Prawie 120 kierowców wzięło udział w 5. i 6. rundzie Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski, 5. i 6. rundzie Mistrzostw Polski 318 IS Cup PL, 5. i 6. rundzie Mistrzostw Polski Work Stuff Super S Cup, 5. i 6. rundzie Mistrzostw Polski Unitel MX-5 Cup Poland, 5. i 6. rundzie Mistrzostw Polski Trofeo di Serie Cup, 3. rundzie Mistrzostw Polski Endurance oraz 5. i 6. rundzie Haigo ADAC Historic Cup, rozegranych na Torze Poznań w dniach 15-17 lipca br.
Tym razem nie było tak upalnie jak podczas czerwcowych wyścigów. Stosunkowo chłodna, ale przede wszystkim deszczowa aura z pewnością była wyzwaniem dla startujących zawodników.
Jako pierwsi stanęli do walki kierowcy w Trofeo di Serie Cup (Fiat 500). W pierwszym wyścigu zwyciężył Miłosz Matuszyk (wygrał kwalifikacje), wyprzedzając Jakuba Szablewskiego oraz Dawida Borka. Cała trójka zachowała swoje pozycje z kwalifikacji. W drugim wyścigu po zaciętej walce o zwycięstwo najlepszy okazał się Dawid Borek, który wyprzedził Jakuba Szablewskiego różnicą 0,153 sek., a trzeci na mecie Piotr Ławski stracił do zwycięzcy jedynie 0,413 sek. Miłosz Matuszyk zameldował się na mecie z czwartą lokatą.
Ciekawie było podczas pierwszego wyścigu Mini Cooper’ów (Work Stuff Super S Cup). Od początku prowadził najlepszy podczas kwalifikacji Jerzy Drabent. Jednak podczas jedenastego okrążenia popełnił błąd (zbyt późno hamował) i na czoło wyszedł Jakub Kojder, przed Michałem Molskim. Kojder wygrał wyścig przed Molskim i Drabentem. Dla Kojdera była to pierwsza wygrana od trzech lat. W drugim wyścigu (odwrotna kolejność pierwszej ósemki) triumfował Adam Karkuszewski przed Patrykiem Hoffmannem i Tomaszem Pawlaczykiem. Podczas wyścigu na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa, bo doszło do kolizji Grzegorza Stępnia i Michała Molskiego (ten wypadł z toru). Po tych wyścigach liderem sezonu jest Hoffmann (93 pkt.), przed Karkuszewskim (92 pkt.) i Pawlaczykiem (87 pkt.). Do końca sezony z pewnością będzie się toczyła niesamowita walka o ostateczne zwycięstwo.
Po wygraniu kwalifikacji w Unitel MX-5 Cup Poland (Mazda), w pierwszym wyścigu zwyciężył Nikodem Wierzbicki. Jego przewaga nad liderem klasyfikacji generalnej Konradem Czaczykiem była jednak minimalna (0,038 sek.). Trzeci finiszował Jacek Cichopek. Wyzwaniem dla wszystkich kierowców był sobotni wyścig odbywający się w deszczu i na mokrej nawierzchni toru. W tych trudnych warunkach swoje wysokie umiejętności potwierdził Wierzbicki, który wygrał po raz drugi tego weekendu. Za nim finiszowali Bartosz Palusko i Jacek Cichopek. Wyścigu nie ukończył Czaczyk, który wypadł z toru. Nowym liderem klasyfikacji generalnej sezonu został Nikodem Wierzbicki.
Tradycyjnie emocjonująca walka trwała w Game Expert 318 Is Cup PL (BMW). Kwalifikacje wygrał Piotr Imbierowicz, jednak pierwszy wyścig zakończył na piątym miejscu. Triumfował Artur Lempert, wyprzedzając Karola Wykę oraz Michała Całka. Chociaż w drugim wyścigu zawodnicy startowali w odwróconej kolejności niż w pierwszym wyścigu, to ponownie świetnie spisał się Artur Lempert, który zaliczył drugie zwycięstwo podczas tej rundy. Za nim finiszowali Michał Całek i Marcin Lempert. Karol Wyka nie ukończył wyścigu. W klasyfikacji generalnej sezonu prowadzi Artur Lempert (409 pkt.), przed Karolem Wyką (377 pkt.) i Marcinem Lempertem (363 pkt.).
W klasie D4 2000 dwukrotnie zwyciężył Sławomir Szwargot, przed Arturem Rowińskim i Markiem Leśnikiem. Liderem sezonu jest jednak na razie Leśnik. W klasie D4 2000 N/A dwa kolejne zwycięstwa zanotowała Marcelina Czepiel.
Z kolei w klasie D4 3500 swoją dominacje potwierdził dwa razy Jakub Franek (lider klasyfikacji sezonu).
W klasie D4 +3500 jeden wyścig wygrał Grzegorz Grzybowski, a drugi Bartosz Walkowiak. Na starcie tym razem zabrakło Jędrzeja Szzcęśniaka i Adriana Lewandowskiego.
W klasie DN1 – Kia Picanto, pozycję lidera stracił Mieszko Matuszyk, który w pierwszym wyścigu został zdyskwalifikowany. Pociechą dla niego może być zwycięstwo w drugim wyścigu. Liderem jest obecnie Szymon Piotrowski, który wygrał pierwszy wyścig, a w drugim zajął drugą lokatę.
W klasie DN2 dwa zwycięstwa zanotował Mateusz Ciesiółka, który jest też liderem klasyfikacji sezonu.
W Maluch Trophy w DN 3-0 wygrywali Jakub Litiwn i Marek Kurzętowski, jednak liderem sezonu pozostaje Jacek Chojnacki. W DN 3-1 zwyciężyli Maciej Wielgosz i Qba Sykucki, a liderem pozostaje Michał Szlachta. W DN 3-2 wygrywali Oskar Klimek i Kamil Osóbka.
W wyścigu dwugodzinnym (Endurance) najlepszy okazał się duet Zentner – Marcinkiewicz, jadący Radicalem SR3 RSX. Na drugim miejscu finiszował duet Franek – Franek (Audi RS3 LMS), a na trzecim Walkowiak i Kaźmierczak (BMW E 90).
Podczas lipcowych wyścigów na Torze Poznańrywalizowali też kierowcy niemieckiej serii Haigo ADAC Historic Cup. W pierwszym wyścigu Haigo Formula szyki niemieckim rywalom pomieszał Dawid Bokiej, który wyprzedził o prawie trzy sekundy Thomasa Hoffmanna, a trzeci był Nils-Holger Wilms. Następnego dnia Bokiej nie był już tak skuteczny, bo zwyciężył Irlandczyk Karl O’Brian. Kolejne miejsca zajęli Irlandczyk Paul Heavey oraz Niemiec Wilms. Bokiej był piąty. W Haigo Tourenwagen w obu wyścigach najlepszy był Jens Herkommer, a drugie miejsce zajmował Dieter Hoffmann.
Kolejna, 7. i 8. runda WSMP odbędzie się w dniach 19-21 sierpnia na Slovakiaring. Na Tor Poznań kierowcy powrócą w dniach 30 września – 2 października, aby rozegrać ostatnią i decydującą rundę WSMP.
Źródło: Informacja prasowa