KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Brak pit-stopu to tylko wierzchołek góry lodowej



Zamieszanie, błędne informacje i fatalna strategia. Dla Charlesa Leclerca Grand Prix Wielkiej Brytanii było pełne frustracji. Przeczytajcie zapis jego komunikacji radiowej z inżynierem.

Po komunikacie o czerwonej fladze, Leclerc zgłasza, że „na wyjściu z zakrętu 7 są jacyś ludzie”, odnosząc się oczywiście do protestujących ekologów, którzy wtargnęli na tor.

Leclerc jest proszony o zmianę ustawień i utrzymywanie regulaminowego odstępu pomiędzy samochodami. „Myślicie, że to potrwa długo?” – pyta Leclerc, a inżynier odpowiada, że zespół wróci do niego z tą informacją.

„Będzie długo” – odpowiada inżynier, a Leclerc skarży się na zachowanie Hamiltona: „W zakręcie 3 byliśmy bok w bok, a on zachował się jakby mnie tam nie było. Mam nadzieję, że się temu przyglądają”.



Leclerc wysiadł z samochodu, a w jego radiu można było usłyszeć pytanie jednego z inżynierów: „Czy to jest transmitowane czy to prywatny kanał?” Padła odpowiedź: „It`s on air”.

Gdy Charles wraca do auta, dostaje informację na temat procedury wznowienia oraz ustawień.

„To będzie wyjazd i prosto na grid, czy pojedziemy jeszcze jedno okrążenie?” – pyta Charles, a inżynier odpowiada, że prosto na grid. Kierowca zwraca uwagę, że opony będą chłodniejsze niż po normalnym okrążeniu formującym, gdyż okrążenie na grid będzie jechane za samochodem bezpieczeństwa.

Leclerc pyta o deszcz i wiatr na torze i otrzymuje informację, że nie są przewidywane opady, a wiatr jest średni wraz z wyliczeniem siły w poszczególnych zakrętach.

Po restarcie Leclerc mówi, że „samochód jest OK”. Kierowca otrzymuje informacje o przewadze i stracie do kierowców, a sam pyta, czy na pewno z autem wszystko w porządku. Inżynier wówczas mówi mu o uszkodzeniach przedniego skrzydła i tym, że brakuje 5 punktów docisku. „OK, prowadzi się dobrze” – odpowiada kierowca, a inżynier dodaje, że kierowca może bez problemu jechać dalej.



Leclerc jest proszony o zmianę ustawień, dodaje też informacje o tempie rywali. Charles jest proszony o wchodzenie w poszczególne zakręty nieco inaczej.

Zapytany na 10. okrążeniu o „status ciśnięcia”, zawodnik mówi: 3.

„Wykonujesz dobrą robotę w zakręcie 11, Verstappen bardziej oszczędza opony w zakrętach 1. i 9. w porównaniu z nami” – mówi inżynier kierowcy.

„Jeżeli Carlos ma problemy, to nie traćmy czasu” – mówi na 12. okrążeniu Leclerc, a inżynier potwierdza przyjęcie informacji. Kółko później dodaje, że Verstappen ma przebitą oponę i będzie zjeżdżał do boksów. Gdy Holender wyjedzie z boksów, inżynier powie Leclercowi, że kierowca Red Bulla ma nowe pośrednie opony.

Na 14. okrążeniu Leclerc ponownie zasugeruje: „Nie traćmy czasu”, ale inżynier poprosi go o oszczędzanie opon przy wysokich prędkościach. „Gdy jest tak blisko, trudno jest zarządzać” – odpowie kierowca.

Okrążenie później znów zostanie poproszony o oszczędzanie opon na dużych prędkościach. Inżynier mówi, że zagraża im Hamilton. „Tak, ale… powiedzcie mi co mam robić. „Pie*dolę przez to mój wyścig.” „Wrócę do ciebie” – odpowiada inżynier.

baner-mubi-blog-do-wpisu (1)

„Sainzowi powiedziano, że ma robić 1:32.9” – mówi po chwili inżynier. „Tak, ale zróbcie coś, proszę. Nie chcę poprawiać swojej pozycji, ale mogę jechać szybciej” – irytuje się Leclerc.

„Sainzowi powiedziano by cisnął” – mówi inżynier. „Tak, ale ja tracę czas” – dodaje kierowca. Okrążenie później inżynier mówi mu, że Sainz zjedzie na tym okrążeniu. „Przyjąłem” – odpowiada Leclerc.

2,2 sekundy za nim jest Hamilton i Charles otrzymuje informacje dotyczące jego tempa i przewagi nad nim.

„Potrzebujemy full push” – mówi inżynier na 24. okrążeniu. Charles zjeżdża na 25. kółku, nie chcąc zmiany ustawień przedniego skrzydła.

Na 27. okrążeniu Leclerc pyta, czy Verstappen jest z przodu. Inżynier wyjaśnia mu, że „Verstappen nie stanowi zagrożenia, miał problemy z autem wcześniej i jest na 8. miejscu. Jedynym zagrożeniem dla nas Hamilton. Opony wytrzymają do końca wyścigu tylko dbaj o nie”.

Na 28. okrążeniu Leclerc jest 1,1 sekundy za Sainzem. „Walczymy czy nie? Bo nie chcę tracić czasu. Gdyby Carlos cisnął mocniej, mielibyśmy większy zapas” – mówi Charles. Inżynier odpowiada: „Jesteśmy tuż nad oknem samochodu bezpieczeństwa Hamiltona. Możecie walczyć”.

„Zbliżam się coraz bardziej” – mówi Leclerc, a inżynier odpowiada, że Sainzowi polecono robienie 1:32.2, w przeciwnym wypadku dojdzie do zamiany. „Tak, ale 1:32.2 to niewystarczająco! Tracimy czas do Hamiltona” – mówi kierowca.



„Zamienimy samochody w zakręcie 6.” – słyszy Leclerc na 31. okrążeniu. Na kolejnych okrążeniach inżynier będzie informował Leclerca, że Sainz ma dostępny DRS.

Hamilton zjeżdża do boksów i wyjeżdża 2 sekundy za Leclerciem. Kierowca jest proszony o zmianę ustawień oraz oszczędzanie opon. Przez następne okrążenia Leclercowi Leclerc będzie otrzymywał podobne informacje.

Na 39. okrążeniu inżynier powie: „Ocon jedzie powoli przed tobą. Okno samochodu bezpieczeństwa zamknięte”. „VSC też” – pyta Leclerc. „Tak, tak, zostań, zostań” – słyszy Charles. Zostanie on na torze i będzie proszony o oszczędzanie opon.

„Wydaje mi się, że byłem przed samochodem bezpieczeństwa na wyjeździe, powinien mnie puścić” – mówi Leclerc, a inżynier prosi o cierpliwość.

Charles pyta, czy mogą jeszcze zjechać, ale dostaje informację, że już nie. Po chwili inżynier informuje go, że za nim są Sainz i Hamilton na nowych miękkich oponach. „Będzie ciężko” – odpowiada kierowca.

„Uważamy, że miękkie opony będą szybsze o 0,5 sekundy na pierwszym okrążeniu, a potem będą się szybko degradowały” – mówi inżynier tuż przed wznowieniem.

blank

Charles pyta co to za dym z lewej strony auta, ale dostaje informację, że to tylko rozgrzane hamulce.

„Wznowienie będzie na tym okrążeniu” – słyszy Leclerc.

„Sainzowi powiedziano, że ma się bronić przed Hamiltonem” – mówi inżynier. Charles zapyta, przez ile okrążeń miękkie opony będą szybsze od jego twardych. „Uważamy, że przez dwa okrążenia, dwa” – odpowiada inżynier.

„Zdublowane samochody mogą się teraz oddublować” – mówi inżynier. „No proszę was! Czyli nie będzie teraz wznowienia tylko na następnym okrążeniu. „Tak, uważamy, że tak” – odpowiada inżynier.

Przez następne okrążenia Charles będzie otrzymywał tylko informacje dotyczące rywali – jakie robią czasy, ile są za nim lub przed nim i czy mają DRS.

Po minięciu linii mety kierowca powie: „Ilość czasu, jaką straciliśmy w tym wyścigu jest… O mój Boże. Jedyną dobrą rzeczą z dziś jest wygrana Carlosa, ale do diabła, chłopaki!”



„Zrozumiałem, wykonałeś świetną robotę” – odpowiada inżynier.

Inni

 

Tak brzmiały komunikaty wszystkich kierowców na mecie GP Wielkiej Brytanii:

Oto najlepsze onboardy zawodników z całego weekendu, wybrane przez F1.

Takie komunikaty radiowe wybrała F1:

Hej! Miło że trafiłeś na bloga – dzięki za przeczytanie tekstu!

By być na bieżąco nie zapomnij obserwować blog w mediach społecznościowych:

Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, Tik Tok, LinkedIn i Twitch!

 

Postaw mi kawę na buycoffee.to



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi