KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

2022 British Grand Prix, Saturday - Steve Etherington

Mercedes przywiezie „najlepsze” poprawki, rywale zaczynają się obawiać



Brak problemów z podskakiwaniem, coraz lepsze tempo kwalifikacyjne, bezawaryjność, oszczędność opon oraz świetni kierowcy. To wszystko sprawia, że Mercedes wychodzi z własnego cienia i zaczyna coraz bardziej zagrażać Ferrari i Red Bullowi.

Mercedes na półmetku sezonu 2022 zajmuje 3. miejsce w klasyfikacji konstruktorów, mając blisko 4 razy więcej punktów od McLarena. Do Ferrari ekipa z Brackley traci 66 punktów, a do Red Bulla 122.

W ostatnich rundach Hamilton i Russell radzą sobie coraz lepiej, a Mercedes był już cztery razy z rzędu na podium. Jak pisze Auto Motor und Sport, Mercedes szykuje na dwie najbliższe rundy mistrzostw świata swoje „najlepsze poprawki” w tym sezonie. Dotychczas Mercedes musiał skupiać się na wyeliminowaniu dobijania i dopiero gdy udało się z tym uporać, ruszyli z prawdziwymi poprawkami dotyczącymi czystego tempa.



„Jeżeli skoryguje się tempo o degradację opon, to myślę, że jesteśmy 2-3 dziesiąte sekundy za Ferrari, które było najszybsze podczas Grand Prix Austrii. I choć nie jest to tempo, które chcieliśmy mieć, bo chcemy walczyć na samym czele i mieć najszybszy samochód – to porównując z tym, gdzie byliśmy na początku sezonu, to dobry rezultat” – mówi dyrektor techniczny Mercedesa, Mike Elliott.

„Te rezultaty pokazują, że nowości, które wprowadzamy w samochodzie, pozwalają nam czynić kroki naprzód. Mam nadzieję, że będzie ich jeszcze wiele i znajdziemy się w miejscu, w którym będziemy w stanie walczyć na czele w każdym wyścigu” – dodaje.

Rywale obserwują

 

Mercedesowi uważnie przyglądają się Red Bull i Ferrari, a Christian Horner mówi, że niebawem Hamilton i Russell będą w stanie walczyć o zwycięstwa.



„Spodziewamy się, że będą szybcy na Paul Ricard. Pokazują przebłyski bycia z tym miejscu by walczyć o zwycięstwa. W ostatnich dwóch wyścigach byli mocni i nie było widać podskakiwania ich samochodu więc wydaje się, że wrócili do gry” – mówi Horner, cytowany przez motorsport.com.

Według szefa Red Bulla, jeżeli Mercedes utrzyma obecne tempo rozwoju, niebawem może się stać poważnym konkurentem w walce o zwycięstwa w wyścigach.

„Myślę, że będą groźni. Regularnie zdobywają punkty i choć nie wiem, jak daleko są w klasyfikacji konstruktorów, ale czasem więcej samochodów w walce o zwycięstwa to dobra rzecz. Dla fanów będzie wspaniale mieć 6 aut walczących o triumf” – dodaje Horner.

Źródło: planetf1.com, racefans.net



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi