KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank
Motor Racing - Formula One World Championship - Spanish Grand Prix - Race Day - Barcelona, Spain

„Nowi fani nie wiedzą zbyt wiele o F1”



Według Fernando Alonso kibice, którzy od niedawna interesują się Formułą 1 są podobni do kibiców piłkarskich i kibicują temu, kto akurat jest na topie. Jednocześnie Hiszpan uważa, że wiedza o Formule 1 wśród fanów jest coraz mniejsza.

Fernando Alonso znany jest za swoich bezkompromisowych wypowiedzi i nie pierwszy raz wsadza kij w mrowisko. Tym razem oberwało się kibicom. Alonso nie jest już tak popularny jak w latach swojej świetności w Renault czy potem za czasów Ferrari i wielu fanów młodszego pokolenia nie wie wiele o jego osiągnięciach.

„Z całym szacunkiem dla wszystkich, ale myślę, że fani, których mamy obecnie – nowi fani – nie wiedzą za dużo o Formule 1. Są trochę jak kibice piłkarscy, którzy śledzą tylko rezultaty. Według nich, ktokolwiek wygrywa jest najlepszy, a kto przyjeżdża ostatni nie nadaje się do F1” – mówi Hiszpan sugerując, że wiele osób nie zwraca uwagi na różnice osiągów bolidów, które sprawiają, że czasem dobrzy zawodnicy nie są na czele.



„Nie rozumieją wiele na temat formę pakietu, jakim dysponuje kierowca. Jeżeli masz dobry weekend, jesteś bogiem, a kiedy masz zły, mówią ci że jesteś za stary, za młody czy cokolwiek innego. My wszyscy jednak przechodzimy przez różne fazy. Myślę, że teraz wielu fanów ogląda tylko wyścig, mają swoje odczucia, a potem wyłączają telewizory aż do następnej niedzieli. Nie ma już właściwej kultury kibicowania w Formule 1” – dodaje kierowca Alpine.

Zapewne odnosi się on poniekąd do swojej sytuacji, a zainteresowanie sobą przez kibiców określa jako rollercoaster.

„Myślę, że postrzeganie z zewnątrz mnie jako kierowcy zmieniało się od czasu do czasu. W 2007 roku ludzie mieli pogląd na to, kim jestem jako kierowca i osoba. Potem zmieniło się to, kiedy byłem w Ferrari. Bardzo dobrze pasowałem do zespołu itd” – mówi zawodnik.

Źródło: planetf1.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi