KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogram GP Australii

Program TV

blank

Wyniki GP Australii

large-2022 Spanish Grand Prix - Friday-29

Kubica: Plan jest taki, że niebawem będę w bolidzie



W rozmowie z Eleven Sports Robert Kubica potwierdził, że zapewne jeszcze w tym miesiącu zobaczymy go za kierownicą bolidu Formuły 1. Polak mówił również o formie Alfy Romeo i problemach z porpoisingiem, które m.in. storpedowały jego jazdy w Barcelonie.

Robert Kubica jest w ten weekend na torze Silverstone, pełniąc rolę kierowcy rezerwowego Alfa Romeo F1 Team Orlen. Polak przyznaje, że obiekt ten jest dość trudnym dla inżynierów.

„Dla kierowców to przyjemny tor i jest lubiany, ale z punktu widzenia ustawień jest to trudny tor. Z jednej strony potrzebujesz dużo docisku by jeździć w tych szybkich zakrętach przejeżdżanych z pełnym gazem. Są też wolne zakręty, ale jednocześnie spędzasz bardzo dużo czasu przy bardzo dużych prędkościach i potrzeba mniejszego oporu. Dodatkowo wiatr nie utrudnia sprawy i jeżeli ktoś ma bolid wrażliwy na podmuchy to robi się trudniej” – powiedział Polak.



Alfa Romeo w tym sezonie bardzo szybko poradziła sobie z problemami z porpoisingiem i obecnie w Hinwil nie mają obaw o wpływ nowej dyrektywy technicznej na ich jazdę. Co ciekawe Kubica przyznaje, że to właśnie dobijanie samochodu sprawiło, że przejechał zaledwie 9 okrążeń podczas testów w Barcelonie.

„Problemy są bo to choroba każdego bolidu w padoku. Ale niektórzy idą na kompromis, a inni nie są w miejscu, w którym nie chcieli być i idą na kompromis mniej komfortowy dla kierowców. Nasz bolid też miał tę chorobę. Podczas pierwszego dnia testów w Barcelonie nie przejechałem żadnego okrążenia tempem wyścigowym bo już na niskich prędkościach było podskakiwanie i tak naprawdę nie dało się jeździć. Chłopaki w Hinwil wykonali dobrą robotę, zrobiliśmy dobre zmiany w bolidach, które oczywiście zmiejszają osiągi, ale był to kompromis, na który trzeba pójść” – mówił Kubica.

„Faktem jest, że w tunelu aerodynamicznym tego efektu nie ma i jeżeli chcesz się przekonać, czy dane poprawki na porpoising działają, musisz je przywieźć na tor. Dużo zależy też od ciśnienia w oponach. Przy tych samych ustawieniach i takim samym pakiecie mniejsze ciśnienie będzie powiększało ten efekt” – dodał Polak.



A co nasz kierowca sądzi o wprowadzonej przez FIA dyrektywie technicznej, która od GP Francji ma eliminować podskakiwanie?

„Potrzebny tu jest zdrowy rozsądek. Bezpieczeństwo jest ważne, a porpoising jest niekomfortowy, ale rozwiązanie jest proste by to wyeliminować. Wygląda jednak na to, że niektóre zespoły idą inną drogą. Myślę, że kontrolowanie tego będzie bardzo trudne bo wystarczy zmiana warunków i już się ono pojawi. Myślę, że warto jednak wziąć to pod lupę i spojrzeć na tych, którzy wystarczająco tego zdrowego rozsądku nie mają” – mówi.

Zapytany o to, kiedy zobaczymy go w bolidzie F1, mówi, że szybciej niż może się wydawać. Można domyślać się, że drugi z czterech zaplanowanych w tym sezonie pierwszych treningów F1 Kubica przejedzie na torze Hungaroring, cieszącym się bardzo dużą popularnością wśród polskich kibiców. We Francji za 3 tygodnie można natomiast spodziewać się jazdy Theo Pourchaire przed jego publicznością w ramach 2 treningów dla młodych kierowców, obowiązkowych dla każdej z ekip.

Źródło: Eleven Sports



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi