KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Wyniki GP Australii

blank

Wszyscy liczą na dobre tempo – kto był zadowolony po kwalifikacjach?



Kierowcy przed Grand Prix Francji spodziewają się bardzo wymagających warunków, podkreślając, jak ważne będzie zarządzanie oponami. Jak podsumowali swoje kwalifikacyjne występy? Zapraszam do przeczytania wypowiedzi.

Charles Leclerc (Ferrari) P1: „Carlos wykonał perfekcyjną robotę i dał mi idealny cień. Pomógł mi bardzo mocno i myślę, że zyskałem dzięki temu 0,2 sekundy. Wchodziłem więc w ostatni sektor ze znacznie lepszym mindsetem ponieważ wiedziałem, że mam za darmo dwie dziesiąte. Zobaczymy, co będzie w wyścigu. Mamy więcej siły docisku, a to powinno pomóc przy zarządzaniu oponami, ale Red Bull jest ekstremalnie mocny na prostych. Podążanie za innymi autami tu nie jest łatwe więc musimy utrzymać naszą pozycję przez kilka pierwszych okrążeń, a potem zarządzać oponami. Red Bull zapewne będzie chciał zrobić coś inaczej więc będzie interesująco. Zobaczymy, jaki kompromis w ustawieniach osiągnęliśmy”.

Max Verstappen (Red Bull) P2: „Chcieliśmy najlepszego możliwego rezultatu w kwalifikacjach, ale żaden z naszych samochodów nie miał kary więc nie mogliśmy zrobić tego, co Ferrari. Doskonale rozumiem, czemu tak postąpili. Myślę, że ogólnie nasze auta prezentują zupełnie inne filozofie tego, jak być szybkim na tym torze. My jesteśmy trochę szybsi na prostych, ale to odbija się na nas w wolnych zakrętach ostatniego sektora. Jesteśmy jednak przekonani, że możemy zrobić dobrą robotę w wyścigu, choć będzie bardzo gorąco i trzeba będzie dbać o opony”.



Sergio Perez (Red Bull) P3: „Udało mi się pozbierać, bo aż do teraz był to mój najgorszy weekend. Udało mi się poskładać okrążenie, a jutro celem będzie pokonać czerwony samochód, który dziś był bardzo mocny”.

Lewis Hamilton (Mercedes) P4: „Jestem bardzo zadowolony z mojej pozycji kwalifikacyjnej. Moje ostatnie okrążenie było świetne i gdy je kończyłem myślałem, że to będzie rewelacyjny czas, a potem okazało się, że jestem 0,9 za chłopakami z przodu. Nie rozumiem, dlaczego ta różnica się powiększyła, ale oni jadą w swojej lidze. Biorąc pod uwagę to, że opuściłem pierwszy trening, byłem z tyłu od początku weekendu, a potem przyszedł dobry rezultat. Mówiliśmy, że przywieźliśmy tu poprawki, ale to najmniejsze rzeczy, dające nam może 5 setnych sekundy, może 1 dziesiątą jeżeli zadziałają perfekcyjnie. Przyjechałem tu myśląc, że tracimy 3-4 dziesiąte i że dzięki poprawkom zmniejszymy stratę do 2-3 dziesiątych, a jesteśmy 0,9 z tyłu”.

Lando Norris (McLaren) P5: „Jestem bardzo zadowolony. 5. miejsce to świetny rezultat. Samochód spisywał się bardzo dobrze, szczególnie przy małym obciążeniu paliwem. Czuję, że zrobiliśmy bardzo dobrą robotę, wydobyliśmy pełny potencjał z samochodu i jestem szczęśliwy. Dziękuję zespołowi na torze i w fabryce, który przywiózł duży pakiet poprawek i samochód pozwolił na przejechanie świetnego okrążenia. W wyścigu czeka nas długa i ciężka praca, ale zrobimy wszystko co możemy by zapewnić sobie dobre punkty. Zobaczymy”.

George Russell (Mercedes) P6: „Jako zespół prawdopodobnie byliśmy dalej niż mieliśmy na to nadzieję. W Q3 zaliczyliśmy dobre przejazdy, ale ja popełniłem błąd na moim ostatnim okrążeniu. Nie martwią nas pozycje, a strata do czołówki. Jesteśmy jedynym zespołem w stawce w tym sezonie, który zmniejszył stratę tempa wyścigowego do czołówki więc mamy nadzieję, że w niedzielę to pokażemy. Charles i Max są trochę za szybcy dla nas, dla mam nadzieję, że powalczymy z Checo. McLaren pokazywał zawsze świetne tempo kwalifikacyjne, ale w wyścigu powinniśmy ich bez problemu pokonać”.



Fernando Alonso (Alpine) P7: „To był wymagający weekend póki co, ale 7. miejsce to mocna pozycja na start jutro. Nie byliśmy w pełni zadowoleni w treningach z balansu samochodu więc pracowaliśmy bardzo ciężko przez cały weekend by to poprawić. Długie przejazdy w piątek mieliśmy mocne więc zobaczymy, czy możemy coś zyskać. Zarządzanie oponami będzie ważnym czynnikiem gdyż się przegrzewają i łapią graining. Upał będzie dużym wyzwaniem. Strata czasu w alei serwisowej jest jedną z najwyższych w sezonie więc prawdopodobnie będziemy mieli strategię na jeden pit-stop”.

Yuki Tsunoda (AlphaTauri) P8: „Dobrze wrócić do Q3 dzięki poprawkom, jakie przywieźliśmy w ten weekend. Wspaniała praca zespołu i dobra pozycja. Byliśmy w stanie wrócić na pozycję, na której chcemy być i jestem zadowolony z tego, jak wszystko poskładaliśmy. Spodziewaliśmy się problemów z adaptacją nowego samochodu więc treningi były wymagające, ale wspólnie z całym zespołem byliśmy w stanie wrócić. Zmieniliśmy nasze podejście do balansu auta i osiągnęliśmy dobry rezultat. Wszyscy w fabryce wykonali wspaniałą pracę przy poprawie naszych prędkości w średnio-szybkich zakrętach, a to był nasz cel. Biorąc pod uwagę tempo na dłuższych przejazdach, jestem pewien, że możemy osiągnąć dobry rezultat i wykorzystać poprawki, dowożąc punkty”.

Daniel Ricciardo (McLaren) P9: „Było zdradliwie, ale nadal bardzo mocno naciskam. W kilku zakrętach było trochę bałaganu ponieważ chciałem wycisnąć z nich jak najwięcej i to frustrujące, że nie dostałem się do Q3. Było na ostrzu noża, ale będziemy pracować nadal. W wyścigu będzie chodziło o zarządzanie oponamy. W ubiegłym roku również tak było. Ten tor jest dla nich wymagający więc jeżeli będziemy w stanie to dobrze zrobić, możemy zaliczyć dobry wyścig. Myślę, że zrobiliśmy postęp w rozumieniu nowego pakietu”.

baner-mubi-blog-do-wpisu (1)

Esteban Ocon (Alpine) P10: „To nie był dobry dzień dla nas i nie znaleźliśmy odpowiednich ustawień samochodu. Będzie kilka obszarów, nad którymi będziemy się musieli skupić przed wyścigiem i w nocy będziemy nad tym pracować. Ze względu na kary startujemy z 10. miejsca i będziemy walczyć ostro o zrobienie postępu i zostanie w punktach. Publiczność doda mi dodatkowej motywacji. To zawsze wyjątkowe móc jechać przed własną publicznością”.

Valtteri Bottas (Alfa Romeo) P11: „To była dobra sesja i start z 11. pozycji daje nam w wyścigu pewne szanse. Szkoda, że musieliśmy zużyć dwa świeże komplety opon w Q1 i jeden w Q2, wygląda na to, że brakowało nam kilku dziesiątych do pierwszej 10-tki w kwalifikacjach. Ogólnie jednak był to niezły występ i mam nadzieję, że dzięki tempu wyścigowemu zrobimy krok naprzód w wyścigu. W najgorszym wypadku będzie tylko nieco lepsze od tempa kwalifikacyjnego. Trudno teraz przewidzieć zużycie opon, ale ogólnie jestem zadowolony”.

Sebastian Vettel (Aston Martin) P12: „Z jednak strony jestem zadowolony bo wycisnąłem dziś maksimum z samochodu, ale z drugiej nie jesteśmy tam, gdzie chcieliśmy być. Nadal brakuje nam przyczepności, ale jest jak jest. Myślę, że małe poprawki, których dokonaliśmy na ten weekend, sprawdziły się. Wyścig będzie trudny, ale jestem pozytywnie nastawiony. Opony będą największym problemem dla wszystkich, również nas, ale umiemy o nie zadbać. Dobrze będzie dowieźć jakieś punkty”.

Alex Albon (Williams) P13: „Myślę, że wyciągnąłem dziś sporo z auta i jestem z tego zadowolony. Wiatr się wzmógł i miałem z tym trochę problemów. Myślę, że mieliśmy nieco pecha przez cały weekend i mocniejszy wiatr w kwalifikacjach nam nie pomógł. Zespół wykonuje dobrą pracę, zrozumieliśmy nowy pakiet i walczymy w Q2, co jest dokładnie tym, czego chcieliśmy. Start z 13. miejsca stawia nas w dobrej pozycji do walki”.



Pierre Gasly (AlphaTauri) P14: „Jestem ekstremalnie zawiedziony odpadnięciem w Q1 przez kilka setnych sekundy podczas mojego domowego wyścigu. Wczoraj czuliśmy się ekstremalnie komfortowo z samochodem w pierwszej 10-tce, mieliśmy przewagę i tempo. Ale od 3. treningu nie byłem w stanie dostarczyć osiągów i miałem wiele problemów. Musimy to przeanalizować bo nie byłem konkurencyjny w kwalifikacjach, nie byliśmy wystarczająco szybcy i w tym momencie nie wiem dlaczego. Przejeżdżałem czyste okrążenia, ale samochód bardzo się ślizgał w wolnych zakrętach. Jutro będzie nowy dzień i mam nadzieję, że uda nam się wrócić dzięki dobrej strategii. Wyścig będzie długi i trudny dla wszystkich, ale mam nadzieję, że uda się go dobrze przejechać”.

Lance Stroll (Aston Martin) P15: „Szkoda, że natrafiłem na duży ruch podczas mojego ostatniego okrążenia w ostatnim sektorze. To z pewnością kosztowało mnie awans do Q2. Moje okrążenie wyjazdowe również nie było idealne więc miałem problemy w pierwszym sektorze. Nadal jednak w piątek nasze tempo na długich przejazdach wyglądało obiecująco, a na tym torze da się wyprzedzać więc będziemy mieli kilka okazji do walki”.

Guanyu Zhou (Alfa Romeo) P16: „Biorąc pod uwagę to, jak się przygotowaliśmy pod kwalifikacje, zdecydowanie oczekiwałem więcej. Miałem problemy z balansem przez całą sesję. Q1 nie było idealne, a brak przyczepności był dużym zaskoczeniem i uniemożliwił mi przejechanie czystego okrążenia. Dodatkowo popełniłem błąd w drugim sektorze podczas mojego przejazdu i prawie straciłem samochód w zakręcie 6. Brak przyczepności był frustrujący i musimy to zbadać. Nie możemy być szczęśliwi z powodu tego miejsca, a zarządzanie oponami będzie trudne. Myślę jednak, że będziemy mieli swoje okazje. Głównym celem jest przywiezienie obu aut w punktach i będziemy o to walczyć”.



Mick Schumacher (Haas) P17: „Takie są przepisy, obowiązuje one wszystkich i niestety przekroczyłem limity toru, ale to z pewnością kwestia, o której musimy porozmawiać. Warunki były trudne, było gorąco, ale dzięki temu innym mogą przydarzyć się błędy i możemy awansować. Będzie chodziło o to, by przejechać czysty wyścig i dbać o opony najbardziej jak to możliwe. Mamy potencjał w wyścigu i chcemy go wykorzystać”.

Nicholas Latifi (Aston Martin) P18: „Od pierwszego treningu były pewne pozytywne sygnały, a ja dopasowywałem swoją jazdę do nowego pakietu, który jest znaczącym krokiem naprzód jeżeli chodzi o osiągi. Powinniśmy byli bezpiecznie wejść do Q2, ale poderwał się wiatr na moim ostatnim okrążeniu i straciłem sporo czasu. Stale się poprawiałem więc mógłbym być 0,8 sekundy szybszy od czasu, który wykonałem. Straciłem jednak dużo przyczepności. Auto ma jednak większy potencjał i mam nadzieję, że gdy wiatr ustanie na wyścig, pokażemy go”.

Carlos Sainz (Ferrari) P19: „Taki był plan przez cały weekend by wejść do Q3 i pomóc Charlesowi w podciąganiu. Nie ćwiczyliśmy tego, ale wiedziałem, jak dać mu cień i wszystko wyszło bardzo dobrze. Byłem szybki przez cały weekend, a moje czasy z Q2 dowodzą tego. Charles będzie walczył jutro o swoje przeciwko Maxowi i wierzę, że mu się uda. Nasz samochód jest szybki na wszystkich torach, będzie jednak trzeba zastosować dobrą strategię. W tym roku dostawaliśmy sporo krytyki za naszą strategię, ale dziś pokazaliśmy, że potrafimy ją dobrze egzekwować”.

Kevin Magnussen (Haas) P20: „Tempo samochodu było dziś bardzo dobre. Planem była pomoc Mickowi przez całą sesję, ale nie udało mu się wejść do Q2. I tak planowaliśmy wyjechać więc pojechaliśmy choć nie miało to sensu, ale miałem sporo frajdy w tym szybkim samochodzie. Jutro startujemy z ostatniego miejsca i mamy nadzieję, że auto znów będzie dobre i zrobimy spory postęp”.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi