KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Co się zmieniło na Spa? Verstappen już jeździł, inni chwalą. A co z deszczem?



Już tylko 4 dni pozostają do wyścigu o Grand Prix Belgii na torze Spa, na którym zaszły spore zmiany w porównaniu z poprzednim rokiem. Jakie dokładnie i jak reagują na nie zawodnicy?

Zmiany na torze

 

W ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy na torze Spa przeprowadzone zostały bardzo intensywne prace, mające na celu zwiększenie bezpieczeństwa kierowców oraz kibiców oraz komfortu fanów, których będzie mogło wejść na tor więcej.

Co dokładnie zmieniono?



– La Source (zakręt 1): Strefa wyjazdowa została tam powiększona i została tam dodana pułapka żwirowa. Usunięta została trybuna tymczasowa, którą zastąpi nowoczesna trybuna, która będzie lepiej zintegrowana z otoczeniem.

– Eau Rouge, Radillon: Dodano strefę wyjazdową na Radillon i przesunięto tam dalej bariery. Z lewej strony tych zakrętów powstała ogromna trybuna na 4600 miejsc. Zmieniono również nawierzchnię w kompleksie tych zakrętów.

– Bruxelles (zakręt 8): W tym zakręcie część asfaltowej strefy wyjazdowej została zastąpiona pułapką żwirową.

– Blanchimont (zakręty 16 i 17): Powiększona została strefa wyjazdowa w zakręcie 17, w której została stworzona pułapka żwirowa. Strefa wyjazdowa w zakręcie 16 została zmieniona w pułapkę żwirową. Została tam również utworzona droga serwisowa.



Oprócz tego przeprowadzone zostały również zmiany infrastrukturalne, mające na celu unowocześnienie toru. Na sporej części wymieniona została nawierzchnia. Łączny koszt wszystkich prac wyniósł około €80 mln, a dały one dodatkowe 13 tys. miejsc dla kibiców na torze.

Verstappen testował

 

Kierowcy, którzy mieli już okazję jeździć po torze po przebudowach, chwalili zmiany w nitce toru, mówiąc, że poprawiły bezpieczeństwo.

Kevin Magnussen, który w seriach juniorskich wygrywał na Spa 3 razy, również tak uważa.

„Myślę, że to dobrze iż dali żwir zamiast astalfu w strefach wyjazdowych. To rozwiązanie wygląda na bezpieczne i łatwiejsze w kontekście limitów toru. Będzie łatwiej się ich trzymać, ale jednocześnie tor stał się bardziej wymagający i nie będzie łatwo zbliżać się do limitu bo będzie się to wiązało z dużym ryzykiem. Ale to według mnie dobrze” – mówi Duńczyk.



Jedynym kierowcą F1, który miał już okazję jeździć po tym torze bolidem F1 (z 2019 roku) jest Max Verstappen. Red Bull opublikował wczoraj film pokazujący fragment przejazdu lidera klasyfikacji generalnej F1.

„To mój ulubiony tor ponieważ jest tu dużo szybkich zakrętów i zmian wysokości, podobnie jak przez cały layout. Jeździ się po nim niesamowicie” – mówi Holender.



Ryzyko deszczu

 

Im bliżej weekendu tym dokładniejsze prognozy pogody otrzymujemy. Według obecnych piątek i sobota mogą być deszczowe. Podczas treningów ryzyko opadów to 70%, a na kwalifikacje wynosi obecnie aż 80%.

Ryzyko przelotnych opadów w godzinach wyścigu obecnie wynosi od 45% do 70%.

djvnkmd



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi