KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Binotto: To nie strategia odebrała nam zwycięstwo. Szefowie ekip po GP Węgier



Jak komentowali błędy rywali, co mówili o swojej strategii i czy są zadowoleni ze swoich kierowców? Przeczytajcie wypowiedzi wszystkich szefów zespołów po GP Węgier!

Christian Horner (Red Bull): „Możemy się skupić tylko na naszej formie, a dziś zrobiliśmy świetną pracę. Zmieniliśmy naszą strategię jeszcze na polach startowych. Obaj kierowcy mieli problemy żeby dogrzać miękkie opony na okrążeniu istalacyjnym, a mieliśmy startować na twardych. Miękkie opony na początku nie spisywały się dobrze i zdecydowaliśmy się na dwa pit-stopy. Przeszliśmy na pośrednie i ponownie pośrednie. Kluczowym momentem był ten, gdy zobaczyliśmy Charlesa na twardych oponach. Zorientowaliśmy się, że przed nami wielka szansa i umożliwiliśmy Maxowi pogoń za Charlesem. Potem miał obrót, ale to dogrzało jeszcze lepiej opony. Mamy wspaniały zespół strategów w fabryce i Hannę, która prowadziła strategię na pit-wall. Spisała się fantastycznie pod presją, ale to nie tylko ta jedna osoba. Nasze pit-stopy ponownie były dynamitem, a cały zespół pracował z przyjemnością. Nasza przewaga jest zdrowa, ale sprawy mogą potoczyć się źle. Mieliśmy dziś usterkę ze sprzęgłem i równie dobrze mogła ona wykluczyć Maxa”.

Toto Wolff (Mercedes): „To świetny wynik. Zawsze chce się więcej, ale 2-3 miejsce dwa wyścigi z rzędu to pokazuje, jak mocny mamy bolid. Lewis wrócił znikąd. Myślę, że jakby startował wyżej, mógłby wygrać ten wyścig. Mamy rezultat, z którym możemy pracować. Mieliśmy bardzo słaby piątek i nie wiedzieliśmy co robić. Nie celebrujemy jednak jeszcze powrotu bo nadal jesteśmy mocno z tyłu. Max w Red Bullu i Charles w Ferrari są przed wszystkimi. Musimy pozostać pokorni, uczyć się na błędach i wyciągać wnioski z eksperymentów. Ferrari nie miało dziś opcji pod koniec, nie zostały im opony pośrednie, a na softy było za wcześnie. Ich błąd zdarzył się w piątek”.



Mattia Binotto (Ferrari): „Na pewno jesteśmy frustrowani bo liczyliśmy na lepszy rezultat, ale również dlatego, że samochód nie działał prawidłowo, tak jak wczoraj czy w piątek. Mieliśmy problemy z dogrzaniem opon. Musimy dowiedzieć się, czemu nie mieliśmy dziś prędkości i skupić się na tym elemencie. Po raz pierwszy w sezonie nasz samochód nie działał tak, jak powinien. Walka o mistrzostwo nie jest skończona. Nadal przed nami długi sezon. Musimy skupić się na sobie i zobaczymy co będzie. Jeszcze wiele przed nami.”

Andreas Seidl (McLaren): „Przy wszystkich 6 samochodach najlepszych ekip na mecie, 7. miejsce jest najlepszym, jakie mogliśmy dziś osiągnąć i to zrobiliśmy. Poprawki, które wprowadziliśmy na Paul Ricard, teraz zrozumieliśmy i dały nam one status czwartego najszybszego zespołu. To duże osiągnięcie. Lando przejechał czysty wyścig, a Daniel przy tej samej strategii miał problemy z wygenerowaniem przyczepności na ostatnim stincie. Musimy to przeanalizować przed przerwą wakacyjną. Musimy naładować nasze baterie i wrócić silniejszymi na Spa.”

Otmar Szafnauer (Alpine): „Po zdobyciu 6 punktów, zespół pozostaje na 4. miejscu w klasyfikacji konstruktorów na przerwę letnią. To wielkie osiągnięcie i daje nam możliwość koncentracji na walce i atakowaniu w pozostałych wyścigach sezonu. Ten wyścig był dość zdradliwy i widać było bardzo wiele różnych strategii stosowanych przez kierowców. Zdecydowaliśmy się na strategię jednego pit-stopu, co oznaczało, że musieliśmy być bardzo ostrożni podczas obu stintów – zarówno na oponie pośredniej jak i twardej. Wykonaliśmy dobrą robotę i powstrzymaliśmy ataki tych, którzy jechali na dwa pit-stopy i mieli świeższe opony”.



Mike Krack (Aston Martin): „Lance przejechał dziś mocny wyścig, dobrze zarządzał oponami i wykonał świetne wyprzedzania w ważnych momentach. Wykonał świetną robotę wyprzedzając Valtteriego i przesuwając się w punkty. Poleciliśmy mu wyprzedzenie Ocona na sporo okrążeń przed końcem, ale Sebastian pokazywał lepsze tempo na pośredniej oponie, dlatego ich zamieniliśmy. Jeżeli Sebastian nie wyprzedziłby Estebana, zamienilibyśmy ich ponownie, ale byłoby to zbyt ryzykowne zamieniać ich w końcówce, a Sebastian skończył wyścig zaledwie 0.143 za Oconem. Wiemy, że Lance będzie rozczarowany, ale warto było to zrobić by zwiększyć szanse na punkty dziś”.

Jody Eggington (AlphaTauri): Jechaliśmy dziś ze zmiennym szczęściem. Pierre przejechał mocny wyścig. Przy starcie z pit-lane, dobrze wykorzystał miękkie opony i był 12. Niestety, Yuki miał trudniejszy wyścig, miał problemy z przyczepnością podczas każdego stintu i narzekał na tempo samochodu. Musimy to dokładnie sprawdzić na telemetrii. Nie osiągnęliśmy celu zdobycia punktów na Węgrzech, ale tempo wyścigowe było dziś pozytywne. Nauczyliśmy się również czegoś o poprawkach, które przywieźliśmy”.

Frederic Vasseur (Alfa Romeo): „Wiele obiecywaliśmy sobie po tym dniu, ale ostatecznie jesteśmy rozczarowani. Zaczęliśmy z tyłu, tracąc 5 miejsc, a potem oba samochody zaliczyły trudne popołudnie, próbując wrócić do punktów. Valtteri był przez jakiś czas w pierwszej dziesiątce, ale ostatecznie usterka systemu paliwowego sprawiła, że musiał się wycofać na kilka okrążeń przed końcem. Popołudnie Zhou popsuło się na starcie, ale był w stanie wrócić na 13. miejsce. Liczyliśmy na wiele więcej. Szkoda, że po dobrej formie w kwalifikacjach, teraz nie mamy punktów. Podczas przerwy wakacyjnej musimy zrozumieć, co poszło nie tak”.



Gunther Steiner (Haas): „Według nas FIA popełniła błąd, wzywając Kevina do boksów z tak niewielkimi uszkodzeniami. Było bezpiecznie, a przez to straciliśmy pół okrążenia, co oznaczało, że miał po wyścigu. Trudno było dogrzać twarde opony i ostatecznie skończyliśmy w niebieskich flagach. Podobnie było z Mickiem. Twarde opony po prostu nie działały. To niestety był ostatni wyścig przed przerwą letnią. Teraz musimy się przegrupować i walczyć dalej”.

Dave Robson (Williams): „Niestety deszcz nie był w żadnym momencie na tyle duży by wpłynąć na wyścig, a przy obu naszych samochodach z uszkodzeniami na pierwszym okrążeniu, byliśmy zmuszeni do przejechania trudnego wyścigu. Alex musiał zjechać po nowe przednie skrzydło na 2. okrążeniu. Nicy był w stanie jechać dalej, ale z gorszymi osiągami. Wszystkie mieszanki opon były dziś trudne w zarządzaniu i wielu kierowców było niezadowolonych ze swoich wyborów. Zdecydowaliśmy się unikać twardych opon, które miały słabe tempo i to wymagało dużej dyscypliny od obu zawodników”.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi