KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie     SKOKI   KUP VIAPLAY

logo-powrot-roberta

KONTAKT    Kup F1 TV PRO       Wsparcie               Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL        Zgarnij 150 zł na OC/AC!      SKOKI    KUP VIAPLAY

MENU:

Pit-stopy odebrały podium, ile kosztowała kara Kubicy?



Zaczęło się genialnie, ale w połowie wyścigu wszystko zaczęło się psuć – tempo, strategia i szczęście. Czego zabrakło Premie, a co dało bardzo dobry wynik Inter Europol Competition? Zapraszam na podsumowanie.

Wyniki

wyniki 6h monza 2022

Skrót



Sektory

Prema najmocniejsza była w pierwszym sektorze.

sektory 6h monzy 2022

Czasy

Prema Orlen Team, a dokładnie Louis Deletraz, z najlepszym czasem tego wyścigu w LMP2.

idealne lapy 6h monzy

Pit-stopy

Wszystkie ekipy, które ukończyły dzisiejszy wyścig przed Premą, spędziły mniej czasu w boksach od zespołu Roberta Kubicy. Inter Europol Competition zyskał tam ponad minutę (Prema straciła do IEC 34 sekundy na mecie).



Przejazd Kubicy po karze kosztował ekipę 25 sekund. Gdyby je odjąć, ekipa byłaby jedną pozycję wyżej.

Gdybając dalej, gdyby wszystkie ekipy spędziły w boksie tyle samo czasu, Kubica, Deletraz i Colombo byliby na 3. miejscu. Widać, zatem, że brakło czegoś więcej.

pit-stopy 6h monza

Oto szczegółowe statystyki pit-stopów…

…Premy:

pit-stopy premyy

i IEC:

iec pit-stopy monza

Statystyki Premy

Ekipa zdecydowała się na dość dziwną strategię, ściągając Deletraza nieco wcześniej i dając mało czasu za kółkiem Kubicy i Colombo. Przez to musieli wykonać nie 2, ale 3 zmiany kierowców.



Kubica pojechał najmniej okrążeń, a jego czas w aucie to zaledwie 71 minut. Uzyskał najgorszy wynik ze swojej ekipy.

statystyki premy 2022 6h monzy

Statystyki IEC

Jakub Śmiechowski miał tempo około sekundę gorsze od kolegów z ekipy i dostał najmniej czasu za kółkiem. Bardzo dobre zmiany pojechali Alex Brundle i Esteban Gutierrez. Trzeba przyznać, że IEC pojechało bardzo równe zawody.

statystyki IEC 6hmonzy

Ode mnie

 

Zdecydowanie nie tak to miało wyglądać, choć do pewnego momentu było świetnie. Po stincie Deletraza Prema Orlen Team był na prowadzeniu w wyścigu i wirtualnie liderował klasyfikacji generalnej kategorii LMP2.

Potem jednak wszystko się posypało. W połowie wyścigu Prema była druga, ale zaczęła mocno traci już podczas ostatniego stintu Lorenzo Colombo, gdy spadł on z trzeciego na piąte miejsce. Cała wypracowana przewaga została zniwelowana przez samochód bezpieczeństwa, a Włoch nie miał idealnego tempa. Prema zdecydowała się na zmianę i wsadzenie do auta Kubicy. Teoretycznie, by nie musieć zrobić dodatkowej zmiany zawodnika, Kubica powinien był jechać już do końca. Na ostatnią godzinę został jednak zmieniony przez Deletraza.



Kubica nie odstawał mocno tempem od rywali i utrzymywał pozycję. Walczył też o wyższą pozycję i właśnie wtedy doszło do sytuacji dyskusyjnej według mnie. Paul Loup Chatin zaczął hamować będąc na środku toru, a następnie zjechał do zewnętrznej, gdzie hamował już Kubica. Polak próbował uniknąć kontaktu, ale bezskutecznie. Doszło do kontatu i auto Richard Mille zostało obrócone.

W Formule 1 kary raczej by nie było, ale WEC to inne standardy i rozumiem, że sędziowie mieli trudną decyzję do podjęcia. Ja bym jej nie dał, ale ich decyzja pewnie też jest do obronienia.

Kolejna zmiana kierowców nie pomogła, zwłaszcza że Deletraz miał podobne tempo do Kubicy. Straty do podium nie były duże, ale jednak były.

Bardzo szkoda takiego rozwoju wypadków, zwłaszcza że trudno wskazać tu jeden czynnik lub jednego winnego. Oczywiście widziałem już dziką satysfakcję w postach czy komentarzach osób, które z całą pewnością stwierdzając „winę Kubicy”. Zawiodło jednak sporo rzeczy, a i szczęście nie dopisało. Z pewnością na duży plus było tempo Louisa Deletraza.



Mogło być świetnie, mógł być powrót do walki o mistrzostwo LMP2, a zamiast tego szykuje się bronienie podium.

Klasyfikacja generalna

 

Prema teoretycznie spada na 4. miejsce, ale ma tyle samo punktów co trzecia ekipa. Straty do czołówki jednak bardzo duże.

MZespółNrPunkty
1JOTA38137
2WRT31116
3United Autosports23113
4RealTeam by WRT4196
5Prema Orlen Team994
6JOTA2870
7United Autosports2250
8Team Penske542
9Richard Mille Racing Team130
10Vector Sport1021
11Inter Europol Competition3420
12AF Corse8312
13Algarve Pro Racing4510
14Ultimate356
15ARC Bratislava440

Hej! Miło że trafiłeś na bloga – dzięki za przeczytanie tekstu!

By być na bieżąco nie zapomnij obserwować blog w mediach społecznościowych:

Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, Tik Tok, LinkedIn i Twitch!

 

Postaw mi kawę na buycoffee.to



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję!

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 listopada
godz. 11:00 – 12:00 – 1. trening
godz. 14:00 – 15:00 – 2. trening

Sobota, 19 listopada
godz. 11:30 – 12:30 – 3. trening
godz. 15:00 – 16:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 20 listopada
godz. 14:00 – 16:00 – Wyścig

Bądź na bieżąco

Popularne tagi