KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Motor Racing - Formula One World Championship - Saudi Arabian Grand Prix - Qualifying Day - Jeddah, Saudi Arabia

Alonso zdradza długość kontraktu z Astonem i mówi o emeryturze



Fernando Alonso nie wie jeszcze, jak długo będzie jeździł w F1, ale ma już kolejne cele po odejściu z królowej motorsportu. W rozmowie z AS.com, powiedział dość zaskakującą rzecz o swoim kontrakcie z Astonem Martinem.

Alonso debiutował w F1 w sezonie 2001 i jeździł w serii nieprzerwanie do końca 2018 roku. Po fatalnych sezonach z McLarenem, dwukrotny mistrz świata zrobił sobie dwuletnią przerwę i w 2021 roku wrócił do serii – tym razem w Alpine.

„Celem był powrót do Formuły 1. Było to wyzwanie bardzo wzbogacające – zarówno osobiście jak i zawodowo. Chciałem wrócić na topie i teraz czuję się dobrze” – mówi Alonso.

Po zakończeniu sezonu 2022 Hiszpan zmieni ekipę i przejdzie do Astona Martina. Powodem takiego ruchu jest również długość kontraktu, która była dłuższa w przypadku ekipy z Silverstone. Pierwotne plotki mówiły, że Alonso podpisał kontrakt z Lawrence Strollem na trzy lata, Hiszpan mówi jednak o krótszej umowie.



„Teraz podpisałem umowę na dwa kolejne lata, tyle że z innym zespołem” – dodaje, cytowany przez hiszpański AS.

Pytany o swoją emeryturę i to, kiedy może na nią przejść, Alonso nie wskazuje konkretnej daty.

„Nie ustaliłem tego jeszcze. Ten sport jest moim życiem i nie ma daty przydatności. Będę starał się nim cieszyć. Kiedy odchodziłem z Formuły 1 w 2018 roku, byłem mentalnie i fizycznie wykończony. Odkąd wróciłem, nie czuję tego, jestem świeższy” – mówi kierowca Alpine.

„Nie wiem, jak długo będę jeździł. Nigdy nie odejdę z motorsportu, ale F1 opuszczę wtedy, gdy przestanie sprawiać mi radość. Obecnie jest wręcz przeciwnie” – dodaje Hiszpan.



Mimo braku terminu odejścia z F1, Alonso ma już listę tego, co będzie chciał robić na emeryturze od „królowej motorsportu”. Jest na niej Rajd Dakar.

„Zawsze będę używał Dakaru jako przykładu. Jeżeli pojedziesz trzy czy cztery rajdy i przejedziesz kilka testów, możesz być gotowy, nawet jeżeli masz już swoje lata. W profesjonalnym sporcie doświadczenie i wiedza o swoim ciele idą w parze. Nie wiesz tego samego w wieku 20 lat co gdy masz 40. Wiesz, które partie mięśni trenować bardziej, ale są rzeczy, których wiek nie wybacza” – mówi Alonso.

Hiszpan niedawno skończył 41 lat, a w klasyfikacji generalnej jest na 10. miejscu z dorobkiem 41 punktów.

Źródło: as.com, planetf1.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi