KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogram GP Australii

Program TV

blank

Wyniki GP Australii

„Problem ze sprzętem w FIA” zmylił Pereza – dlaczego zaspał przy restarcie?



Dwa różne terminy zakończenia okresu wirtualnej neutralizacji sprawiły, że Sergio Perez niewłaściwie przygotował się do wznowienia wyścigu i stracił pozycję na rzecz George Russella i tym samym podium w GP Francji.

Russell długo jechał za Perezem, walcząc z kierowcą Red Bulla o miejsce na podium. Próbował nawet szaleńczo atakować, ale bez skutku.

Russell przyznał, że chciał zaatakować kierowcę Red Bulla przy wznowieniu, ale nie spodziewał się tak łatwo mu pójdzie.

„To była niesamowita walka z Checo, byłem tuż za nim, wiedziałem że ma problemy i że mam jedyną szansę przy wznowieniu na zaatakowanie go” – mówił kierowca Mercedesa po wyścigu.



Atak przyszedł mu nadspodziewanie łatwo, a to za sprawą błędu technicznego w kontroli wyścigu.

„Kontrola wyścigu powiedziała, że muszą zresetować system więc przesunęli moment zdjęcia VSC. Checo był idealnie w swojej delcie, ale musiał zaczynać jeszcze raz a George miał szczęście, zwolnił i potem miał 30-40 km/h wyższą prędkość” – tłumaczył po wyścigu Christian Horner.

To samo mówił Perez, który po zakręcie 9. ruszył szybko, nie trzymając delty i pod koniec strefy musiał mocno hamować by zmieścić się w wyznaczonych ramach.

„Myślałem, że VSC kończy się na wyjściu z 9-tki, przesunęli to do 13 i byłem zdezorientowany. Nie wiem, co oni tam robili” – mówił Perez.

Russell bez problemu minął kierowcę Red Bulla i utrzymał 3. miejsce już do mety.



W swoim stylu skomentował wszystko Helmut Marko.

„Checo zaspał przy restarcie, bardzo mocno. Nie wiem czy pił wczoraj tequilę czy coś innego” – powiedział dla Sky Sports doradca Red Bulla.

Kontrola wyścigu opublikowała po GP Francji komunikat, w którym poinformowała, że problem sprzętowy sprawił iż komunikat o zakończeniu wirtualnej neutralizacji został wysłany dwukrotnie. Wszystko odbyło się zgodnie z przepisami i żadne z kierowców nie popełnił błędu.

„Problem sprzętowy sprawił, że włączył się system zapasowy, który zadziałał dokładnie tak jak powinien w tym scenariuszu. Kierowcy nie dostali różnych informacji – takie same komunikaty zostały wysłane do wszystkich zespołów w tym samym czasie” – tłumaczy FIA.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi