KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

WRC1

Marczyk i Gospodarczyk z kolejnymi punktami Rajdowych Mistrzostw Świata



Mikołaj Marczyk oraz Szymon Gospodarczyk zajęli 6. miejsce w klasie WRC 2 Junior podczas Rajdu Estonii, 7. rundy Rajdowych Mistrzostw Świata WRC w sezonie 2022. Załoga ORLEN Team zdobyła cenne punkty do klasyfikacji sezonowej oraz ogromne doświadczenie.

W okolicach Tartu pojawiły się 42 załogi, które rywalizowały na 24 odcinkach specjalnych o łącznej długości niemal 314 kilometrów. Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk udanie rozpoczęli imprezę, pokazując swój ogromny potencjał już na odcinku testowym. Duet ORLEN Team uzyskał zdecydowanie najlepszy czas spośród wszystkich 20 ekip w autach klasy Rally2 biorących udział w rajdzie.

Pierwszy odcinek specjalny rajdu to kolejny bardzo dobry wynik – 2. miejsce w klasie WRC 2 Junior oraz strata zaledwie jednej sekundy do lidera WRC 2 Open. Piątkowego poranka wszystko zaczęło się dobrze – Marczyk i Gospodarczyk byli najszybszą polską załogą i znajdowali się w ścisłej czołówce rajdu. Niestety, na OS3 Mustvee 1 załoga uderzyła w kamień, a naprawy Škody Fabii Rally2 evo zajęły 42 minuty. W tym momencie objawiły się wyjątkowe zdolności reprezentantów ORLEN Team. Dla większości zawodników takie uszkodzenia oznaczałyby koniec rajdu. Miko i Szymon samodzielnie naprawili samochód i mogli wrócić do rywalizacji.



Było to niezwykle istotne ze względu na zbieranie doświadczenia na trasach WRC. Po przygodzie z piątkowego poranka duet ORLEN Team przejechał wszystkie kolejne oesy w dobrym tempie. Ostatecznie Marczyk i Gospodarczyk dojechali do mety imprezy na 6. miejscu w klasie WRC 2 Junior, co oznacza kolejne cenne punkty do ich dorobku.

– Meta Rajdu Estonii. Cieszymy się, bo wcale nie było to takie oczywiste. W piątek popełniliśmy błąd i niewiele brakowało, abyśmy musieli się wtedy wycofać z rywalizacji. Na szczęście Szymon ma ogromne umiejętności i wiedzę techniczną i udało nam się naprawić samochód – podkreślił Mikołaj Marczyk.

– Kolejne etapy imprezy to była już ogromna nauka. Nigdy nie widziałem tak ogromnych hopek. Poznawaliśmy i rozwijaliśmy swój opis. W niedzielę kolejna cenna nauka, bo jeździliśmy w bardzo błotnistych i śliskich warunkach. Dobrze, że stało się to akurat w Estonii, bo przez naszą stratę czasową z piątku nie walczyliśmy o najwyższe lokaty. Mogliśmy w pełni poświęcić te odcinki specjalne na naukę. Końcowy wynik tak czy inaczej uważam za satysfakcjonujący – 6. miejsce w WRC 2 Junior. Aby osiągać najlepsze wyniki trzeba te rajdy poznać i się ich nauczyć – cieszę się, że realizujemy naszą strategię – zakończył kierowca ORLEN Team.



– Startuję tutaj po raz trzeci i dopiero pierwszy raz jestem na mecie tego rajdu. A przecież i tym razem niewiele brakło, aby nas na tej mecie nie było – to pokazuje, jak trudna to impreza. W piątek musieliśmy naprawiać samochód i ponieśliśmy duże straty. Ale udało się – jesteśmy na mecie! – mówił Szymon Gospodarczyk.

– To były niezwykle wymagające cztery dni. Szczególnie niedziela. Rano mieliśmy piękną pogodę, a później lunął deszcz. Różnice w czasach między zawodnikami były ogromne. Woda stała na odcinkach, pojawiało się zjawisko aquaplaningu – to naprawdę było duże wyzwanie, aby dojechać do mety w tych warunkach. To doświadczenie jest niezbędne, aby w przyszłości przyspieszyć. Zdobywamy też koniec końców punkty do klasyfikacji sezonowej – to dobra informacja – zakończył pilot Mikołaja Marczyka.

Kolejnym wyzwaniem dla załogi ORLEN Team będzie 71. Rajd Finlandii. Jeden z najszybszych rajdów świata odbędzie się w dniach 4-7 sierpnia.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Singapuru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Mugello ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 20 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 21 września
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 22 września
godz. 14:00 – Wyścig

Popularne tagi