KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Promo 20% na Viaplay (12M)

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Grzejnik, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Tsopni, Bartosz Kamiński, Marcin Chochowski, Mateusz Pabiańczyk, Edmund Bogusz, Mikołaj Demkow, Marcin Starczewski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Darek Zaciura, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Tomasz Ignaczak, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Kamil Cee, Grzegorz Pliś, Pawel Licznerski, szymon034, Adrian Karwan, Marcin Rentflejsz, Piter, Rysiek Łotocki, Marcin Bogutyn, Ba Ru
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
archetype, Konopkasz, jacek79100, Robert Niekubica, Tarzan
blank
2022 British Grand Prix, Saturday - Steve Etherington

Mercedes przywiezie „najlepsze” poprawki, rywale zaczynają się obawiać



Brak problemów z podskakiwaniem, coraz lepsze tempo kwalifikacyjne, bezawaryjność, oszczędność opon oraz świetni kierowcy. To wszystko sprawia, że Mercedes wychodzi z własnego cienia i zaczyna coraz bardziej zagrażać Ferrari i Red Bullowi.

Mercedes na półmetku sezonu 2022 zajmuje 3. miejsce w klasyfikacji konstruktorów, mając blisko 4 razy więcej punktów od McLarena. Do Ferrari ekipa z Brackley traci 66 punktów, a do Red Bulla 122.

W ostatnich rundach Hamilton i Russell radzą sobie coraz lepiej, a Mercedes był już cztery razy z rzędu na podium. Jak pisze Auto Motor und Sport, Mercedes szykuje na dwie najbliższe rundy mistrzostw świata swoje „najlepsze poprawki” w tym sezonie. Dotychczas Mercedes musiał skupiać się na wyeliminowaniu dobijania i dopiero gdy udało się z tym uporać, ruszyli z prawdziwymi poprawkami dotyczącymi czystego tempa.



„Jeżeli skoryguje się tempo o degradację opon, to myślę, że jesteśmy 2-3 dziesiąte sekundy za Ferrari, które było najszybsze podczas Grand Prix Austrii. I choć nie jest to tempo, które chcieliśmy mieć, bo chcemy walczyć na samym czele i mieć najszybszy samochód – to porównując z tym, gdzie byliśmy na początku sezonu, to dobry rezultat” – mówi dyrektor techniczny Mercedesa, Mike Elliott.

„Te rezultaty pokazują, że nowości, które wprowadzamy w samochodzie, pozwalają nam czynić kroki naprzód. Mam nadzieję, że będzie ich jeszcze wiele i znajdziemy się w miejscu, w którym będziemy w stanie walczyć na czele w każdym wyścigu” – dodaje.

Rywale obserwują

 

Mercedesowi uważnie przyglądają się Red Bull i Ferrari, a Christian Horner mówi, że niebawem Hamilton i Russell będą w stanie walczyć o zwycięstwa.



„Spodziewamy się, że będą szybcy na Paul Ricard. Pokazują przebłyski bycia z tym miejscu by walczyć o zwycięstwa. W ostatnich dwóch wyścigach byli mocni i nie było widać podskakiwania ich samochodu więc wydaje się, że wrócili do gry” – mówi Horner, cytowany przez motorsport.com.

Według szefa Red Bulla, jeżeli Mercedes utrzyma obecne tempo rozwoju, niebawem może się stać poważnym konkurentem w walce o zwycięstwa w wyścigach.

„Myślę, że będą groźni. Regularnie zdobywają punkty i choć nie wiem, jak daleko są w klasyfikacji konstruktorów, ale czasem więcej samochodów w walce o zwycięstwa to dobra rzecz. Dla fanów będzie wspaniale mieć 6 aut walczących o triumf” – dodaje Horner.

Źródło: planetf1.com, racefans.net



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 26 maja
godz. 13:30 – 14:30 – 1. trening F1
godz. 17:00 – 18:00 – 2. trening F1
Sobota, 27 maja
godz. 12:30 – 13:30 – 3. trening F1
godz. 16:00 – Kwalifikacje F1

Niedziela, 28 maja
godz. 15:00 – Wyścig F1

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi