KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Promo 20% na Viaplay (12M)

logo-powrot-roberta

MENU:

Testy F1 w Bahrajnie

Harmonogram, transmisje, składy

blank
large-2022 Canadian Grand Prix - Friday (2)

„Ubiegły rok pokazał, że muszę traktować serio moją rolę w Alfie”



Robert Kubica mówi, że w sezonie 2022 postanowił postawić na jakość, a nie ilość w swoich startach w wyścigach długodystansowych – również by być lepiej przygotowanym do swojej roli w Formule 1.

Robert Kubica w sezonie 2022 startuje jedynie w 6 wyścigach, a 3 z nich ma już za sobą w tym najważniejszy start – 24h Le Mans. Dlaczego Polak odrzucił propozycję startów w serii ELMS i obrony tytułu? Okazuje się, że chodzi przede wszystkim o Formułę 1.

„Sytuacja się zmieniła, ale też celowo w 2022 roku jeżdżę mniej. Miałem w tym sezonie propozycję, by jeździć w European Le Mans Series, które wygrałem przed rokiem. Chciałem się jednak skupić na jakości kosztem ilości. To nie jest oczywiście tak, że im więcej jeździsz, tym bardziej jakość spada. Jednak sytuacja ubiegłoroczna z Kimim Raikkonenem, gdy zastąpiłem go w F1 w dwóch wyścigach, pokazała, że muszę traktować serio moją rolę rezerwowego w Alfie Romeo. Im więcej wyścigów bym miał w innych kategoriach, tym większe byłoby prawdopodobieństwo odpuszczenia wyścigów w F1. Tymczasem moja rola w Alfie Romeo jest jasna i staram się wykonywać ją jak najlepiej” – mówi Kubica w rozmowie z Wirtualną Polską.



A co w kontekście przyszłości i kolejnego sezonu? Kubica po raz kolejny sugeruje, że może jeszcze na rok pozostać w F1, a potem skorzystać z propozycji jednego z producentów na sezon 2024.

„Mam pewne oferty na sezon 2023, ale są też oferty od producentów, którzy dołączą do Hypercarów w roku 2024. Łączę dwie różne kategorie – wyścigi długodystansowe i F1. Na dzisiaj jest to wykonalne, bo startuję w zespole prywatnym, jakim jest Prema Orlen Team. Gdybym był zaangażowany jako kierowca fabryczny innego producenta, to trudno byłoby to połączyć z Formułą 1. Sam nie wiem, jaka będzie moja przyszłość w F1, czy będę kontynuował swoją pracę, czy będę w tym samym zespole” – powiedział zawodnik Prema Orlen Team.

„Na dzisiaj mogę powiedzieć, że łączenie Hypercarów z F1 nie jest proste i nigdy nie było. W momencie, gdybym podpisał umowę z fabrycznym zespołem i producentem w Hypercarach, to może się okazać, że nie będzie dla mnie wykonalne pozostanie w F1. Budujące jest to, że mam pewne oferty i możliwości. To mnie cieszy, a nad pewnymi decyzjami trzeba usiąść i pomyśleć. Również z PKN Orlen, który od kilku sezonów jest moim dobrym partnerem” – dodaje Robert.



W rozmowie pojawił się również temat polskich juniorów, w tym Tymka Kucharczyka, o którym Kubica mówi, że ma największe szanse na dojście do F1.

„Znam Tymka bardzo dobrze, bo jeździł na moich gokartach w ciągu dwóch ostatnich sezonów. Teraz nasze drogi nieco się rozeszły. Rozmawiałem z jego ojcem i powiedziałem mu, że gdy startował w gokartach, to mogłem mu pomóc i robiłem to bezinteresownie, bo uważam, że Tymek ma naprawdę dużo talentu. Potrzeba jednak pracy nad pewnymi elementami” – powiedział Kubica.

Cały wywiad z nim przeczytacie tutaj.

Źródło: Wirtualna Polska



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 marca
godz. 08:55 – Trening F3
godz. 12:30 – FP1 F1
godz. 14:00 – Kwalifikacje F3
godz. 16:00 FP2 F1

Sobota, 4 marca
godz. 10:15 – 1. wyścig F3
godz. 12:30 – FP3 F1
godz. 16:00 – Kwalifikacje F1

Niedziela, 5 marca
godz. 09:50 – 2. wyścig F3
godz. 16:00 – Wyścig F1

Najbliższy start Kubicy

6h Portimao

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi