KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

GP Emilii - Romanii

Wyniki

Sainz prawdopodobnie z karą podczas GP Francji. Co zawiodło w Ferrari?



GP Austrii przyniosło kolejną awarię jednostki napędowej Ferrari w samochodzie Carlosa Sainza. Jak się okazuje jest to bardzo podobny przypadek jak u Leclerca w Baku.

Na Red Bull Ringu w bolidzie Carlosa Sainza doszło do awarii silnika. Pożar doprowadził do uszkodzeń systemu hybrydowego. To już czwarty raz, gdy Hiszpan musiał się wycofać z wyścigu i trzeci raz eliminuje go silnik.

Ferrari może sięgnąć do starych komponentów, ale hiszpańska Marca twierdzi, że tak stare elementy nie są najlepszym rozwiązaniem na zbliżającą się rundę we Francji.

Charles Leclerc przekroczył już limit komponentów jednostki napędowej i przyjął karę podczas GP Kanady. Ferrari miało nadzieję, że Sainz nie będzie zmuszony do wykorzystania czwartej jednostki napędowej do przerwy letniej.



Szef zespołu Mattia Binotto przyznaje, że jest zaniepokojony niezawodnością jednostki napędowej Ferrari. Przyznaje też, że pierwsze objawy wskazują na podobną usterkę jak w przypadku Leclerca w Baku.

„Oczywiście musimy przyjrzeć się temu, co się dzisiaj wydarzyło. Czy to to samo, co mieliśmy już w Baku z Charlesem? Bardzo możliwe”.

„To z pewnością problem” – powiedział Włoch. „Ale ludzie z Maranello bardzo ciężko pracują, próbując je naprawić, co nie zostało jeszcze rozwiązane i oczywiście patrząc na to, co stało się z Carlosem, nie zostało to jeszcze rozwiązane”.



„Ale mamy nowe elementy i wiem, jak silnie działają, jakie są dobre, i wtedy mogę liczyć na to, że zostanie to rozwiązane bardzo szybko, miejmy nadzieję, że tak szybko, jak to możliwe”.

Jak donosi Marca, Sainz prawdopodobnie wykorzysta nadprogramowy silnik na torze Paul Ricard, który nie jest jeszcze w ulepszonej specyfikacji. Zwykle Ferrari w okolicy wyścigów na Spa i Monzy przywozi poprawioną specyfikację silnika. Jednak w Maranello nadal nie są gotowi, więc będzie to element mający problem z niezawodnością.

Oczekuje się, że kierowca przyjmie nowy silnik spalinowy, któremu ma towarzyszyć turbosprężarka, bateria oraz MGU-K i MGU-H.

Jakub Andrusiewicz

źródło: racefans.net, planetf1.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Emilii - Romanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 16 maja:
godz. 13:30 – 1. trening
godz. 17:00 – 2. trening

Sobota, 17 maja:
godz. 12:30 – 3. trening
godz. 16:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 18 maja:
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi