerc zapyta: „Czy Carlos może jechać szybciej?” Inżynier odpowie, że Hiszpan jest o to proszony. Okrążenie później Ferrari zapyta swojego kierowcę, czy podczas pit-stopu będzie chciał zmianę kąta nachylenia przedniego skrzydła, ale Leclerc powie, że jest dobrze.

Na 16. okrążeniu Leclerc zostanie poproszony o zmianę ustawień, a sam powie: „Mogliśmy to wcześniej przewidzieć”. Nie ma jednak pewności, do czego się odnosił.



Leclerc będzie dostawał informacje o zjazdach rywali do boksów, zostanie też zapytany, ile okrążeń będzie jeszcze w stanie przejechać na tych oponach. „To trudne pytanie, może 8” – odpowie kierowca. Mimo to 3 okrążenia później jest ściągany do boksów.

Gdy wyjeżdża, inżynier przypomina mu o wietrze w 1. zakręcie oraz o tym, że te opony potrzebują „powolnego wprowadzenia”. Jest też proszony o spokojniejsze wchodzenie w zakręty 4. i 11.

Na 31. okrążeniu inżynier mówi kierowcy, że „opony są gotowe”. Kółko później Leclerc zgłasza deszcz, ale inżynier mówi, że nie powinien padać mocniej i szybko przestanie.

Na 35. okrążeniu Ferrari informuje swojego kierowcę, że „rozgrzewanie twardych opon jest gorsze niż się spodziewaliśmy”. Kierowcy zostaną podane różnice do rywali oraz zgłoszone, że okno samochodu bezpieczeństwa jest otwarte.

Niedługo potem Leclerc powie „Opony są dobre, zostańmy na nich”. Okrążenie później Ferrari poprosi go o zmianę balansu hamulców, a kółko później… ściągnie do boksów.

baner-mubi-blog-do-wpisu (1)

Już po 3 okrążeniach Leclerc zgłasza: „Ku*wa, te opony są gó*niane”. Inżynier pociesza go: „Nadal długi wyścig przed nami” i poda informacje na temat tempa Verstappena, jadącego za Charlesem.

Na 45. okrążeniu Leclerc powtórzył: „Te opony to gó*wno”, a inżynier znów powie, że jeszcze dużo czasu bo zostało 25 okrążeń.

Leclerc ma podawane różnice do i nad rywalami. Na 52. okrążeniu powie do zespołu: „Rozważcie plan D, te opony to katastrofa”. Po chwili jest ściągany do boksów po miękkie opony.

Leclerc dostaje polecenie zmiany ustawień oraz informację, że może jeszcze lekko pokropić.

Na 8 okrążeń przed końcem wyścigu Leclerc dostaje informację, że deszcz spodziewany jest na około 2 okrążenia przed końcem wyścigu. Dwa okrążenia później pada informacja, że zacznie padać na 4 okrążenia przed końcem.



Na 2 okrążenia przed końcem, Leclerc dostaje informację, że od teraz ma padać i inżynier wymienia mu zakręty, w których zaczyna być ślisko.

Na ostatnim okrążeniu kierowca dostaje informację, że system DRS nie jest dostępny.

Na 8 przed: Deszcz spodziewany na 2 do końca, na 6 że w ciągu 2 okrążeń zacznie padać.

„O mój Boże. Twarde opony były straszne, dlatego mówiłem żeby zostać na pośrednich” – mówi Leclerc po przekroczeniu linii mety. „Twarde były naprawdę złe” – dodaje kierowca i pyta: „Czy tak mieli wszyscy czy tylko my?”
– „Wszyscy tak mieli” – odpowiada inżynier
– „To czemu ich użyliśmy? Jaki był powód?” – dopytuje kierowca
– „Później” – ucina inżynier.
– „Byliśmy jedynymi z 3 stopami?” – pyta jeszcze Leclerc.
– „Z przodu tak, z tyłu niektórzy robili 3.”



Na tej konwersacji rozmowa Leclerca z inżynierem się kończy.

Inni

 

Tak brzmiały komunikaty wszystkich kierowców po zakończeniu GP Węgier:

Oto zestawienie najlepszych komunikatów z całego weekendu, wybrane przez F1:

A to najlepsze onboardy z GP Węgier:

Hej! Miło że trafiłeś na bloga – dzięki za przeczytanie tekstu!

By być na bieżąco nie zapomnij obserwować blog w mediach społecznościowych:

Facebook, Twitter, Instagram, YouTube i Twitch!

 

Jeżeli ten tekst Ci się podobał, możesz podziękować mi, stawiając wirtualną kawę na buycoffe.to – jednorazowo, bez rejestracji i z szybkim przelewem 🙂 Dziękuję!

Postaw mi kawę na buycoffee.to



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi