KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Kierowcy już po półmetku rywalizacji



Prawie 120 kierowców wzięło udział w 5. i 6. rundzie Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski, 5. i 6. rundzie Mistrzostw Polski 318 IS Cup PL, 5. i 6. rundzie Mistrzostw Polski Work Stuff Super S Cup, 5. i 6. rundzie Mistrzostw Polski Unitel MX-5 Cup Poland, 5. i 6. rundzie Mistrzostw Polski Trofeo di Serie Cup, 3. rundzie Mistrzostw Polski Endurance oraz 5. i 6. rundzie Haigo ADAC Historic Cup, rozegranych na Torze Poznań w dniach 15-17 lipca br.

Tym razem nie było tak upalnie jak podczas czerwcowych wyścigów. Stosunkowo chłodna, ale przede wszystkim deszczowa aura z pewnością była wyzwaniem dla startujących zawodników.

Jako pierwsi stanęli do walki kierowcy w Trofeo di Serie Cup (Fiat 500). W pierwszym wyścigu zwyciężył Miłosz Matuszyk (wygrał kwalifikacje), wyprzedzając Jakuba Szablewskiego oraz Dawida Borka. Cała trójka zachowała swoje pozycje z kwalifikacji. W drugim wyścigu po zaciętej walce o zwycięstwo najlepszy okazał się Dawid Borek, który wyprzedził Jakuba Szablewskiego różnicą 0,153 sek., a trzeci na mecie Piotr Ławski stracił do zwycięzcy jedynie 0,413 sek. Miłosz Matuszyk zameldował się na mecie z czwartą lokatą.



Ciekawie było podczas pierwszego wyścigu Mini Cooper’ów (Work Stuff Super S Cup). Od początku prowadził najlepszy podczas kwalifikacji Jerzy Drabent. Jednak podczas jedenastego okrążenia popełnił błąd (zbyt późno hamował) i na czoło wyszedł Jakub Kojder, przed Michałem Molskim. Kojder wygrał wyścig przed Molskim i Drabentem. Dla Kojdera była to pierwsza wygrana od trzech lat. W drugim wyścigu (odwrotna kolejność pierwszej ósemki) triumfował Adam Karkuszewski przed Patrykiem Hoffmannem i Tomaszem Pawlaczykiem. Podczas wyścigu na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa, bo doszło do kolizji Grzegorza Stępnia i Michała Molskiego (ten wypadł z toru). Po tych wyścigach liderem sezonu jest Hoffmann (93 pkt.), przed Karkuszewskim (92 pkt.) i Pawlaczykiem (87 pkt.). Do końca sezony z pewnością będzie się toczyła niesamowita walka o ostateczne zwycięstwo.

Po wygraniu kwalifikacji w Unitel MX-5 Cup Poland (Mazda), w pierwszym wyścigu zwyciężył Nikodem Wierzbicki. Jego przewaga nad liderem klasyfikacji generalnej Konradem Czaczykiem była jednak minimalna (0,038 sek.). Trzeci finiszował Jacek Cichopek. Wyzwaniem dla wszystkich kierowców był sobotni wyścig odbywający się w deszczu i na mokrej nawierzchni toru. W tych trudnych warunkach swoje wysokie umiejętności potwierdził Wierzbicki, który wygrał po raz drugi tego weekendu. Za nim finiszowali Bartosz Palusko i Jacek Cichopek. Wyścigu nie ukończył Czaczyk, który wypadł z toru. Nowym liderem klasyfikacji generalnej sezonu został Nikodem Wierzbicki.

Tradycyjnie emocjonująca walka trwała w Game Expert 318 Is Cup PL (BMW). Kwalifikacje wygrał Piotr Imbierowicz, jednak pierwszy wyścig zakończył na piątym miejscu. Triumfował Artur Lempert, wyprzedzając Karola Wykę oraz Michała Całka. Chociaż w drugim wyścigu zawodnicy startowali w odwróconej kolejności niż w pierwszym wyścigu, to ponownie świetnie spisał się Artur Lempert, który zaliczył drugie zwycięstwo podczas tej rundy. Za nim finiszowali Michał Całek i Marcin Lempert. Karol Wyka nie ukończył wyścigu. W klasyfikacji generalnej sezonu prowadzi Artur Lempert (409 pkt.), przed Karolem Wyką (377 pkt.) i Marcinem Lempertem (363 pkt.).

W klasie D4 2000 dwukrotnie zwyciężył Sławomir Szwargot, przed Arturem Rowińskim i Markiem Leśnikiem. Liderem sezonu jest jednak na razie Leśnik. W klasie D4 2000 N/A dwa kolejne zwycięstwa zanotowała Marcelina Czepiel.



Z kolei w klasie D4 3500 swoją dominacje potwierdził dwa razy Jakub Franek (lider klasyfikacji sezonu).

W klasie D4 +3500 jeden wyścig wygrał Grzegorz Grzybowski, a drugi Bartosz Walkowiak. Na starcie tym razem zabrakło Jędrzeja Szzcęśniaka i Adriana Lewandowskiego.

W klasie DN1 – Kia Picanto, pozycję lidera stracił Mieszko Matuszyk, który w pierwszym wyścigu został zdyskwalifikowany. Pociechą dla niego może być zwycięstwo w drugim wyścigu. Liderem jest obecnie Szymon Piotrowski, który wygrał pierwszy wyścig, a w drugim zajął drugą lokatę.

W klasie DN2 dwa zwycięstwa zanotował Mateusz Ciesiółka, który jest też liderem klasyfikacji sezonu.

W Maluch Trophy w DN 3-0 wygrywali Jakub Litiwn i Marek Kurzętowski, jednak liderem sezonu pozostaje Jacek Chojnacki. W DN 3-1 zwyciężyli Maciej Wielgosz i Qba Sykucki, a liderem pozostaje Michał Szlachta. W DN 3-2 wygrywali Oskar Klimek i Kamil Osóbka.

W wyścigu dwugodzinnym (Endurance) najlepszy okazał się duet Zentner – Marcinkiewicz, jadący Radicalem SR3 RSX. Na drugim miejscu finiszował duet Franek – Franek (Audi RS3 LMS), a na trzecim Walkowiak i Kaźmierczak (BMW E 90).

Podczas lipcowych wyścigów na Torze Poznańrywalizowali też kierowcy niemieckiej serii Haigo ADAC Historic Cup. W pierwszym wyścigu Haigo Formula szyki niemieckim rywalom pomieszał Dawid Bokiej, który wyprzedził o prawie trzy sekundy Thomasa Hoffmanna, a trzeci był Nils-Holger Wilms. Następnego dnia Bokiej nie był już tak skuteczny, bo zwyciężył Irlandczyk Karl O’Brian. Kolejne miejsca zajęli Irlandczyk Paul Heavey oraz Niemiec Wilms. Bokiej był piąty. W Haigo Tourenwagen w obu wyścigach najlepszy był Jens Herkommer, a drugie miejsce zajmował Dieter Hoffmann.

Kolejna, 7. i 8. runda WSMP odbędzie się w dniach 19-21 sierpnia na Slovakiaring. Na Tor Poznań kierowcy powrócą w dniach 30 września – 2 października, aby rozegrać ostatnią i decydującą rundę WSMP.

Źródło: Informacja prasowa



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Popularne tagi