KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
blank

Wielkie zaskoczenie, rozczarowania, taniec deszczu i problemy z temperaturami – powiedzieli po kwalifikacjach



Tradycyjnie po kwalifikacjach do Grand Prix Wielkiej Brytanii mieliśmy tyle samo zadowolonych co rozczarowanych kierowców. Byli też tacy, którzy byli bardzo zaskoczeni. Jak swoje gorsze czasy tłumaczyli kierowcy z końca stawki? Przeczytajcie wypowiedzi wszystkich zawodników po wczorajszej czasówce na Silverstone.

Carlos Sainz (Ferrari) P1: „To było dobre okrążenie, ale miałem problem ze stojącą wodą. Na przejściowych oponach było bardzo dużo wody na linii wyścigowej i łatwo było o utratę tyłu i popsute okrążenie. Trudno było też dogrzać opony. Pod koniec zdołałem złożyć okrążenie, ale nie sądziłem, by było ono czymś szczególnym i to pole position jest dość zaskakujące. Mieliśmy tempo od początku weekendu poza 1. treningiem, w którym mieliśmy problemy z korelacją. Bazując na tempie z 2. treningu uważam, że powinniśmy być w stanie walczyć o zwycięstwo, ale z pewnością Max i Charles będą wywierać na mnie sporą presję”.

Max Verstappen (Red Bull) P2: „To była dość zdradliwa sesja kwalifikacyjna biorąc pod uwagę deszcz – padało, przesychało i trzeba było być na torze cały czas. Ogólnie samochód pracował całkiem dobrze. W Q3 to była trochę loteria kiedy trzeba pojechać szybkie okrążenie. Zostałem trochę powstrzymany przez żółtą flagę na moim najszybszym okrążeniu, ale nadal jesteśmy w pierwszym rzędzie i to najważniejsze bo mamy szybki samochód na mokry tor. Jutro nie będzie chodziło tylko o pierwsze okrążenie, ale cały wyścig w tym zarządzanie opon, ale nie mogę się już doczekać”.

Charles Leclerc (Ferrari) P3: „Obróciłem się na ostatnim okrążeniu. Wiedziałem, że to było kółko, na którym muszę dać z siebie wszystko i złożyć świetne okrążenie, ale niestety nie udało mi się. Nie zasługiwałem na pole position, ale 3. miejsce to nadal dobra pozycja do startu wyścigu. Możemy złożyć wszystko razem i wrócić w wyścigu. Mamy tempo i jeżeli zaliczymy czysty wyścig, wówczas wynik powinien przyjść. Dobry start i zarządzanie oponami będą ważne. Póki co strategia wygląda na mieszaną pomiędzy jednym, a dwoma pit-stopami więc będzie interesujące zobaczyć, kto zdecyduje się na jedną zmianę, a kto na dwa. Mam nadzieję, że dla mnie to będzie lepszy dzień”.



Sergio Perez (Red Bull) P4: „To dobry rezultat w tych zmiennych warunkach. Oczywiście chciałem więcej i nie jestem w pełni usatysfakcjonowany, ale jest to pozycja, z której możemy walczyć. Pod koniec sesji miałem trochę ruchu na torze, który mnie wstrzymał. Znaleźliśmy usterkę w samochodzie, która powodowała problemy w piątek i podejrzewam, że w wyścigu będziemy znacznie bardziej konkurencyjni. Ważne będzie pozostać w czołówce i mieć mocne tempo. Zrobiliśmy postęp i jestem pewny siebie. Mam nadzieję, że będziemy przed Ferrari”.

Lewis Hamilton (Mercedes) P5: „Wiem, że wszyscy pracowaliśmy bardzo ciężko. Przywieźliśmy poprawki, ale nie był to duży pakiet. Z pewnością jednak jest poprawa i zbliżyliśmy się trochę do czołówki. Na suchym torze nie bylibyśmy jednak być w pierwszej trójce, ale dziś na deszczu była na to szansa, choć jednocześnie na mokrym torze jesteśmy wolni w szybkich zakrętach. Nasze tempo wyścigowe w piątek było lepsze niż kwalifikacyjne i tak jest na każdym torze więc nastawiam się na ostrą walkę i czeka mnie sporo pracy. Szkoda, że dziś nie udało się zdobyć lepszej pozycji przed tą wspaniałą publicznością, ale naciskałem dziś bardzo mocno”.

Lando Norris (McLaren) P6: Jestem bardzo usatysfakcjonowany. Bycie przed jednym z Mercedesów jest satysfakcjonujące i nie byliśmy tak daleko od Hamiltona. On poprawił się na ostatnim okrążeniu, a ja popełniłem kilka błędów więc nie wykonałem najlepszej roboty. Zachowałem opony na ostatni przejazd opony, ale niestety nie udał mi się on. Na suchym torze mieliśmy niezłe tempo, co było trochę zaskakujące ponieważ chyba jesteśmy jedynym zespołem, który nie przywiózł żadnych poprawek. Mieliśmy też jednak sporo porpoisingu. Spodziewam się, że George zbliży się dość szybko i pewnie nie podejmę z nim walki. W wyścigu będziemy ścigać się z Fernando i Zhou. Walki z Fernando nie mogę się doczekać”.

Fernando Alonso (Alpine) P7: „Było nas dziś stać na więcej, ale niestety nie zmaksymalizowaliśmy naszego ostatniego okrążenia w Q3. Moje pierwsze było bardzo dobre, ale po nim moja bateria była prawie pusta i nie byliśmy w stanie odblokować dodatkowego potencjału. Czuję, że mogłem być dziś w pierwszej piątce. Jutro nie wiadomo czy będzie padać czy nie, ale i tak trzeba zmaksymalizować naszą pozycję i zdobyć punkty. Samochód jest dobry zarówno na suchym jak i na mokrym torze, a dane z fabryki pokazują, że uczyniliśmy postęp dzięki poprawkom”.



George Russell (Mercedes) P8: „Wraz z postępem sesji, rzeczy się dla mnie pogarszały. Miałem naprawdę dużo pewności siebie w Q1 i przez większość czasu byłem w pierwszej trójce. Potem w Q3 nie miałem już niestety tego, co ważne. Z pewnością mieliśmy dziś tempo na 4. i 5. miejsce. W ostatnim przejeździe popełniłem błąd więc jestem rozczarowany, ale najważniejsze, że mamy tempo, szczególnie na suchym torze, a jutro taki właśnie ma być. Patrząc na nasze długie przejazdy z treningów, nasze tempo było podobne jak chłopaków z przodu. Jutro na starcie muszę zatem wyprzedzić Lando i Fernando jak najszybciej i dołączyć do walki na czele”.

Guanyu Zhou (Alfa Romeo) P9: „Kwalifikacje były sporym wyzwaniem, ale myślę, że poradziłem sobie nieźle jak na debiutanta. Pierwszy raz jeździłem po Silverstone na mokrej nawierzchni, ale warunki w sobotę były inne niż te piątkowe. Czułem, że się poprawiamy z każdym okrążeniem. Szczególnie zdradliwie było między Q2 a Q3, kiedy było dużo stojącej wody. Zdołałem jednak utrzymać samochód na torze i myślę, że zmaksymalizowałem jego potencjał. Jestem zatem zadowolony z wykonanej pracy. Wspaniale jest dwa razy z rzędu dostać się do Q3 – czuję, że dojrzewam jako kierowca F1 i bardzo się z tego cieszę. Ma być sucho i myślę, że będę miał szansę na zdobycie punktów, a to jest zawsze nasz cel. Potencjał jest duży, ale stawka jest bardzo blisko siebie”.

Nicholas Latifi (Williams) P10: „To bardzo szczególny dzień dla mnie w tych trudnych warunkach. Już wejście do Q2 było wielkim osiągnięciem i dodało nam pewności siebie. Q3 jest czymś więcej, na co mogłem liczyć. Już po wyjeździe z boksów czułem, że mam dobre tempo, a zespół wykonał świetną pracę w Q1 i Q2, umieszczając mnie w odpowiednim miejscu na torze. Widzieliśmy, jak ważne było wykonanie okrążenia w Q2 w odpowiednim czasie zanim pogorszyły się warunki. Q3 było nieco frustrujące, ale ogólnie to był satysfakcjonujący dzień. W wyścigu będzie chodziło o to, jak będziemy zarządzać oponami. Wszystko jest możliwe więc skupimy się na zmaksymalizowaniu każdej nadarzającej się okazji”.

Pierre Gasly (AlphaTauri) P11: „To był ekstremalnie trudny weekend w treningach. Wiedzieliśmy, że będziemy mieli problemy na tym torze, ale przez długi czas nie byliśmy w stanie znaleźć wielu rozwiązań. Nasze kwalifikacje zostały jednak dobrze wyegzekwowane i musimy być zadowoleni z 11. miejsca. Oczywiście nie w pełni z formy bo chcemy lepszej, ale w tym miejscu jest nasz samochód. W niedzielę będę wykonywał taniec deszczu, licząc na cokolwiek innego niż suchy tor”.

baner-mubi-blog-do-wpisu (1)

Valtteri Bottas (Alfa Romeo) P12: „To był trudny dzień dla mnie. Warunki były podstępne, cały czas się zmieniały i na każdym okrążeniu samochód zachowywał się inaczej. Q1 było dobre, ale przy większej ilości wody w Q2 miałem problem z doprowadzeniem opon do odpowiedniej temperatury. To była równia pochyła – ślizgałem się, a samochód mi uciekał, co powodowało kolejne straty temperatury. Nadal jednak jesteśmy na 12. miejscu i punkty nie są daleko. Spodziewamy się suchego wyścigu i jestem pewien, że możemy nadrobić miejsca. Nasz samochód jest mocny w wyścigach więc możemy być w walce”.

Yuki Tsunoda (AlphaTauri) P13: „Spodziewaliśmy się, że będzie nam trudno wejść dziś do Q2, patrząc na formę z treningach więc uważam, że osiągnęliśmy dobry rezultat. Warunki były trudne, ale zespół wykonał naprawdę dobrą robotę i jestem zadowolony z tego, gdzie finiszowaliśmy. To duży pozytyw, biorąc pod uwagę cały weekend. Liczę na to, że w wyścigu nie będzie padało bo mam ustawienia na suchy tor. Jeżeli tak, to będę celował w punkty”.

Daniel Ricciardo (McLaren) P14: „Jestem oczywiście rozczarowany rezultatem końcowym. Tor był w najlepszym stanie na początku Q2 i wtedy trzeba było atakować najlepsze okrążenie. Wtedy miałem niestety problemy ze złożeniem okrążenia. Na najbardziej suchym torze straciłem tył i było po wszystkim. Nie robiłem najlepszych okrążeń gdy był na to czas i to mnie sporo kosztowało. Jestem z tyłu stawki więc jutro czeka mnie sporo pracy”.

Esteban Ocon (Alpine) P15: „To były zdradliwe warunki dla nas. Straty mocy związane z baterią dotknęły nas na początku Q2 i nie byłem konkurencyjny przez całą sesję. Dlatego skończyłem na 15. miejscu, co nie jest dobrą wiadomością przed wyścigiem. Pozostaję jednak optymistą, gdyż w ubiegłym roku startowaliśmy tu z tyłu i zdobyliśmy punkty i taki będzie cel na jutro. Musimy się teraz przyjrzeć usterce w moim aucie i ufać, że uda się ją rozwiązać i auto będzie w dobrej formie na wyścig. Na Silverstone da się wyprzedzać więc trzeba będzie wykorzystywać każdą nadarzającą się okazję”.



Alex Albon (Williams) P16: „Warunki były OK pomimo deszczu, a samochód spisywał się dobrze, ale miałem mniejszą przyczepność na drugim komplecie opon. Po poprawkach na deszczu jeździło się inaczej, choć w 3. treningu czułem się pewnie, podobnie jak na początku Q1. Potem jednak zespół zdecydował się na zrobienie okrażenia schładzającego i po nim nie mogłem już złapać temperatury opon, a co za tym idzie też przyczepności. To była trudna decyzja, choć nie wiem czy najlepsza. Zobaczymy jednak, co będziemy w stanie zrobić jutro. Mamy dobry samochód”.

Kevin Magnussen (Haas) P17: „Mick wyglądał bardzo dobrze w 3. treningu, ja nie zaliczyłem dobrej sesji, ale widziałem na co stać samochód i czułem się pewnie. Potem niestety zaczął padać deszcz, a moja pewność siebie wzrosła, ale z jakiegoś powodu nie miałem dziś tempa na mokrym torze. To interesujące bo przy kilku okazjach w tym roku byłem szybki, ale dziś było zupełnie inaczej. Musimy wyciągnąć z tego naukę i jutro będziemy walczyć by wrócić do pierwszej 10-tki”.

Sebastian Vettel (Aston Martin) P18: „Taka forma w sobotę sprawia, że niedzielny wyścig staje się bardzo trudny. Ale wszystkim, co możemy zrobić jest przewrócić kartkę i zobaczyć, co będziemy w stanie zrobić jutro. Dziś nie mieliśmy tempa i wiemy, że stać nas na więcej. Musimy wyciągnąć wnioski, zrozumieć, gdzie straciliśmy i poprawić się”.

Mick Schumacher (Haas) P19: „Niestety mieliśmy problem w samochodzie, wyglądało na to, że coś jest nie tak z kierownicą, a to ostatnia rzecz jakiej chcesz na mokrym torze, w zmiennych warunkach. Będziemy analizować to, co się stało, jednak to był powód, przez który nie awansowałem do Q2. Jazda na Silverstone jest przyjemnością w każdym warunkach więc czekam na wyścig”.

Lance Stroll (Aston Martin) P20: „Pod koniec sesji jechaliśmy na nowych oponach przejściowych, ale miałem fatalne okrążenie wyjazdowe, wpadłem w korek i było bardzo trudno wygenerować temperaturę opon. Przy jednym szybkim okrążeniu pod koniec kwalifikacji, moje opony nie były dogrzane i trudno było o lepszy czas. Jestem rozczarowany startem z końca stawki, ale mam nadzieję, że pogoda się poprawi i będziemy mieli lepszy wyścig”.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 24 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 25 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 26 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi