KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

„Coś jest nie tak” – mówi były szef Ferrari i domaga się zmiany



Według Cesare Fiorio, byłego szefa Ferrari, w 2022 roku wyraźnie coś nie gra. Według niego potrzebne są również zmiany personalne, ale nie ma przy tym zupełnie na myśli Matti Binotto.

Lista błędów popełnionych przez Ferrari w tym sezonie jest długa i dotyczy różnych kwestii – zarówno awarii jak i błędów kierowców po błędy strategiczne. Suma punktów, jakie ekipa z Maranello przez to straciła jest wysoka.

Szefem ekipy jest Mattia Binotto i to na niego spada głównie odpowiedzialność za wyniki zespołu. Według Fiorio, który był dyrektorem sportowym Ferrari w latach 1989 – 1991, a później pracował w Ligierze czy Minardi, uważa jednak, że zasługi Binotto dla ekipy są duże.

„W gruncie rzeczy, trzeba przyznać, że to Mattia Binotto zrobił z Ferrari zespół, który może wygrać każdy wyścig. Binotto był świetnym inżynierem – najpierw specjalistą silnikowym, potem dyrektorem technicznym. Teraz jednak jego praca jest zupełnie inna” – mówi Fiorio.



„Coś jest oczywiście nie tak w Ferrari, popełniane są błędy. Binotto musi znaleźć ich podłoże i to jego największe wyzwanie obecnie” – dodaje.

Fiorio zwraca uwagę na sporo błędów strategicznych, wynikających z braku walki przez zespół o mistrzostwo świata przez wiele lat.

„Mattia musi znaleźć rozwiązania by zespół pracował lepiej. W dzisiejszej Formule 1 wszystko musi działać niemal perfekcyjnie by można wygrywać. To zupełnie innaczej niż w czasach Jeana Todta czy Michaela Schumachera. Wówczas Ferrari miało tak miażdżącą przewagę, że niektóre błędy nie miały znaczenia. Dziś nie jest to już możliwe” – mówi Fiorio.



„Według mnie nowoczesne rozwiązania, jak zdalne centrum dowodzenia są absurdem. Ten pokoik w fabryce, w którym specjaliści mają wspierać ekipę na torze, tylko wszystko komplikuje. Decyzje, które decydują o tym, czy się wygrywa czy przegrywa muszą być oparte na instynkcie, wiedzy i doświadczeniu profesjonalistów na torze, a nie na bazie tysięcy kalkulacji” – dodaje.

Tych, których według Włocha nie można winić, są kierowcy.

„Ferrari ma dwóch świetnych kierowców. Według mnie obaj są w pierwszej piątce zawodników w F1. Leclerc jest niesamowicie szybki w kwalifikacjach, Sainz jest świetny w wyścigach. Obaj są wystarczająco dobrzy by walczyć o tytuł mistrzowski dla Ferrari. W tym aspekcie nic bym nie zmieniał” – zaznacza były szef Ferrari.

Źródło: planetf1.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi