KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank

Błędy inżyniera i błąd kierowcy – GP Francji z Carlosem Sainzem



Carlos Sainz został okrzyknięty przez kibiców „kierowcą dnia” w GP Francji, jednak i on nie ustrzegł się dużego błędu. Jak wyglądał wyścig na Paul Ricard z jego perspektywy? Przeczytajcie!

Carlos Sainz

 

„Pomyśl o Mode X, jest dostępny” – mówi inżynier do Carlosa tuż po starcie. Po dwóch okrążeniach powie: „DRS dostępny, obecnie jesteś 15.”

Kierowca dostaje informacje na którym jest miejscu, jakie straty do rywali, po wyprzedzaniach jest chwalony.

„Nie mam przyczepności” – zgłasza na 7. kółku Sainz. „Wszyscy na pośrednich są szybcy” – dodaje i dostaje polecenia zmiany ustawień.



Na następnym okrążeniu inżynier mówi, że teraz opony w aucie Sainza powinny już być we właściwym oknie. Kierowca jednak mówi, że „nie ma tylnej osi”. Dostaje sporo poleceń zmiany ustawień i jest proszony o feedback dotyczący opon. Nie odpowiada jednak.

Na 9. okrążeniu Sainz jest chwalony za tempo. „Nie odczuwam tego tak, ale OK” – mówi kierowca. Jest on informowany o tym, co robią inni zawodnicy, jaka jest jego sytuacja na torze i jakie opony mają ci, z którymi walczy.

„Te opony nie są dobre” – mówi Sainz na 15. okrążeniu, a inżynier mówi wówczas do niego: „Preferujemy Plan B jak Bravo”. Kierowca potwierdza i jest proszony o schłodzenie przegrzewających się opon.

Gdy zostaje wywieszona żółta flaga, inżynier podaje akurat czasy, jakie robi Leclerc. Chwilę później Sainz dowiaduje się, że „Charles rozbił się w zakręcie 11”. Inżynier pyta czy Carlos chce zmiany ustawień nachylenia przedniego skrzydła podczas pit-stopu.



„Nie wiem… um… balans jest zdradliwy” – mówi Carlos, a inżynier odpowiada: „OK, daj mi znać, zjeżdżamy”. Kierowca w końcu poprosi o „1 up” jeżeli chodzi o przednie skrzydło.

Podczas pobytu w alei serwisowej Ferrari bardzo niezgrabnie przeprowadza zmianę opon u Carlosa. Mechanik z podnośnikiem odchodzi sprzed auta, ale wciąż pali się czerwone światło, zabraniające Carlosowi wyjazdu ze stanowiska. Mimo to kierowca rusza i wjeżdża tuż przed Alexa Albona. Inżynier natychmiast krzyczał „trafic, trafic, trafic”. Na końcu alei serwisowej Sainz powie: „Było OK, nic groźnego”.

Podczas jazdy za samochodem bezpieczeństwa, Sainz jest proszony o schłodzenie samochodu.

„Plan D, plan D jak Delta” – mówi inżynier na 19. okrążeniu, nadal za samochodem bezpieczeństwa. „To ma sens” – odpowiada Carlos. „Charles stracił tył w środku wejścia w zakręt 11” – dodaje inżynier.

„Na której jesteśmy pozycji? Pyta Carlos i dodaje, że opony zachowują się lepiej”. Inżynier mówi mu, że samochód bezpieczeństwa zaraz zjedzie, ale kierowca chce wiedzieć, ile pozycji stracił podczas neutralizacji. Słyszy, że jest a 8. miejscu.

baner-mubi-blog-do-wpisu (1)

Przed restartem Carlos dostaje polecenia zmiany ustawień, ale skarży się, że czuje „bardzo mało przedniego skrzydła” – inżynier mówi, że na danych wszystko wygląda dobrze.

Carlos prosi o informacje dotyczące opon – jak bardzo może cisnąć i jest proszony o dbanie o nie. W międzyczasie awansuje szybko na 5. miejsce, 2,4 sekundy z George Russella.

„Mamy karę 5 sekund stop and go, odbędziesz ją podczas najbliższego pit-stopu” – mówi inżynier do Sainza, a kierowca poprawia go, że to nie kara „stop and go” tylko 5 sekund. Inżynier przyznaje mu rację.

„Jestem szybszy od tych gości” – mówi Carlos na 25. okrążeniu, a inżynier potwierdza: „Jesteśmy w wyścigu”. Dwa okrążenia później inżynier powie, że opony są gotowe i Carlos może cisnąć. Do tego kierowca otrzyma polecenie zmiany ustawień.

„Trudno jest wyprzedzić tych gości” – mówi Sainz jadąc za Russellem, ale chwilę później udaje mu się go wyprzedzić. Jest chwalony za ten manewr i dostaje raport ze swojej sytuacji oraz tempa rywali.

Na 31. okrążeniu Sainz otrzymuje informację, że otrzymał ostrzeżenie za limity toru w zakręcie 3 i potwierdza to, informując też, że poziom jego baterii jest bardzo niski. Dostaje polecenie zmiany ustawień.



Sainz dopytuje o tempo Hamiltona i dostaje o nim informację. Na 37. kółku Sainz skarży się, że bardzo trudno mu wyprzedzić kierowców przed sobą (w tym momencie Pereza). „Jesteś bardzo dobry w zakrętach 11. i 12, wykorzystaj to” – mówi inżynier.

„Zostało 15 okrążeń do końca, rozważamy plan A, daj znać co o tym myślisz” – słyszy Sainz i odpowiada, że będzie to trudne.

„Gdzie jest George? Nie, nie dam rady wyprzedzić więc pomyślcie o czymś” – dodaje Sainz. Zespół potwierdza, że zostają przy planie D.

Sainz jest proszony o pozostanie na torze, jest 41 okrążenie. „Przejedźmy jeszcze 2 okrążenia żeby wyczyścić ruch” – mówi inżynier, ale na początku 3. sektora powie kierowcy, by zjechał do boksów. „Nie teraz, nie teraz, nie teraz” – krzyczy Sainz, który przymierzał się właśnie do wyprzedzenia Pereza.

„Proszę was chłopaki, jak mogliście mnie ściągać w takim momencie” – mówi Carlos jadąc przed Perezem. Doda, że chce jechać do końca wyścigu bez postoju. „Co o tym myślicie?” – dodaje kierowca.

patronite

Zespół powie, że chcą teraz zjechać. „Okey, okey, okey” – mówi Sainz. Zostanie poinformowany, w którym miejscu wyjedzie. Kierowca pyta, jakim tempem musi jechać i że zostało 10 okrążeń.

Gdy wyprzedzi Norrisa, powie: „Nie wiem, dlaczego zjechaliśmy, odjechalibyśmy”. „Mieliśmy już niewiele opon” – odpowie inżynier i będzie podawał tempo pozostałych kierowców.

„Arghhh, nie rozumiem!” – krzyczy Sainz po wyprzedzeniu Alonso. Po chwili jest informowany o wirtualnej neutralizacji. Jest proszony o zmianę ustawień oraz dbanie o opony.

Kierowca dostaje komunikat, że okres VSC się kończy, ale w związku z problemem sprzętowym w kontroli wyścigów, wirtualna neutralizacja skończy się później. „Nadal się kończy?” – pyta kierowca, a inżynier potwierdza.

„Mam najszybsze okrążenie?” – pyta Carlos, a inżynier potwierdza.

Po minięciu linii mety, inżynier chwali „mistrzowską klasę” kierowcy i jego wyprzedzania.



„Dziękuję. Było twardo” – mówi kierowca. Inżynier ponownie tłumaczy mu, dlaczego został ściągnięty do boksów. „Tak, ale nie miałem nic do stracenia” – mówi Sainz i jeszcze raz upewnia się, czy na pewno ma najszybszy czas okrążenia.

Inni

 

Tak przedstawiały się komunikaty wszystkich kierowców po zakończeniu GP Francji:

Oto zestawienie najlepszych komunikatów z GP Francji, wybrane przez Formułę 1.

Hej! Miło że trafiłeś na bloga – dzięki za przeczytanie tekstu!

By być na bieżąco nie zapomnij obserwować blog w mediach społecznościowych:

Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, Tik Tok, LinkedIn i Twitch!

 

Postaw mi kawę na buycoffee.to



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi