KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski
Alonso Silverstone 2022 4

Obawy Maxa i Charlesa, złość Micka i najwyższy poziom Alonso



Po wczorajszym Sprincie niewielu było zadowolonych. Jedni obawiali się tempa rywali w wyścigu, inni wewnętrznych pojedynków, jeszcze innym brakowało mocy silnika. Byli też tacy, którzy narzekali na decyzję zespołu czy awaryjność auta. Przeczytajcie najciekawsze wypowiedzi z soboty na Red Bull Ring.

Ferrari na to nie stać

 

Wczoraj ponownie kierowcy Ferrari zajmowali się bardziej walką ze sobą niż z rywalami, pozwalając Maxowi Verstappenowi zbudować bezpieczną przewagę. Swoje obawy wobec taktyki zespołu, pozwalającej na walkę kierowcom wyraził po Sprincie Charles Leclerc.

“Było bardzo blisko między nami trzema na czele jeżeli chodzi o tempo. Ja prawdopodobnie zarządzałem najbardziej oponami na początku i najbardziej cisnąłem pod koniec. Chciałem zrobić coś inaczej, ale nie wyszło” – mówił Charles na konferencji po Sprincie.



Przyznał on, że stracił trochę czasu w walce z Carlosem Sainzem.

“Czy to było wystarczające by sięgnąć po zwycięstwo? Nie sądzę ponieważ Max zarządzał oponami, gdy zbudował sobie przewagę. Nie wiemy, co mogłoby być” – dodaje kierowca Ferrari.

“Jutro będzie długi wyścigu i zarządzanie oponami będzie ważniejsze niż dziś. Jutro zatem nie będziemy mogli sobie pozwolić na to, co robiliśmy dziś, walcząc ze sobą” – zaznacza Leclerc, dodając, że to Mattia Binotto zdecyduje, jak mocno mogą rywalizować ze sobą kierowcy Ferrari.

Verstappen spodziewa się walki

 

Max Verstappen dojechał wczoraj na metę z przewagą zaledwie 1,6 sekundy nad Charlesem Leclerciem i zwracał uwagę na problemy z oponami. Gdyby nie wewnętrzna walka Ferrari, Max mógłby czuć się zagrożony w końcówce rywalizacji.



“Ferrari na początku walczyło ze sobą więc udało mi się zbudować przewagę, ale tempo mamy bardzo podobne więc jutro będzie zacięta walka. Kwestia opon będzie zdradliwa. Samochód jest jednak dobry, jest tylko kilka kwestii do poprawienia, ale ogólnie jesteśmy bardzo konkurencyjni w ten weekend” – powiedział Holender.

Moc Ferrari

 

Jednym z najciekawszych pojedynków wczoraj była rywalizacja Lewisa Hamiltona o punkt z Mickiem Schumacherem. Kierowca Haasa bardzo długo bronił się przed Mercedesem i dopiero gdy stracił DRS za Kevinem Magnussenem, musiał uznać wyższość Hamiltona.

“Moc Ferrari jest w tym momencie za duża dla nas. Nie wiem, czy chodziło o opór czy o moc, trudno to teraz ocenić. Nie czułem się szybki, myślę, że coś było nie tak po kontakcie na 1. okrążeniu. Mam szczęście, że ukończyłem ten wyścig. Mam nadzieję, że w niedzielę będzie lepszy dzień” – powiedział wczoraj Hamilton.

Najwyższy poziom Alonso

 

Trwa pechowy Sezon Fernando Alonso. Wczoraj Hiszpan doświadczył kolejnej awarii swojego auta, która prawdopodobnie kosztowała go świetne miejsce w sprincie. Jak wyliczył kierowca, w tym sezonie stracił już przez awarie 50-60 punktów.



“Nie mogliśmy odpalić samochodu. To coś elektrycznego, który ciągle gasł. Musimy to naprawić przed jutrem. Jestem bardzo rozczarowany i sfrustrowany. Jeżdżę prawdopodobnie na jednym z najwyższych poziomów w mojej karierze, a w aucie nie odpala silnik. Straciłem wiele punktów, ale jestem dumny z pracy, którą wykonuję” – powiedział kierowca Alpine.

Schumacher chciał zamiany

 

Zły na Haasa był Mick Schumacher, który uważa, że miał lepsze tempo od Kevina Magnussena i powienien był zostać przepuszczony przez partnera z zespołu.

“To coś, co musimy przedyskutować. Oczywiście moja walka z Lewisem była sporą frajdą, ale przede wszystkim, nie powinna była się zdarzyć. W wielu aspektach byłem szybszy więc powinniśmy byli zamienić się pozycjami. Rozmawiałem o tym przez radio, ale zespół nie wyraził zgody. To coś, co musimy zrozumieć” – powiedział Mick.

Źródło: planetf1.com, racefans.net, Sky Sports F1

Polecamy również: Sesja Ciążowa



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 2 maja:
godz. 18:30 – Trening
godz. 22:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 3 maja:
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 4 maja:
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi