KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

Marko chce zmiany przepisów, gorszy komfort „idealnego partnera” i riposta Verstappena



Kilku ciekawych wypowiedzi z obozu Red Bull Racing doczekaliśmy się przed Grand Prix Austrii. Zmian dotyczących komunikacji radiowej domaga się Helmut Marko, Sergio Perez przyznaje, że poprawki Red Bulla mu nie służą, a Max Verstappen interesująco odpowiedział na wypowiedź Lewisa Hamiltona.

Marko o radiu

 

Wygląda na to, że w Red Bullu zorientowali się, że Ferrari samo sobie potrafi dostatecznie przeszkodzić i swoją uwagę medialną najbardziej charakterystyczne osoby w zespole zaczynają kierować na odzyskującego formę Mercedesa.

Helmut Marko przyznał przed Grand Prix Austrii, że nie podoba mu się ilość komunikatów radiowych, którą otrzymują niektórzy kierowcy, w tym Lewis Hamilton.



„To tak jakby byli na kursie nauki jazdy. Kierowca słyszy, że traci 5 metrów w zakręcie 10 podczas hamowania, a w zakręcie 3 inni zawodnicy obierają inną linię czy jadą wolniej. Kierowca otrzymuje te wszystkie informacje i jest mu znacznie łatwiej. Możemy ograniczyć ten przepływ informacji i uczynić go jednostronnym – tak by kierowca był zdany na siebie, bez żadnego technicznego wsparcia” – mówi dla ServusTV doradca Red Bulla, nawołując do zmiany przepisów.

Spodziewa się on, że Mercedes będzie miał więcej problemów z podskakiwaniem auta w Austrii niż to było ostatnio, na przykład na Silverstone.

„Spodziewam się, że Mercedesowi znów będzie trudno więc muszą podnieść samochód. Nie będzie to dla nich problemem, ale oczywiście będą trochę wolniejsi. My mamy najmniej problemów z porpoisingiem ze wszystkich, albo praktycznie ich nie mamy” – dodaje Marko.

Według niego jednostki Hondy bardzo dobrze spisują się na dużych wysokościach i będą one miały przewagę nad innymi samochodami.

Perez mniej komfortowo

 

Sergio Perez zaliczył świetny początek sezonu i jak przyznawali w Red Bullu, czuł się bardzo dobrze w nowej konstrukcji, która pasowała jego stylowi.



„Ubiegłoroczny samochód był wspaniały, ale wymagał unikalnego stylu jazdy. Trzeba się było do tego przystosować. Udało mi się to, ale to zajęło mi chwilę. Zaczynanie od zera w tym roku przy nowych regulacjach było bardzo pomocne” – mówił wczoraj Perez.

Niestety dla niego, poprawki wprowadzone przez zespół w tym roku nie pomogły mu.

„Rozwój samochodu sprawił, że nie czuję się w nim tak komfortowo jak na początku. Myślę, że czeka nas trochę pracy w zrozumieniu tego i mam nadzieję na łatwiejszy weekend w Austrii” – mówi Sergio.

Riposta Maxa

 

Podczas wczorajszych wywiadów z kierowcami nie mogło zabraknąć pytania do Maxa Verstappena, dotyczący słów Lewisa Hamiltona, który opisując walkę z Charlesem Leclerciem podczas Grand Prix Wielkiej Brytanii, powiedział: „To była niesamowita walka. To bardzo rozsądny kierowca. To było coś zupełnie innego niż to, czego doświadczyłem w ubiegłym roku, na przykład w Copse, gdzie przejechaliśmy obaj bez problemu”.



Odpowiedź kierowcy Red Bulla rozbawiła wszystkich.

„Myślę, że to wspaniałe, że kiedy masz 37 lat, w pewnym momencie zaczynasz rozumieć, jak przejechać przez szczyt zakrętu. Uczy się więc to pozytyne dla młodych kierowców – w wieku 37 lat nadal można się czegoś nauczyć!” – odparł ironicznie Max.

Komentując sprawę już bardziej serio, dodał: „Wszystko widać czarno na białym na nagraniach. Charles zostawia mu mniej mniejsza niż ja w ubiegłym roku i to wystarcza za komentarz. Do tego, dostał za to karę w ubiegłym roku więc nie powinniśmy o tym mówić”.

Pierwszy trening przed Grand Prix Austrii rusza o godz. 13:30, już teraz zapraszam na relację live od godz. 12:30.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi