KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Wyniki GP Australii

Hinwil fabryka Saubera

Audi coraz bliżej przejęcia kontroli w Sauberze



Autosport informuje, że przejęcie pakietu większościowego w Sauberze przez Audi jest już tylko kwestią czasu. Padają nawet nazwiska potencjalnych szefów zespołów.

Audi początkowo rozmawiało z McLarenem, a w negocjacjach pomagał Gerhard Berger, szef DTM. Okazało się jednak, że obie strony nie doszły do porozumienia. Audi zastanawiało się również nad przejęciem Astona Martina czy Williamsa, ale tam do porozumienia było znacznie dalej.

Ostatecznie wybór padł na Saubera. Jak informuje Autosport, rozmowy są obecnie na bardzo zaawansowanym etapie, po tym jak właściciel Saubera, Finn Rausing odrzucił ofertę Michaela Andretti na sprzedaż zespołu za 350 milionów euro.

Jak podaje Autosport, Audi chce zapłacić więcej za mniejszą część udziałów niż Andretti. Nieoficjalnie mówi się o 75% udziałów. Co więcej, Audi obiecuje zrobienie z Saubera ekipy fabrycznej, tak jak miało to miejsce z ekipą z Hinwil w latach 2006 – 2009 za czasów BMW.



Pomóc może w tym obecny szef Audi, Markus Duesmann, który był dyrektorem do spraw rozwoju w BMW Sauber pomiędzy 2007 a 2009 rokiem i dobrze zna Hinwil.

Według Autosportu, plan zakłada budowę nadwozia samochodu w Hinwil, gdzie znajduje się jeden z najnowocześniejszych tuneli aerodynamicznych w Formule 1. Silnik będzie tworzony przez Audi w Nueburg. Inaczej będzie pracowało Porsche, które ma produkować swoje silniki do Formuły 1 w Milton Keynes.

Pojawiają się już nawet nazwiska potencjalnych szefów Audi w F1 i w tym kontekście wymienia się Adama Bakera, który wcześniej pracował w BMW oraz w FIA. Innym kandydatem może być dyrektor sportowy Audi, Julius Seebach.

Co z Porsche i Red Bullem?

Wszyscy czekają również na oficjalne potwierdzenie współpracy Red Bulla i Porsche. Niemcy mają dostarczać silniki ekipie z Milton Keynes. Pierwsze ogłoszenie miało być planowane na 4 sierpnia jednak opóźnienie zatwierdzenia przepisów silnikowych sprawiło, że również te ogłoszenia zostały przesunięte.

Być może stanie się to we wrześniu, po wakacyjnej przerwie.

Źródło: Autosport.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi