KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie     SKOKI   KUP VIAPLAY

logo-powrot-roberta

KONTAKT    Kup F1 TV PRO       Wsparcie               Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL        Zgarnij 150 zł na OC/AC!      SKOKI    KUP VIAPLAY

MENU:

Belgian Grand Prix 2022

Alonso o dziwnej decyzji Ferrari i kolizji z Hamiltonem



Dla Fernando Alonso GP Belgii było dość intensywnym wyścigiem, który zaczął się od mocnego uderzenia. Jak Hiszpan – już na chłodno – komentował kolizję z Lewisem Hamiltonem i czy był zaskoczony decyzją Ferrari o ściągnięciu Charlesa Leclerca do boksów?

O kolizji z Lewisem

 

To był jeden z najbardziej interesujących momentów wczorajszego wyścigu. W 5. zakręcie pierwszego okrążenia doszło do kontaktu pomiędzy walczącymi o 2. miejsce Fernando Alonso i Lewisem Hamiltonem. Auto Anglika zostało mocno podbite w górę, a następnie doznało uszkodzeń opadając i Hamilton musiał wycofać się z wyścigu. Lewis wziął winę za ten incydent na siebie, o czym pisałem tutaj.

„Byłem zaskoczony tym wypadkiem i z pewnością teraz, kiedy zobaczył jego powtórki, wziął winę na siebie, co jest oczywiście bardzo miłe z jego strony. To był incydent pierwszego okrążenia i nie ma tu wiele do dodania czy miejsca na interwencję sędziów, zwłaszcza w tym zakręcie” – mówił Alonso po wyścigu.



Hiszpan wykazał się dobrą pamięcią i zwrócił uwagę, że w przeszłości Lewis miał już podobne sytuacje w tym zakręcie. Wyjaśnił też swoją frustrację, w przypływie której nazwał Hamiltona „id*otą” i kierowcą, który „potrafi się ścigać tylko gdy startuje z 1. miejsca”.

“Pamiętam jeden taki moment z Lewisem i Nico Rosbergiem, dokładnie ta sama rzecz. To zdradliwy zakręt, a ja z pewnością byłem w tym momencie sfrustrowany. Za każdym razem, gdy startuję z 2-3 rzędu i walczę o czołowe pozycje, coś się zdarza. To frustrujące, ale na szczęście mój samochód był bardzo mocny i nic się nie wydarzyło, mogłem kontynuować. Lewis nie miał tyle szczęścia i się wycofał” – mówi Alonso.

„Chciałem przejechać czysty wyścig, a niestety zaczęliśmy go od incydentu, a potem bardzo agresywna strategia oznaczała bardzo wczesne zjazdy. Nie sądzę, by była to najmądrzejsza decyzja, ale koniec końców jesteśmy w pierwszej piątce co sprawia, że był to dobry weekend dla nas” – dodaje Hiszpan.



„W końcu to Ferrari”

 

W końcówce wyścigu Fernando Alonso musiał stoczyć niespodziewany pojedynek z Charlesem Leclerciem. Kierowca Ferrari został wezwany do boksów po miękkie opony by na ostatnim okrążeniu uzyskać najlepszy czas okrążenia i zdobyć dodatkowy punkt. Wyjechał tuż za Alonso.

Fernando zapytany, czy był zaskoczony decyzją o ściągnięciu Leclerca w końcówce, Hiszpan potwierdził.

„Byłem zdziwiony, ale Ferrari zawsze robi jakieś dziwne strategie. To była jedna z nich” – mówił, śmiejąc się, były kierowca Ferrari.

Źródło: planetf1.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję!

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 listopada
godz. 11:00 – 12:00 – 1. trening
godz. 14:00 – 15:00 – 2. trening

Sobota, 19 listopada
godz. 11:30 – 12:30 – 3. trening
godz. 15:00 – 16:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 20 listopada
godz. 14:00 – 16:00 – Wyścig

Bądź na bieżąco

Popularne tagi